Hallo! Ik ben me ervan bewust dat dit geen medisch forum is, maar ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Ik vraag me af of iemand dit herkent en haar ervaringen zou willen delen? Ik heb al vrij lang last van mijn onderrug, maar goed, kleintje en natuurlijk verkeerd tillen dus echt verwonderlijk is het niet. Begin dit jaar een ct gehad ivm darm problemen en in dat rapport stond ook vermeld dat er een probleem te zien is met de onderrug. Maar het zh zei toen me er geen zorgen over te maken. Een maand of twee / drie geleden begon ik erg last te krijgen vooral bij het lopen. Ook ondekte ik een nieuw putje, precies boven mijn stuitje. Dit putje word steeds dieper. Tussendoor naar de fysio geweest en die stuurde me door naar de ha. De ha vertelde me dat hij er een gekke deuk in zag, plus dat putje, dus ga maar voor een rontgen. De wachtlijst voor de orthopeed is 18+ maand hier (ik woon niet in Nederland). Eindelijk vandaag de foto terug, assistente zei ziet er normaal uit. Bericht achter gelaten voor de ha of hij me even wil bellen, maar niets meer gehoord. Ondertussen is dat putje nog dieper, plus sinds een week heb ik er een bobbel bij, ook weer op mijn stuitje. Ik dacht eerst, toeval, vast een puist of abcsess ofzo (sorry..) maar het is gevoelloos en zit er nog steeds. Iemand ook wel een een spontaan putje net boven haar stuitje ondekt? Wat bleek het bij jou te zijn? Ik heb voornamelijk last van lopen en te lang zitten. Ik heb geen kantoorbaan, en genoeg beweging. Ik snap er niets van. Kan een ct afwijken van een rontgen? Dat putje, daar kan je vingertop dus in verdwijnen... dat is toch raar? Ik heb er echt last van :/
Heb je al een gekeken bij "Haarnestcyste" of "Sinus pilonidalis" ? Daar ontstaat vaak een 'gangetje'. Je kan er maanden geen last van hebben en ineens is het ontstoken met alle gevolgen van dien. Ik hoop voor je dat dat het niet is, want het is een hele vervelende aandoening.
Oh bedankt, ik zal een googlen. Ik had wel al gegoogled maar werd er niet echt wijzer op, misschien in het Nederlands meer succes
Je moet even zien te regelen dan ze een MRI van je rug maken. Met contrastvloeistof en zonder. Daarop is veel meer te zien dan op een Röntgenfoto.