Soort van planning uitjes zomervakantie?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Jucade, Jul 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb een kalender gemaakt voor de kids zodat ze kunnen zien wanneer ze vakantie hebben en wanneer we op vakantie gaan en dit afstrepen. Nu wilde ik ook op bijv de vrijdagen als ik vrij ben, iets met de kids gaan doen, dus had een aantal suggesties (bij mooi of slecht weer) opgeschreven en liet dit aan mn man zien. Hij vind het dus onzin om een planning hiervoor te maken, een verrassing voor de kids is bovendien toch veel leuker? En ik heb juist zoiets, voorpret is óók leuk, iets om naar uit te kijken. Nu weet ik dat mn oudste sowieso graag van tevoren wil weten waar hij aan toe is (precies zn moeder wat dat betreft 😉)

Ben ik de enige die zo'n 'planning' maakt?

2. koala28

koala28 Niet meer actief

Je zal heus niet de enige zijn maar ik zet op ons planbord niet de uitjes die ik gepland heb deze vakantie behalve onze 2 weekse vakantie naar Engeland.
    Maar ik ga bijvoorbeeld naar de Kinderparade en dat vertel ik de kinderen pas als we ernaar toe gaan. We gaan ook nog naar een aantal musea maar dit vertel ik ook pas op de dag zelf of als we onderweg zijn.

3. Frisbie

Frisbie Bekend lid

Apr 3, 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Zou ik zelf nooit doen. Heb al te vaak gehad dat het:

A opeens zeek van de regen en het strand toch opeens niet meer zo'n goed idee was
    B ik wakker werd en een ziek kind had

Ik vertel dus veel dingen pas op de ochtend zelf.

4. NECAnGeL1

NECAnGeL1 Actief lid

Sep 18, 2015
    157
    0
    0
    IetsDoenOfferte.nl
    Beuningen
    Ik zou dit nooit doen want je weet ook niet hoe het weer is met buiten activiteiten.

5. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,488
    113
    Wij doen dit ook niet, we zien de dag zelf wel of het weer is of dat we zin hebben om iets te ondernemen, zo ging dat vroeger bij ons thuis ook al. En als we zeker weten dat we gaan dan laat ik het de kinderen weten.

6. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ok, dank jullie wel.

7. p1982

p1982 Niet meer actief

ik heb wel wat dingen bedacht wat we kunnen gaan doen maar zeg niks van te voren

8. Ik heb wel een planning, maar wij hebben het nergens hangen zodat iedereen het kan zien, ofzo. Wij kopen eigenlijk altijd kaartjes met korting en die hebben dan meestal een vaste datum, dus ik weet 100% zeker dat we bepaalde dingen ook écht op die datum gaan doen, hoe het weer ook is ;) Nu weet mijn zoon wel wat we deze zomer allemaal gaan doen, maar hij weet niet exact wat er in welk weekend plaatsvindt. Meestal weet hij op maandag dat we aanstaande zaterdag dit of dat gaan doen. Alleen voor de vakantie zijn we inderdaad nachtjes aan het aftellen.

Maar goed, ik vind het ook geen 'onzin' om wel zo'n planning te maken hoor. Zeker als je weet dat je kind het fijn vindt om te weten wat hij kan verwachten op welk moment.

9. Rozaly

Rozaly Bekend lid

Apr 26, 2011
    736
    0
    16
    Ik maak wel een planning voor de oudste (bijna 5). Heb nu een vlaggenlijn gemaakt, elke vlag is een dag. Ik vind die voorpret ook heerlijk met hem! En wij kopen de kaartjes ook op datum via bijv. de jumbo actie. Dus de kans dat we niet gaan is heel klein...

10. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,275
    2,978
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Share This Page