Zoon start bij scouting (Bevers) wat nodig?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door vanesje, 22 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Ik heb gezien dat ze rode blouses of truien hebben en blauwe petjes.

Wat hebben jullie kinderen qua uniform en doe je ze laarzen of bergschoenen aan?

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
  3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    wij konden toen zelf bij de scouting uniformen aanschaffen zodat iedereen dezelfde had... Voor de rest...lekker oude kleding zodat het stuk en vies mag worden :p schoenen...als het maar lekker zit en goed loopt!

4. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Gewoon even informeren bij de groep.

Bij onze scoutinggroep kun je als er veel nieuwe kindjes zijn centraal bestellen. En anders krijg je een lijst met wat je moet bestellen en besteladres erop.

Veel groepen hebben een centraal moment van installeren, m.a.w. dan "krijgen" alle nieuwe kindjes hun blouse, insignes e.d.
    en besteden ze daar tijdens die opkomst aandacht aan.

Als leiding zijnde ben ik nooit zo blij als kinderen op regenlaarzen lopen. Is leuk voor in de modder, maar het loopt niet lekker, zeker niet met een speurtocht ofzo.

Kies voor kleding die vies mag worden (en waarvan het niet erg is als het evt. stuk gaat). Schoenen waar ze goed op kunnen lopen (tip, veel gympen en sportschoenen kunnen in de wasmachine). Slippers of crocs lijken leuk voor in de zomer maar zijn niet handig voor renspelletjes.

Bij onze groep gebeurt het regelmatig dat kinderen geen jas meehebben, omdat het toch wel mooi weer is.
    18 graden in de zon uit de wind is idd heerlijk zonder jas.
    14 graden in de schaduw (bos) of in de wind (dijk) is echt koud, zeker voor een kleintje.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    o de bevers zijn zo leuk!
    mijn dochter is vorig jaar overgevlogen naar de kabouters.
    Uniform hebben we gewoon via de webshop van scouting besteld, ze draagt meestal gewoon oude sportschoenen als ze gaat.

Deel Deze Pagina