Kado binnen 3 maanden weggegooid

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Florentine, 4 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Dat lijkt mij ook het handigst.

2. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    TS, heb je nog actie ondernomen? Hoe is het afgelopen?

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik weet niet hoe de situatie in elkaar steekt,

maar hier zegt mijn zoon ook weleens mama niet weggooien !!!
    terwijl ik het niet weggooi... ik heb tig kratten vol met speelgoed, soms wissel ik gewoon even van speelkist, dus het meisje kan het ook zo "opvatten"

verder kan het natuurlijk ook nog zo zijn dat het al kapot is gegaan,

als het toch niet zo geschrikt was voor haar kunnen ze het bijv even op zolder gezet hebben.

ik persoonlijk zou heel rustig naar ze toe gaan : dit en dit heb ik van mijn nichtje gehoord, ik wil graag weten of dit waar is,
    ze kunnen je dan bijv zeggen: neeee joh dat is helemaal niet zo, we hebben het alleen even op zolder gezet want ze gaat er nog zo ruw mee om, we willen niet dat het kapot gaat,

of hmm ja ze heeft gelijk helaas is het kapot gegaan dus hebben we het moeten weggooien

of ja we vonden het niet mooi.geschikt meer dus hebben het weggegooit,

je moet ze (in mijn ogen) wel de kans geven om het uit te leggen,

het is toch helemaal niet gek dat als je er heen gaat om te zeggen wat hun dochter tegen jou heeft gezegd en dat je wil weten of dat echt zo is.

4. Alita

Alita Niet meer actief

Nou TS...laat eens wat horen....

5. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Die reageert niet meer vrees ik

6. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Nouja, ik vind het een beetje een rare reactie van TS.
    Tja, het is zuur. Maar het is toch niet meer haar eigendom

Hoe vaak zie ik wel niet in vraag en aanbod en op marktplaats dat mensen een kraamcadeau verkopen, of een pakje wat ze hebben gekrgen of wat dan ook.

Tja, tis zuur dat je er veel geld in hebt gestoken en dat er zo mee om wordt gegaan. Maar voor mijn gevoel sla je een beetje door.

Nu wil je ineens dat jullie kinderen niet meer bij elkaar in de klas komen. Zij kunnen er toch niks aan doen?

(overigens, wij hebben ooit voor mijn neefje zo'n speelgoedfotocamera gekocht van bijna 100 euro. Ik vond het ook 'pijnlijk' dat hij er lomp mee om ging, en dat ding later gewoon in een krat met speelgoed lag etc. Maar het is echt nooit in me opgekomen om daar een opmerking over te maken of wat dan ook.

Ik denk dat het je helemaal niet hier om gaat, maar dat het dieper zit. Ga een keer in gesprek met je broer en schoonzus.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik sluit me hier helemaal bij aan!

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Niet te snel conclusies trekken... ze is al niet meer online geweest sinds afgelopen maandagochtend.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Sluit me aan bij dit advies: vergeet je primaire reactie, ga eerst even vragen hoe het zit.
    "goh, ... zei dat iemand het cadeau dat wij hebben gegeven heeft weggegooid. klopt dat?"
    en dan kan er van alles zijn. Het is misschien niet waar, het is misschien tóch stuk, of het leverde gevaar op. Of ze hebben het wel weggegooid omdat ze het bij nader inzien lelijk of stom vonden, of als straf. Daar kun je van alles van vinden, maar daar heb je eigenlijk gewoon niks mee te maken. Mocht je er toch wat van willen zeggen, zeg dan dat jij dat vervelend vindt omdat je het cadeau met zorg hebt uitgezocht, of dat jij het zonde vindt van het geld dat jij eraan hebt uitgegeven.

Eerst de feiten checken, dan pas reageren, dat is m'n voornaamste advies.

10. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Gezien je cursieve afsluiting van je bericht, speelt hier veel meer dan het weggooien van een cadeau. Ik vraag me dan ook sterk af of je boos bent om het weggooien van het cadeau of dat dit gewoon de druppel is waardoor je zo geirriteerd overkomt?
    Het kan ook zijn dat het cadeau om 1 of andere reden een tijd is weggelegd?? Maar zo te lezen ben je alleen nog in staat hier iets negatiefs achter te zoeken...tja...misschien moet je eerst even naar je eigen reactie kijken??

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Laatste activiteit van TS: 5 maart 2012 09:11
    Is al een tijdje niet online geweest dus. Of alleen anoniem meegelezen...

Deel Deze Pagina