Zucht, die eeuwige discussie over werkende/thuisblijf moeders...ieder zijn ding! Ik ga straks 4 dagen per week werken en onze kinderen gaan dan 4 dagen naar de gastouder. Vreselijk slecht, idd maar we moeten natuurlijk ergens ons huis van 3.5 ton en onze 3 auto's van kunnen betalen + alle onzin dingen die we kopen
@ Amanthis ik ben het helemaal met je eens, ik heb mijn dochter en de baby ook voor de creche ingeschreven. Niet omdat ik het nodig heb (ik werk bij een schoonmaaktbedrijf en zou dus ook gewoon op de avond kunnen gaan) maar omdat zij het gewoon geweldig vind om met andere kinderen te spelen. Groetjes Nicol
Ik werk 3 dagen per week,mijn man heeeel wat meer. Ik werk omdat we het gewoon nodig hebben en niet alleen voor leuke dingen te kopen,van mijn salaris betaal ik de hypotheek. En trouwens,Fenneke gaat naar opa en oma, 2 dagen. Die voeden haar niet op,daar zijn een opa en oma niet voor vind ik...Opa en oma VERZORGEN haar,met heel veel liefde!
Even on-topic, of iemand werkt of niet dat maakt niet me niet echt uit, als je goed voor je kindje zorgt of er voor zorgt dat iemand anders dat doet als je bent werken dan vind ik dat allemaal wel best. Ieder het zijne daarin. maar dat ons kabinet dat het zo goed voor heeft met gezinnen (de moraalridders) nu al gaan snijden in het belachelijk lage bedrag dat kinderbijslag heet vind ik rond uit schandalig. De christen unie zou opkomen voor het gezin.... nou waar dan. Ik krijg geen zorgtoeslag, we hebben een koopwoning dus huurtoeslag hebben we ook niet. Dus dat ene meevallertje word ook nog weg gekaapt. Overigens ga ik 2 dagen werken omdat ik het leuk vind, maar financieel win ik er weinig mee, dus voor de poen hoef ik het niet te doen (maar ik laat het er ook niet voor) Want ik vind dat ik meer kan als luiers verschonen en flesjes geven, ik ben namelijk niet alleen moeder maar ook nog op en top vrouw met al haar behoeftes en gebreken.
Precies. En sorry als ik nu mensen beledig maar mijn man en ik werken ons bij wijze van spreken de blubber. Gevolg, we mogen meer belasting betalen, onze dochter krijgt dadelijk minder kinderbijslag. Andere gezinnen die maar op hun lauweren rusten hoeven minder belasting te betalen, krijgen meer kinderbijslag bla bla bla. Een kind is een kind, en kost nu eenmaal geld, of je nu veel of weinig verdiend. Ik ben het niet helemaal mee eens dat de 'rijken' er altijd op toe moeten geven.
@Stranger: Juist, dat vind ik ook zo vreemd, als mams 3 dagen gaat werken en papa blijft fulltime werken is het normaal, maar onze "oplossing'' wordt raar bekeken door mensen, typisch he? Hahahaha. Ach ja, we betalen uiteindelijk allemaal voor elkaar, en dat is helemaal prima (alsof we er iets aan kunnen veranderen ) en de één voed haar kinderen zo op en de ander op een andere manier, wees blij dat er kinderopvang is, ja toch? Ik vind het alleen jammer dat ze nu weeeeeeeeer de gezinnen (hoeksteen van de samenleving toch?) willen 'pakken'.
Ik vindt het ergens wel een goed idee, want zeg nou zelf mensen die echt super veel verdienen zullen die 300 euro ? (weet niet precies hoeveel het in NEd is) echt niet missen. Ze kunnen dan de kinderbijslag voor mensen met minder wat omhoog gooien zodat deze mensen er van profiteren.
Ja en de rijke mensen kopen ook zijden luiers ofnie dames? Wat ik bedoel is, ik weet ook wel dat er verschillen zijn in de samenleving. En Ruby bijv kiest er echt niet voor om thuis te zitten, toch meis? Ik bedoel, hoeveel je ook verdiend, je maakt voor kinderen ong dezelfde kosten. Wat kan een kind er nou aan doen wat hun ouders verdienen. We moeten allemaal luiers kopen, we moeten allemaal triljoen spullen kopen, we moeten allemaal schoolspulletjes kopen...etc etc
Mamalieske, de Christenunie heeft altijd al geroepen dat zij de kinderbijslag inkomensafhankelijk willen maken, dus die houden gewoon woord... Fem, dat vind ik dus zo krom hè... uiteindelijk, hoe hard we het ook roepen dat we geëmancipeerd zijn, wordt er toch verwacht dat vrouwen in deeltijd werken en mannen voltijds. ja, ik ben een beetje gefrusteerd erover, gezien alle moeite en tegenwerking die mijn man ondervindt om 4 dagen te kunnen werken ipv 5. mar goed dat is weer een heel ander verhaal... Amaranta, wat bedoel je precies met 'andere gezinnen die maar op hun lauweren rusten'?
ja dat snap ik maar bedoel je dus degenen die misbruik maken van uitkeringen die hier al eerder in het topic voorbijkwamen, of vaders/moeders die niet gaan werken om thuis te blijven voor hun kinderen?
Met name die eerste. Hoewel je ook mensen hebt, zoals mijn schoonnbroer en zus.... die officieel niet veel werken, onder hetmom van, we zijn bij de kinderen, maar ondertussen via andere wegen wel cashen....