Kachel in huis...!!!

Discussie in 'Verzorging' gestart door Love Always, 22 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love Always

Love Always Actief lid

11 mrt 2009
    109
    0
    0
    hoe kan je een woonkamer met een kachel veilig maken?

ik verhuis binnenkort, en in mijn woning zit dus een kachel die niet weg kan/mag. nu vraag ik me af wat ik kan doen om mijn kleine zo ver mogelijk van de kachel te houden.

ze klimt op alles, dus een hek lijkt me ook niet echt een oplossing.

zijn er hier moeders met ervaring hiermee?

2. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Bij mijn ouders hebben ze een kachel en daar ben ik altijd regelmatig geweest met mijn zoontje. Hij is daar zo aangewend dat hij echt niet op het idee komt om aan de kachel te komen ofzo. Hij weet dat de kachel heet is en dat het pijn zal doen als hij daar aan komt. Hem er gewoon altijd bij betrokken en er is nooit iets mis gegaan.

3. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

bij mijn ouders hadden en hebben we altijd een kachel gehad.
    Mijn ouders laten hem in de eerste wat koudere dagen gewoon wat zachter branden voordat mijn neefje kwam. Heeft er 1 keer aangezeten. Net heet genoeg om ff te vernemen dat het niet fijn is, maar uiteraard NIET verbrand.
    Heeft er nooit meer aangezeten.
    Dit was overigens wel nadat ze wel al 1000x hadden gezegd dat ie er niet aan mocht komen. Neefje is meer van het dan toch ff uitproberen of datgene wat je hem net hebt verteld wel de waarheid is, haha. tja en in de zomer is ie niet heet, dus je zag hem echt denken van.....*ze zitten me te bedonderen*

Komt wel goed, zijn meer mensen met een kachel. consequent blijven en goed in de gaten houden.

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    mijn schoonouder hebben ook een kachel maar daar zetten ze echt wel een hek omheen als ie aanstaat en de kinderen daar zijn.

Mijn kinderen zouden er niet aankomen MAAR ze kunnen ook struikelen en er per ongeluk tegenaan vallen!

Dus als ik jou was zou ik toch iets verzinnen om te zorgen dat ze niet tegen de kachel kan vallen.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik zou toch een hek eromheen zetten indd met de kans op vallen en struikelen. Een ongeluk zit in een klein hoekje. En consequent blijfen en er goed op blijven zitten en dus duidelijk maken dat het heet is en auw doet als je eraan komt.

xxxx

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Is de kachel de hoofdverwarming? Wij hebben ook een gaskachel, maar dan voor de gezelligheid naast de vloerverwarming. Hij staat dus alleen aan in het weekend, dochter weet al vanaf het begin dat het heet is en ze eraf moet blijven. We hebben het laten voelen met haar handje er vlak voor, niet er tegenaan dus.

Ze heeft het toen gevoeld en vanaf toen wist ze het. Maar mijn dochter is wel een "braaf" exemplaar wat dat betreft (verder een stuk minder braaf ;) ). Maar ik weet zeker dat deze methode niet bij al mijn oppaskinderen zal werken :p

Bij onze kachel kun je het ook goed zien als hij brandt.

7. Love Always

Love Always Actief lid

11 mrt 2009
    109
    0
    0
    hallo dames,

dank jullie wel voor de reacties.

kachel is idd hoofdkachel.

ik heb echt een kleine opdonder! die wilt ALLES proberen ook al "mag het niet".

ik dacht idd aan een hek of iets dergelijks. maar zijn die er te koop of moet ik er echt een laten maken? kachel zit zo wat tegen niets aan. dus geen muur ernaast of iets... geen idee hoe ik een hek dan zo kan vast zetten dat het goed stabiel blijft en niet opvalt mocht ze er aan wilt klimmen...

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
  9. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik heb eens op een site waar je traphekjes kunt kopen een speciaal daarvoor bestemd hekje gezien. zoiets als de link hier boven mij dus.

10. 1985Breezer

1985Breezer Bekend lid

19 feb 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    Onze kindjes zijn even oud!!
    En wij hebben de kachel alleen in het weekend aan en plaatsen er dan een hekje voor Een soort traphekje maar dan in een u vorm..Zelf gemaakt..
    Werkt prima maar je moet natuurlijk wel opletten.
    met het hout erin doen enzo..
    Blijven nieuwsgierige kindjes!!!

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik heb een gaskachel en het is de hoofdverwarming hier in huis en ook de enigste trouwens.

Zoonlief heeft zich er een keer aan gewaagd toen die klein was en weet dus dat het heet is. Niet echt vast gepakt maar wel genoeg om te weten dat het te heet was en auw was dus.

Hier kan er geen bescherming overheen te klein mijn huisje.

Dochterlief tot nu toe is nog niet naar de kachel gegaan doet ze het wel dan laten we haar schrikken van neee of zo iets en halen haar natuurlijk meteen weg. Maar kan veranderen natuurlijk maar gewoon heel duidelijk zijn van nee die hoek mag jij niet in.

Deel Deze Pagina