Bij je eerste kindje is alles nieuw natuurlijk en vandaag was Esmae goed te pas, tot vanavond. Ze wilde niet eten en is gaan slapen en werd na een kwartier wakker en heeft alles uitgespuugd. Ook heeft ze in een keer geplast en gepoept. En vreselijk huilen. Daarna wat klammig, maar dat was vrij snel over. Ze kroop ook erg actief rond. We hebben de HA-post gebeld, we moeten het even aankijken en opletten dat ze weer gaat eten en drinken. Ze heeft net wat slokjes water op en ligt nu weer in bed te slapen. Ze had geen koorts. Ik vind het zo erg allemaal, zo onzeker, je weet niet wat er is. Niemand waarschijnlijk, maar wellicht wel herkenning bij jullie? Ook al eens meegemaakt? Gewoon ter geruststelling. Ze is gisteren op het KDV geweest om te wennen, vrijdag moet ze weer, maar ik heb echt de neiging om het maar te gaan laten. Het is elke keer zo namelijk. Ik voel me verdrietig en onzeker...
als ze net pas voor t eerst ziek was (overgeven ) kun je nog niet echt zeggen wat ze heeft . miss heeft ze wel iets gegeten vanmorgen wat niet zo goed gevallen is !!?? ook zeg je :Ze is gisteren op het KDV geweest om te wennen, vrijdag moet ze weer, maar ik heb echt de neiging om het maar te gaan laten. Het is elke keer zo namelijk. is ze steeds ziek als ze daar naar toe moet ??
Happymamma, ze gaat a.s. maandag pas officieel naar het KDV, maar afgelopen maandag was de intake en kennismaken. Ze is toen ook in de groep geweest, met mij erbij. Ook mee gegeten en alles. Daarvoor was ik op een ander verblijf wezen kijken. Dat was nog voor de vakantie. Maar ook daar werd ze twee dagen later weer hartstikke verkouden. Het is echt net of ze elke keer ziek wordt, zodra ze bij andere kindjes is geweest. Verkouden kennen we wel, maar dit was wel even heftig hoor. Ze heeft niet meer gespuugd en slaapt weer. Haar matrasje is helemaal nat en ze ligt nu op de matrasjes van haar campingbed. Pff.. dit zijn geen leuke dingen hoor. Echt niet.
Dat ziek worden door het kdv herken ik zeker. Onze meid is afgelopen winter zo'n beetje elk weekend ziek, zwak of misselijk geweest (ze gaat op vrijdag naar het kdv..). Ze moeten toch weerstand opbouwen tegen al die bacterien die daar rondhangen. Ineens overgeven doet onze dochter ook regelmatig (1x per maand ofzo..). Ze wil dan niet eten, is wat koortsig en slaapt veel. Ineens geeft ze dan een keer over en 5 minuten later is (meestal) alles weer goed. Ik had het zelf vroeger ook regelmatig. Ik heb er eigenlijk verder nooit iets achter gezocht, het zal idd een virusje zijn, of iets verkeerds gevallen. Beterschap!
Ben het met happymama eens. Kan van alles zijn nu. En tja op het kdv lopen ze idd altijd wel iets op, is heel normaal. Het enige nadeel nu is is dat je kindje al wat ouder is. Normaal gesproken zijn kindjes onder een jaar als ze alle verkoudheden en ga zo maar door oplopen. Ook mijn zoontje is vanaf het moment dat hij daar kwam ( met ruim 6 maanden) continu verkouden geweest. Geen probleem vind ik daar bouwt hij weerstand voor op nu. Het is ook een heel normaal iets, zoveel kindjes in 1 gebouw en er is er altijd wel 1 ziek/zwak of misselijk die een ander aansteekt en jou kindje heeft die weerstand nu nog niet. heel veel succes. Groetjes Kim
Wen er maar aan inderdaad Kinderen bij elkaar levert de nodige uitwisseling van virussen op. Hier is de kleine ook weer een paar daagjes ziek geweest, maar gelukkig is het nu weer over. Verder is hij - en aansluitend de ouders ook - redelijk vaak verkouden. Op deze manier bouwen ze wel weerstand op hoor. Wel zielig hoor als ze zo ziek zijn.
Fijn om jullie reacties te lezen. Het is ook geen grote bere-paniek, maar leuk is ook anders zeg maar. Je wil zo graag dat het goed gaat en alles. Ook wij zijn inderdaad vaker verkouden hoor. Ik hoop maar dat het hierbij blijft. Ze moest zo vreselijk huilen ook. Ik heb de neiging om er maar naast te gaan liggen en te waken. Maar ok, ze slaapt, er is een babyfoon en een nannycare.. dus eigen bed is vast en zeker verstandiger. Sjonge..
nog even over het ziekzijn door kdv: Kindjes die níét naar het kdv gaan, gaan dat zelfde met ziekzijn doormaken, maar dan als ze op de kleuterschool zitten. Dus je kunt het hooguit uitstellen, maar je kindje moet tóch die weerstand opbouwen. Hoe rot ook. Ook hier vanaf dat ze naar het kdv ging (met 8 maanden) telkens ziek in het begin en ik zelf 'profiteerde' daar regelmatig van mee