Hallo, Ik lees hier nu die paar dagen mee, en heb me steeds moeten inhouden om niks te posten , maar ga het toch doen. ten eerste ben ik het niet eens met de wijze waarop smurfinnetje haar mening duidelijk maakt, echter vind ik dat jullie je ook diep mogen schamen. Omdat slechts één vrouw een mening heeft over de kinderopvang, oke mischien op een verkeerde wijze neergezet maar het is een mening, vallen jullie met zn allen haar aan. Ik heb best ontzag voor iemand met een gehandicapt kind, om de volledige zorg daarvan op zich te nemen. Een vriendin van me heeft ook een gehandicapt kind en die brengt haar kind wel naar een soort van dagopvang, omdat ze het anders niet aan kan, dus ik snap heel goed hoe zwaar dit voor smurfinnetje moet zijn. Jullie zouden je best diep mogen schamen om haar zo aan te vallen, en voor smurfinnetje geld: probeer je meningen wat duidelijker weer te geven, op deze manier krijg je veel boze reacties over je heen. Ergens hier las ik nog een reactie over dat men moet betalen aan mindere inkomens, zo zie ik dat niet, een ieder betaald gewoon zijn belastingen, en hoe hoger je inkomen, hoe meer je kan afdragen (lijkt me ook ,logisch denk ik). Ooit komen we zelf allemaal in de ww of aow of wat dan ook en zijn we blij met het werkend volk. Beetje meer respect hier voor elkaar aub, en dat geldt niet alleen voor smurfinnetje maar ook voor de anderen die hier SCHANDALIG reageren!
ik begrijp best dat iemand het moeilijk/zwaar heeft met een gehandicapt kindje.maar dat geeft haar het recht niet om te zeggen dat mensen die hun kind naar een kdv brengen niet genoeg van hun kindje houden. nogmaals ik ben een thuisblijfmoeder en mijn kinderen gaan niet naar een kdv. als ik arbeidsgeschikt zou zijn zou ik waarsschijnlijk ook mijn kinderen naar een kdv brengen.
Ik heb alle respect voor smurfinnetje, dat ze een gehandicapt kind thuis opvoedt. Maar toen ze de opmerking op het forum plaatste, was dit echter nog niet bekend. Ik wil best met iemand een discussie voeren, maar dan wel eentje waarbij meningen onderbouwd worden. Meestal ben ik erg aardig tegen iedereen, maar ik kan slecht omgaan met mensen die zich niet in een ander, kunnen en vooral ook willen, verplaatsen. Dit heeft echter niets te maken met of haar kind gehandicapt is of niet.
ik zit overal te lezen maar kan nergens terug vinden dat smurfinnetje zegt dat moeders niet van hun kind HOUDEN als ze naar een KDV gaan, waar staat dat dan Ruby? Of is dat eigen interpretatie? Ik zie alleen staan dat ze het lekker makkelijk vind, kind door een ander op laten voeden, maar mijns inziens heeft dat niks met houden van te maken, verbeter me als ik het fout heb. Ik denk dat hier heel veel verkeerd word gelezen en dat dat nou net het probleem is in het verplaatsen in anderen is ook niet iedereen even goed, en jullie waarschijnlijk ook niet gezien jullie tegen -opmerkingen. Ik zeg altijd: verbeter de wereld, begin bij jezelf. Maar goed, wat is wijsheid he Hopelijk word het hier binnekort wel wat respectvoller voor elkander, want op deze manier is het gewoon niet leuk om op een forum mee te schrijven, heb me daarom al een tijd bewust van mijn mening ontdaan, maar uiteindelijk moest ik toch eve inspringen op deze zinloze disccussie.
Lentefee, ik denk dat het meer het probleem is dat Smurfinnetje 3 dagen geregistreerd is en bij haar 3e of 4e berichtje meteen is gaan aanvallen. Zo maak je niet echt vrienden op een forum denk ik
dat weet ik niet ik let er nooit op hoelang iemand al geregistreerd staat, vind dat een onbelangrijk detail
Lentefee: Niemand heeft hier gezegd dat het makkelijk is om voor een gehandicapt kind te zorgen. Ik kan me heel erg goed voorstellen dat het ontzettend zwaar moet zijn. Degene die hier begon te "rellen" was Smurfinnetje zelf met uitspraken als "je kind dumpen". Tja...als je dit soort dingen gaat roepen kan je een weerwoord verwachten....
@Didl, ik interpreteer dat meer als zijnde: ze houdt van hem zoals hij is, dus met zn gebreken (al weet ik niet welke dat zijn maar zo zie ik dat?) Ik denk persoonlijk dat ze hier meer ingaat op het onderwerp zorg voor een gehandicapt kind, ook vanwege de bewoording dagopvang, en niet KDV waar wij onze kindjes naar toe brengen
Hmmmz...het zal dan wel weer aan mij liggen..ik dacht echt dat smurfinnetje erg onaardig deed en ons aanviel, en niet anders om...en idd haar uitspraken hebben toch niets te maken met dat ze een gehandicapt kindje heeft? Ze veroordeelde eerst iedereen en toen ze weerwoord kreeg zei ze pas dat ze thuis bleef omdat ze een gehandicapt kindje heeft..en dat zij er nooit voor zou kiezen haar kinderen lekker makkelijk te dumpen... Ehh dus wie heeft hier geen respect? Genoeg over smurfinnetje, waarschijnlijk vind ze het prachtig dat we ons aan haar ergeren anders plaats je niet zulke kwetsende opmerkingen, dus niet te veel aandacht meer aan geven. Ze kan gewoon een mening geven en die onderbouwen net als ieder ander inplaats van met verwijten te gooien over werkende moeders.
Voor mij niet helemaal. Als iemand ergens binnenkomt en meteen begint te ruzie zoeken/ begint aan te vallen dan doe je iets niet goed naar mijn idee. Juist als je ergens nieuw bent is het verstandig om soms je mond even te houden of eerst na te denken voordat je iets zegt. Dit is namelijk niet de manier waarop we hier met elkaar om gaan.
Ze zegt trouwens zelf dat het op haar heerlijk over komt om je kind naar de opvang te brengen... Dus misschien och verbitterd? he bah ik blijf reageren...
Ik snap jou volkomen Lentefee, ikzef had nogal moeite dat werkende moeders worden gezien als mensen die hun kind DUMPEN bij een kdv, ik dump een vuilniszak bij het vuil, mijn kind dump ik niet, daar viel ik heel erg over. Ik heb gevraagd om uitleg die ik uiteindelijk heb gekregen in de vorm die Diddl al quote waarin tevens wordt aangegeven: "Wegvan alle zorgen", ik ga juist werken juist OM geen zorgen te hebben om de financiën. Ik vind het geweldig (en dat heb ik al meerdere malen aangegeven) dat iemand thuis kan blijven voor de kindertjes, ik zou willen dat ik dat ook kon, maar dat gaat bij ons helaas niet ivm financiën. Dit heeft niks te maken met het feit dat zij een gehandicapt kindje heeft, persoonlijk viel ik met name over het woord dumpen, ik moet mijzelf al vaak genoeg verdedigen om het feit dat ik blijf werken als onze kleine is geboren en nu moet ik dit dus hier ook nog doen? Het ging er ook over dat werkende moeders terecht moesten betalen voor thuisbljf moeders waar ik het niet mee eens ben, een beetje discussie moet toch kunnen?
tja dumpen vind ik eerlijk gezegd ook een nogal groot woord ja :S Maar kan me best voorstellen dat het haar heerlijk lijkt om haar (gehandicapte) kind ook eens weg te brengen, mischien toch wat jaloezie omdat ze zelf niet veel weg kan of zo, lijkt me best zwaar hoor dagelijks thuis moeten zijn. Oke ik werk op dit moment ook niet, heb mn baan tijdelijk stop gezet vanwege de zwangerschap maar als het straks weer kan ben ik weg haha meer voor de sociale contacten hoor, mn kindjes gaan dan naar mn zus toe waar ze lekker met hun nichtje spelen. maar goed, al met al lijkt het me best zwaar om de heel dag voor je kind te "moeten" zorgen. Maar goed, laten we trouwens eerst eens afwachten wat de nieuwe wet gaat doen, het is nog geen prinsjesdag, dan weten we het zeker.
Ohja lentefee, dat ben ik helemaal met je eens, maar op het moment dat deze "discussie" ontstond was dat natuurlijk nog niet bekend. Dus vandaar..... Maargoed, ik hou er maar over op. En idd, laten we Prinsjesdag maar eens afwachten...
Even nieuwsgierig Fem, vragen ze dat ook aan je man? (je snapt denk ik wel waar ik heenwil...) Maar andersom gebeurt ook natuurlijk. Mijn zoon gaat niet naar een kdv maar via de belastingen betalen we er wel voor anderen aan mee (toch?).
Mijn dochter gaat naar de creche (3 keer een middag) en ik werk niet, ik ben arbeidsongeschikt.....zoals ik het hier lees moet ik me schuldig voelen dat mijn kind naar de creche gaat..... Ze vindt het er heerlijk, ze is onder de kinderen, leert om te gaan met andere kinderen....en ik heb even mijn handen om te werken aan mezelf. Mensen jullie weten niet elke situatie en je kunt niet zeggen dat werkende moeders slecht zijn of thuisblijf moeders. We betalen allemaal belasting (helaas) en ik zou het jammer vinden als er ook weer gesneden gaat worden in de kinderbijslag.