Bilal Wahib

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door rocketscience, 26 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik vind het heel erg wat er is gebeurd en ook goed dat dit heel serieus genomen wordt. Maar wat ik dan weer bizar vind is dat facebook/insta besloten hebben dat zij nooit meer een account mogen aanmaken op het platform. Levenslang, alsof je nooit tot inkeer kunt komen en voor altijd gestraft moet blijven voor je daden.

Hoe kijken anderen hier tegenaan?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Sja, het is natuurlijk niet zo dat het om een klein ding gaat. Blijkbaar zijn algemene fatsoen normen niet aanwezig bij deze jokers en dan vind ik het prima dat ze geband worden. Het is al erg genoeg dat ze zich misdragen, ik vind het een overtreffende trap als je dat dan ook.nog eens wereldkundig maakt ca een social media platform. Dan heb je het echt niet begrepen. Dat soort gasten hebben echt niets te zoeken daar.

Dus... In mijn ogen terecht!

Marsupilami, Novi, Aszz en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Tsja, ik snap wel dat zo'n platform niet wil dat hun naam er voor eeuwig aan blijft hangen en denk dat ze het vooral doen omdat ze andere gebruikers of toekomstige gebruikers tegen zich in het harnas jagen als ze deze persoon gewoon toe blijven staan (je hebt tenslotte altijd mensen die het platform de schuld geven ipv. de persoon zelf).
    En ja, minder klanten= minder inkomsten simpel gezegd.

Verder denk ik: het is maar een platform wat ie moet missen de rest van z'n leven..
    Niet het allerergste wat je kan overkomen lijkt me.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat zijn de regels van facebook en instagram. Daar heb je je simpelweg aan te houden.

Sherbet, Aszz, Robijn89 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Helemaal prima, hopelijk horen wij nooit meer iets van die figuur.

Afua32, Marsupilami en liset22 vinden dit leuk.
  6. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    #6 Nellie4, 26 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2021
    Vind insta & Facebook nou niet bepaald eerste levensbehoefte. Pech voor hun, maar komen ze wel overheen. Ik denk ook niet dat dit het meest ingrijpende gevolg is van hun domme actie.

Anouk2005 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  7. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
  8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik denk dat dit het minste probleem is voor hem momenteel. Het is zo vreselijk schadelijk om dit te doen dat ik snap dat deze platforms hierover strenge regels hebben. En die heeft hij overtreden.

9. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Nou ja fb en insta worden wel veel gebruik voor promotie, in die zin is het voor hun wel een soort van eerste levensbehoefte.

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ze hebben niks meer te promoten...

Novi, Aszz, HappyRabbits en 8 anderen vinden dit leuk.
  11. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Ik vind het juist goed dat dit soort acties keihard worden aangepakt, op alle fronten (social media, carriere maar ook justitieel).
    Dit soort dingen komt (bij gewone mensen dus niet BNers) heel veel voor en gaat regelmatig ongestraft terwijl het slachtoffer levenslang beschadigd is.

Afua32, Novi, Beausecret en 8 anderen vinden dit leuk.
  12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.402
    21.795
    113
    Ik moest even opzoeken wie deze man was en wat 'ie precies had gedaan.
    Dat gezegd hebbende: Ben het helemaal eens met de bovenstaande reacties. Zulke types hebben niks te zoeken op dergelijke platforms en inderdaad, het is totaal geen eerste levensbehoefte o.i.d.

Ik vraag me nu trouwens wel af of IG/Facebook ook actie kon ondernemen wanneer het slachtoffer 1 jaar ouder, dus meerderjarig, was geweest?

13. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Die ban op insta en facebook kan ik goed begrijpen en vindt ik niet erg..
    over paar jaar is er wel weer een nieuw medium dus geloof ook niet dat zij er nu zo erg mee zitten.

ik vind wel dat het jonge gasten zijn die dom en onbezonnen dachten een “grap” uit te halen en hebben de consequenties hiervan niet overzien.
    Ik vind niet dat ze nu voor de rest van hun leven verbannen zouden moeten worden op televisie, internet en radio.
    Ik hoop juist dat ze nu andere leren wat voor impact dit kan hebben en juist een campagne opzetten om kinderen te leren wat de gevaren zijn etc..

Laten we niet vergeten dat er wel vaker bekende Nederlanders de fout in gaan..
    dronken achter het stuur, steekpartijen, dodelijke ongelukken veroorzaken, drugs dealen etc.. die krijgen ook nog een podium..
    Ik zeg niet dat dat goed is, maar fouten maken hoort erbij.. laat vooral zien dat ze hun fout weten om te draaien..

mamameer, HappyRabbits, Toverbal en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113

Slachtoffer was 12 begreep ik.. dus nog ver van meerderjarig

15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.402
    21.795
    113
    Ik las 17. Sorry, heb het dan verkeerd geïnterpreteerd maar ik ben dan ook niet zo thuis in de huidige straattaal.

lovemy2kids vindt dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Geloof dat maar wel. Die volgers aantallen is ook een onderdeel van hun inkomen. Nog een onderdeel dat ze kwijtraken nu.

17. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Dat was dus ook mijn gedachte maar ik ben zelf ondernemer en gebruik op die manier instagram. Denk dat met name insta voor hen wel gelijk staat aan een medium zoals televisie.

18. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik ben geen insta gebruiker dus kan dat medium moeilijk inschatten...
    Maar is youtube ook geband? Want daar kun je ook nog een hoop volgers mee pakken..
    Maar dacht dat hij vooral bekend was als acteur en artiest.. ?
    Ken hem niet goed..

19. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Dat denk ik ook, voor de generatie van Bilal is sociale media ontzettend belangrijk. Volkomen terecht dat ze na deze actie niet meer welkom zijn of Facebook of Instagram. Echt walgelijk wat hier gebeurd is.

zara1983 en Jessi79 vinden dit leuk.
  20. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.126
    5.044
    113
    Vrouw
    De omroepen BNNVara en Zapp, waarvoor Wahib het programma Teenage Boss presenteerde, stopten gisteren direct de samenwerking met hem. Het platenlabel Top Notch, waarbij hij als rapper getekend stond, verbrak ook de banden. De politieacademie haalde vandaag een wervingscampagne offline omdat Wahib erin te zien is.

Ik denk dat instagram op het moment zijn laatste zorg is ;)

Deel Deze Pagina