met de handen in het haar (letterlijk)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mumof2, 20 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumof2

mumof2 Lid

20 okt 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    onze 3 jarige is altijd al een moeilijke slaper geweest
    als we beneden iets harder praten werd ze wakker,,allemaal fases ,jaja maar die duurt nu wel al meer dan 2 jaar!
    en voor ik zwanger was van ons 2e kindje.. begon de fase die vind ik het ergste is!
    we doen alles volgens een vast ritueel ,daar kan het niet aan liggen
    maar zodra we weg willen begint het!
    ze wil wel 100,000 kusjes en meer geven! dan nog kroelen. geeft niet! dan komt het puntje verlatingsangst de hoek om kijken?! kan maar daarna gillen /krijsen en geloof me dat gaat niet bepaald zachtjes! we leggen haar expres eerder op bed dan onze kleinste omdat die dan echt niet kan slapen,, dit is niet leuk maar minder erg dan als ze het snachts doet!!! ze word dan wakker niet huilen maar roept zachtjes mama! en daarna als ik op der kamer kom huilen,kusje kusje enzovoort!! en ook weer gillen /krijsen ,hellemaal hysterisch geen speld tussen te krijgen! dan pak ik haar vast om te kroelen en dan word ze kalm,maar het is vaak 3 -4 x per nacht! en dan sta ik echt soms met mn handen in het haar! en moet ik zo mn best doen om der niet bij ons in bed te nemen ,want dan slapen we tenminste! en dit krijsen is niet zo lang,maar het snachts uit bed komen al meer dan 2 jaar,en niet iedere nacht hoor maar als ze een maandje rustig slaapt,zeggen we al tegen elkaar,dit gaat te lang goed! en er zijn dan overdag ook geen andere dingen die ze moeilijk kan verwerken !!

moeilijk zo moeilijk
    ik ben soms gewoon zenuachtig om naar bed te gaan:(

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Enige tip is.. laat haar gaan. Wees resoluut en geef bijv 3 kusjes en that's it, je geeft ze een vinger maar ze willen je hele hand. Het slapen gaat ze uitstellen, want dit gedoe met papa en mama is toch veeeeel leuker? en ze gaan er ook nog op in! Wij houden het hier ook in de tang hoor. Want voor je het weet, doe je al meer rituelen. Op slot was mijn man 20 minuten boven aan de gang daarmee. Dus we hebben het 'verlaagd'. Beneden boekje en drinken, tanden poetsen en naar bed. Dikke kus en knuf en welterusten en slaap lekker.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wat hier ook heel goed helpt is met een leuk verhaal de dag afsluiten. Dit onthouden ze dan als ze gaat slapen. En vertel wat er morgen op t program staat. Bijv naar peuterschool of thuis oid.

4. mumof2

mumof2 Lid

20 okt 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik snap je antwoord! we moeten idd heel strikt zijn ,,
    maar
    we hebben er dus nog 1 boven liggen ,,we willen graag dat hij wel.lekker slaapt

5. mumof2

mumof2 Lid

20 okt 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    als we klaar zijn met lezen ,vertellen we idd iets leuks wat er is gebeurd vandaag. maar we kunnen dus juist niet vertellen wat er morgen gaat gebeuren! dan word ze snachts wakker en zegt kom we gaan naar het bos! dan slaapt ze juist onrustiger..

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin werd ook altijd wakker s nachts, maar we drongen niet tot m door. Op slot na 2 jaar hebben we hem maar 'laten huilen' en hij herinnert zich daar niks van. Nu heeft ie t nog een paar keer in de week. Justin is heel gevoelig en zo verwerkt hij de prikkels nu eenmaal. En wij hebben er 2 boven liggen ;) maar die worden er niet wakker van.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier lees ik niet voor s´avonds, geef 1 kus, geen gekroel, ik sta op en wens dr weltrusten en doe de deur dicht.. ik houd het ook zo kort mogelijk omdat ze anders ook maar door blijf gaan. Wellicht dat het iets is. En denk toch dat je er gewoon even doorheen zal moeten, anders kom je er niet vanaf :(

sterkte.

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Probeer het toch even vol te houden, hoe moeilijk het ook is omdat je nog een kleintje hebt.

Mijn zoontje heeft er ook een handje van, en ik moet zeggen ik ben er wel eens laks mee geweest ( in de zin van toelaten).
    We hadden een heel ritueel, verstoppertje doen, nog een liedje zingen, slokje water drinken. Dan ging D op bed liggen en dan moest J hem nog een kusje geven, vervolgens ook andersom ( heb een tweeling dus zij slapen samen). Nou dan instoppen en ik moest maar kusjes blijven geven aan D.... Dan zei ik oke de allerlaatste en dan ga ik naar beneden, maar nee dat ging soms een kwartier door. En ik gaf er steeds aan toe want ja als ik het niet deed dan was het drama en ging meneertje echt niet slapen dus dan was dat kusje geven toch net iets makkelijker dan een overstuur mannetje. Maar op een gegeven moment was ik het zo zat dat het allemaal zo lang duurde. Dus hebben we het niet meer gedaan, nu vraagt hij na het instoppen vaak nog 1 kusje en dan is het goed. S'nachts werd hij ook wel wakker en ging het ook zo, steeds kusjes willen hebben. Maar dat doet hij ook niet meer. Vannacht werd D wakker van een flinke bloedneus, dus even samen in de douche gezeten, en ik was al bang voor drama omdat hij eigenlijk echt wakker was. Maar nee hij ging lekker liggen, even een knuffel en kus en hij ging lekker koese.

Het is echt even volhouden, kan maar zo zijn dat het 1 a 2 weken dikke drama is, maar het kan ook zijn dat ze het na 2 dagen snapt

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    kijk als jullie allemaal kunnen slapen dan neem haar in je bed.mijn schoonzus deed het en op een gegeven moment wilde t kindje wel in eigen bed slapen. duurde wel jaren maar ze vond dat zelf niet erg.

10. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    860
    113
    home sweet home
    wij hebben ook slaap problemen gehad met onze dochter. en waren heel consequent maar hielp niks, bij ons heeft de homeopaat geholpen.

11. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    Wij hebben met onze oudste het zelde probleem gehad maar ik nam haar snacht gewoon bij ons in bed dan sliepen we allemaal lekker.
    Na een half jaar ze was toen 3 sliep ze perfect in haar eigen bed niks meer aan de hand.
    Ik hou ner zelf ook niet van om alleen te zijn als mijn man er neit is snachts voel ik me ook niet fijn dus kan me het zo goed voor stellen van haar. Waarom moet je het voor je zelf en je dochter zo moeilijk maken

12. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Hier ook slaapproblemen, zie topic.
    Dochter wil niet bij ons in bed, ja wil wel, maar gaat dan leuk spelen midden in de nacht.

13. adi

adi Niet meer actief

Er is toch iets waar ze wakker van wordt s nachts en wat ze eng vindt? Ze wordt echt niet express wakker om jou te roepen zeg maar, dat komt daarna pas.
    Vindt ze het eng? Is ze bang in haar kamer? Want als dat zo is, dan is laten huilen echt slecht.

Helpt misschien een lampje s nachts, slaapmuziek op haar kamer, favo knuffel in bed enz?

Als ze s nachts zo overstuur wordt gaat dat wel verder dan puur aandacht vragen.

Over t avondritueel ben ik het eens met de rest, kort en duidelijk houden.

14. mumof2

mumof2 Lid

20 okt 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames
    ze heeft 2 favo knuffels in bed,en een klein nachtlampje op der nachtkastje ,niet te licht niet te donker., wat ik denk . ze heeft een oefenwekker,,het is een aapje die zn oogjes dicht doet als onze meid gaat slapen en open als ze uit bed mag,,dit zeggen wij iedere avond duidelijk! je mag er pas uit als het aapje zijn oogjes open doet! ze vind het geluidje als hij zn oogjes open doet eng! dus die is van der kamer,, maar vanacht is ze der toch weer 2x uit geweest! alleen het gillen vanacht deed ze niet.. terug leggen kusje weg.. maar vanavond gilde en krijste ze weer! ik vraag heel vaak wat ze eng vind,wat mag er weg op je kamer?! niks.. zelfs een x donker gemaakt en op der bed gelegen wat eng lijkt ..dus geen idee,, ze wil teg wel erg der zin doordrijven ,nee ik wil niet eten, doe je jas maar es aan,neuh.. dus miss een fase maar het blijft maar gaan en komen dat is zo frustrerend en kort op elkaar!als dit over is ,4 weken max dan gaat het weer mis! en onze zoon word wakker van onze dochter,we wonen in een oud huisje wat erg gehorig is.ben zo bang dat hij gaat denken hey"" snachts wakker"" overdag slapen! en ook het is zeer vermoeiend ,,we werken allebei moeten er om 06:00 uit en als je dan al zeker 3 weken iedere nacht 3-4 x eruit moet
    we zijn ook bang dat onze zoon ook zon fase krijgt ,in bed leggen =huilen ... dit heeft onze dochter 3 maanden vol gehouden ,jawel en ook alles geprobeert laten huilen, naartoe,5 min regel niks niks hielp en als dit gebeurt blijft onze dochter echt niet in bed dat bestaat niet ,hoe graag ik het ook wil geloven! ik ga het dan niet vol houden om dubbel uit bed te gaan

15. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    wat ik wel lees is dat jullie veel veranderen, t naar dr zin willen maken zodat ze maar doorslaapt, je zal t dr alleen nooit helemaal naar dr zin kunnen maken. jullie zullen een vast ritueel in moeten stellen en daaraa moeten houden. ik heb mn zoon ook moeten laten huilen en t helpt echt met de tijd.. nee t is niet fijn dat anderen wakker worden, maar dat gebeurd nu ook toch? ff doorbijten door de zure appel, aangeven van te voren bij dr dat t nu slaap tijd is en ze als ze wakker wordt gewoon weer verder moet gaan slapen en dat papa en mama niet komen als ze huilt..

hoe hartverscheurend t ook is, t is volgens mij wel de beste oplossing

16. mumof2

mumof2 Lid

20 okt 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben een vast ritueel en wijken er niet vanaf .vanacht half 2 wakker 4 uur ging ze pas weer slapen ben op

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Misschien moet je eens googelen op pavor nocturnus / nachtangst.

M slaapt ook met periode's (heel) slecht. Het is echter ook een gevoelig meisje dat vooral snachts prikkels en onrust verwerkt. Dat is altijd al zo geweest. Wij laten haar zeker niet brullen omdat we haar dan juist in de steek laten met haar angst/rottige gevoel. Soms heeft ze ook echt die nachtangsten.

Als ze zelf weer uit die fase is (ontwikkeling of veel drukte) dan slaapt ze meestal weer heel erg goed.

Ik denk wel dat een duidelijk naar bed breng ritueel, maar ook een 'watdoenwebijsnachtswakkerworden'-riteel heel belangrijk is.

Hier is het:
    - boekje / verhaaltje voorlezen
    - licht uit, muziekje aan van de babyfoon en over haar rug kriebelen
    - als het muziekje is afgelopen: kussen en knuffels (en daar wil ik best wel een keertje voor terugkomen) + slaap lekker

In onrustige periodes kunnen we vaak nog 2-5x naar boven. We zijn dan heel duidelijk: dikke kus, muziekje weer aan en slaap lekker. Dit doen we ook bij gewoon wakker worden snachts. Bij nachtmerries of nachtangst inclusief rug kriebelen ...

Het belangrijkste is denk ik je heel goed te beseffen dat ieder kind anders is. Kijk dus heel goed naar jouw kind en naar haar behoeftes en karakter.

Duidelijk zijn en deur dicht trekken kan bij kinderen die echt alleen maar uittesten een prima methode zijn, maar bij andere kinderen juist niet. Dat maakt mijns inziens, opvoeden moeilijk: er is geen blauwdruk die geldig is voor alle kinderen ... (en laat je dus ook niet opjutten door mensen die zeggen dat je het slecht doet of dat je inconsequent bent als je haar niet laat huilen)

Succes, want slecht slapen is echt rampzalig ...

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En als je dochter wel lekker slaapt bij jullie, tja ... waarom niet eigenlijk? Wij doen het niet omdat M dan vaak slecht slaapt én omdat wij dan allebei geen oog dicht doen (ook als M wel slaapt).

Of een logeerbedje op jullie kamer zetten?

19. mumof2

mumof2 Lid

20 okt 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou onze dochter slaapt niet bij ons! ze dan gewoon te wakker,, dan gaat ze het gesnurk van der papa na liggen doen neeejj ook dat werkt niet.. nu afgelopen nacht is goed gegaan ze werd om 09:00 even wakker omdat onze klein man naar bed moest, maar verder ging het goed! wel heb ik gisteren een kalmerend drankje gehaald op homeopatische basis met kruiden enz,, maar nu ben ik het vergeten dus ben benieuwd!

20. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Ik had precies het zelfde mijn dochter van 4 sliept sinds de geboorte van mijn zoontje (toen was ze 2) niet meer door ze werd om de haven klap wakker en zou ze drinken en alleen dan ging ze slapen mijn zoontje heeft nog nooit door geslapen vanaf de geboorte niet en hij is nu 2 ik heb dus al 2 jaar niet meer doorgeslapen en dan was het ook niet ieder kind 1 keer maar 2 tot 3 keer en dan om en om en de laatste 2 maanden werd er elk uur wel een van de twee wakker ik had het toen helemaal gehad en ben naar de huisarts gegaan deze vertelde dat ik Melatonine (time release formule want die is speciaal voor het doorslapen) mog geven dat is een natuur eigen stof in de vorm van een tabletje ik gaf mijn dochter er 4 en mijn zoontje 2 voor mijn dochter werkte het super ze slaapt voortaan door ook voortaan zonder deze tabletjes mijn zoontje sliep beter maar niet door die mocht ik iom HA ook meer geven maar helaas werkt het bij hem niet zo goed dus nu verder aan het kijken hoe ik dat ga aanpakken maar wellicht iom de HA misschien melatonine geven voor meer info zie Melatonine Time Release | Sleepzz.nl

Deel Deze Pagina