Volgende week vakantie dus tijd om serieus aan de gang te gaan. Maar is het verstandig om gelijk ook s`nachts geen luier om te doen. Of eerst maar eens zien hoe het overdag gaat. ik ben al eens eerder begonnen en de interresse is er zeker wel. Dus het komt niet helemaal uit de lucht vallen zeg maar.
Hier eerst overdag zindelijk. Was binnen 3 dagen gebeurt. Ze heeft toen nog 3 maanden 's nachts een luier aan gehad, gewoon voor haar eigen gevoel. Hij was elke ochtend droog, maar ze wilde het nog graag. Ik vroeg wel elke keer of hij al af kon 's nachts, maar "pas" na 3 maanden vond ze het goed. Nooit een ongelukje gehad.
Dochter was met 2j2mnd zindelijk overdag. Maar `s nachts is ze nog niet zindelijk. Is hij nu elke morgen droog? Of niet? In het 1ste geval is de kans groot dat hij al zindelijk is `s nachts. Anders zou ik eerst overdag proberen.
Laura was met 2 jar en een week overdag zindelijk en het heeft toen nog 2 weken geduurd voordat ze 's-nachts ook zindelijk was. Ze heeft zelf aangegeven dat ze 's-nachts gen luier meer wilde en ze heeft in totaal 3 ongelukjes gehad in een jaar.
In september werd onze zoon zindelijk, in januari heb ik met hem afgesproken dat hij s'nachts geen luier meer omkreeg. Dat vond hij goed. Hij was al die tijd gewoon droog s'nachts.
Hier overdag zindelijk met 2 jaar 5 maanden en nu sinds een week of 3 in de nacht (nu 3 jaar 4 maanden). Hij wilde gewoon niet en dat schoot niet op. Uiteindelijk dus gezegd dat de luiers op waren en dat ook voorbereid en sindsdien ook snachts zindelijk.
Kyra was overdag met 2 jaar en 4 maanden zindelijk en binnen een paar weken ook 's nachts. Geloof eigenlijk al na een paar dagen maar vodn het vooral zelf er moeilijk om die stap ook te zetten! Nooit een ongelukje gehad hier!
toen het hier overdag goed ging, hebben we ook 's nachts de luier uitgelaten. In 1-2 weken had hij het overdag goed door. Hij gaat om 19.00 uur naar bed, om 22.00 uur nog even plassen en dan 's morgens goed luisteren als hij wakker wordt (slaapt nog in een ledikant) en meteen weer op de wc. Sam is een paar dagen jonger dan jouw zoontje.
Dus sommige van jullie deden gelijk s`nachts de luier al uit. En sommige lieten de luier uit, of deden jullie wel gewoon de luier om `s`nachts??
mijn zoontje was zindelijk met 26 maandjes. Zowel overdag als in de nacht. Ik heb de luier gelijk 'snachts uitgelaten en maar 1 tot 2 x een ongelukje gehad.
Ik heb ´s nachts de luier uitgelaten toen er meer dan een week geen plas in zat na een nacht slapen. Dus voor het slapen laten plassen en dan tot de volgende ochtend en daarna weer op de pot Overdag en ´s nachts was hier wel vrijwel gelijk. De klik was er gewoon ineens. Maar dat verschilt echt heel erg per kind. Bij de 1 met 2 jaar al en heel veel kinderen ook pas met 4 a 5.
alicia gaf met de leeftijd van bijna 23 maanden aan dat ze geen luier meer wilde en liet hem ook uit zowel dag als nacht. snachts bleef de luier al een paar weken droog dus durfde dat wel aan. ze heeft snachts in totaal max 5 ongelukjes gehad tot nu toe en we zijn toch al ruim 7 maanden verder. legde er bij haar van die blauwe onderleggers uit het kraampakket onder haar hoeslaken voor het geval dat. met precies 1 jaar, 11 maanden en 1 dag was ze dag en nacht zindelijk voor zowel poep als plas (veel kindjes willen blijven poepen in de luier). dit binnen 3 dagen en geen enkele keer meer een luier aangedaan. zie veel ouders die voor het gemak bijvoorbeeld een luier aan doen als ze weg gaan. vooral in het begin van zindelijk maken is dit er verwarend. dan mogen ze wel in hun broek plassen en dan weer niet
Hier was onze dochter eerder 's nachts zindelijk dan overdag. ze was al een tijdje 's morgens droog toen miijn moeder zei, misschien toch eens overdag zonder luier laten. Dat ging eigenlijk meteen goed en omdat ze elke ochtend droog was wisten we dat ze ook 's nachts zonder kon. We hebben toen een tijdje de luier omgehouden voor de zekerheid maar geen ongelukjes meer gehad 's nachts. Het kan dus dat ze het meteen allebij kunnen.
mijn dochter was overdag zindelijk net voor haar vierde verjaardag en s nachts toen ze 11 was. ze sliep te vast waardoor ze regelmatig ongelukjes had. ze had speciale broekjes aan en eht is uiteindelijk vanzelf over gegaan zoals de dokter voorspelt had door er niet teveel druk op te leggen. mijn zoon was 2 toen hij snachts zindelijk was en ik snapte er niks van omdat hij overdag nog wel in de luier plaste en we hem ook niet geleerd kregen om dat niet te doen. maar echt van de ene op de andere dag niks meer. na een paar weken de luier uitgedaan en het is maar 1 keer misgegaan. net na zijn derde verjaardag is hij ook zelf overdag zindelijk geworden. ik heb mijn kinderen nooit gepusht.ze deden het op eigen houtje op hun eigen tempo.
Mijn dochter was met 3 dagen overdag zindelijk, daarna gelijk 's-nachts ook de luier afgelaten en nooit een nat bed gehad, ze riep ook zelf als ze moest plassen 's-nachts. mijn zoontje is nu net zindelijk en nu 2 weken later zijn we ook 's-nachts begonnen maar na 2 dagen droog vanmorgen een nat bedje. Hij wil geen luier meer om 's-avonds dus dan maar een extra wasje
Hier met 2,5 binnen een week zindelijk, zowel dag en nacht. Puur geluk, heb gewoon gelijk haar luier uitgelaten, met een matrasonderlegger uit het kraampakket onder de overtrek, maar het ging wonder boven wonder gewoon goed.