Zichtbare schedelnaad

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flowie, 28 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flowie

Flowie Actief lid

16 apr 2013
    162
    0
    16
    Hallo Dames,

Sinds een aantal dagen valt het mij op dat aan de rechterkant van zijn hoofd de schedelnaad heel goed zichtbaar is. Ik maak me er stiekem toch een beetje zorgen om. Zijn er meer baby's die dit hebben? Of is dit toch iets om mee naar de huisarts te gaan.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      23,6 KB
      Weergaven:
      62
  2. Witnie

Witnie Actief lid

14 aug 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mij niet herkenbaar maar als je je zorgen maakt zou ik sowieso de ha bellen... Met het hoofdje zou ik het echt wel zeker willen weten...

3. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Bij mijn zoontje zie je dit ook erg goed.
    Ben afgelopen week een aantal keer bij de huisarts geweest (voor wat anders hoor). Arts heeft ook naar zijn hoofdje gekeken, maar zag er niks aan.
    Maar als je je zorgen maakt, gewoon bellen hoor!

4. Flowie

Flowie Actief lid

16 apr 2013
    162
    0
    16
    Bedankt voor je reactie! Moet volgende week weer naar het CB dus denk dat ik het even afwacht tot dan tenzij het erger wordt of ander gedrag gaat vertonen. Hij is verder ook gewoon vrolijk en merk niks anders aan hem.

5. Vosje7

Vosje7 Actief lid

3 apr 2013
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ons zoontje heeft ook een schedelnaad aan de rechterkant die goed zichtbaar/voelbaar is. Het is me opgevallen toen hij 9 maanden was. Bij het CB adviseerden ze om even langs HA te gaan, toen werden we naar het ZH doorgestuurd en werd er een echo gemaakt van zijn hoofd (alleen konden ze weinig zien want zijn fontanel was al vrij klein). Maar de arts in het ZH zei dat dit gewoon kon gebeuren omdat de schedelbotten nog kunnen verschuiven ten opzichte van elkaar en dat we het gewoon in de gaten moeten houden (we moeten nog terugkomen dus). Maar ze zei ook dat er mensen zijn bij wie de schedelnaden nooit volledig verharden en dus altijd voelbaar blijven, zolang er verder geen achterliggende reden is waarom dit gebeurt is er niks aan de hand (en de redenen kunnen zijn: waterhoofd, te hoge schedeldruk etc. dus misschien daarom werden we voor de zekerheid doorverwezen).

6. Flowie

Flowie Actief lid

16 apr 2013
    162
    0
    16
    Bedankt voor je duidelijke uitleg.:)

Deel Deze Pagina