stiefkinderen en zwanger

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door merakli, 3 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Hallo dames,

Wil graag ervaring van dames horen die zwanger zijn en stiefkinderen in huis hebben. Ik ben zelf namelijk 34 weken zwanger en heb twee stiefkinderen in huis en tevens pubers :). Ben ik nou de enige die daar op dit moment zich eraan ergert of zijn er andere dames die er last van hebben.

Gr Merakli

2. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Hoi,

Nee hoor je bent zeker niet de enige!!
    Ik geen stiefkinderen die de hele week bij ons wonen. Ze komen om het weekend. En de helft van alle vakanties.
    2 meiden van 9 en 10 jaar. Met name de oudste begint al goed te puberen.
    Tijdens mijn zwangerschap heb ik er niet veel last van gehad, maar toen Milou geboren was veel meer! Milou was 2 weken en toen kregen we de meiden 3 weken!!
    Ook nu nog. Ze zitten continue op mijn lip als ik met Milou bezig ben. Dat pubergedrag en "fout" taalgebruik willen we hier absoluut niet, maar hoe beperk je dat als de kids alleen in het weekend komen?? En er thuis niet op gelet wordt??
    En Milou??? Die zit in de fase nadoen.. dus daar krijg ik ook al antwoorden van: JAAAHAAAAA!!
    Maak me daar best wel zorgen over.

Op dit moment ben ik vooral bezig met positief benaderen. En als het echt niet gaat. Dan stuur ik ze naar hun kamer!

Ik kan me voorstellen dat als je ze iedere dag thuis hebt, dit nog moeilijker is. Zeker als je hoogzwanger bent. Is het jouw eerste kindje? Ik geef je als tip... als dat mogelijk is dan?? Zorg ervoor dat je ook af en toe een dagje met je kleintje alleen hebt. Dat gaf mij een heerlijk gevoel.

Succes met de laatste loodjes en geniet van je kindje!!

Anouk

3. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Dank je wel Anouk voor je reactie, ja bij ons zijn ze er altijd en nu is het schoolvakantie gelukkig slapen ze uit (de oudste soms tot 3 of 4 uur 's middags) maar dan blijven ze 's nachts heel lang op en dan gaan ze tosti's maken en eten, wat ik dan 's morgens kan opruimen. Gelukkig steunt mijn man en kan ik er over praten, maar het blijft echt moeilijk omdat ik hoogzwanger ben. En tegen mijn man kan ik ook moeilijk zeggen van stuur ze naar hun moeder. Bij ons is er nog geen omgangsregeling getroffen met de moeder (ivm problemen tussen de kinderen en moeder). Ben al blij dat we een nachtje voor ons zelf hebben.

Ook lekker dat je meteen na de geboorte de meiden 3 weken hebt gehad :(.

Klinkt mischien heel egoistisch maar ik heb zoiets van dit is mijn eerste kind en wil van mijn zwangerschap genieten. De moeder moet zich meer met hun bezighouden maar dat gebeurt toch niet....

4. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Ik ben dol op mijn stiefkinderen, ze zijn al wat ouder puberleeftijd dit word een echte benjamin, maar het klikt zo goed ik zou ze voor geen goud willen missen, nooit gedacht, best uniek besef ik wel!!!! Deze kleine bindt ons gezin extra samen 1 warm nest

5. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Dat is dan mooi, ik zou ze ook niet willen missen hoor. Maar het is bij mij denk ik de hormonen op dit moment. De ene dag ben ik heel erg bezorgd en de andere dag ben ik gewoon niet te genieten. Maar mischien dat ze bij jouw wat ouder zijn, scheelt wel denk ik. Trouwens hebben ze nog hun moeder?

6. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ja de dochter woont bij dr moeder, en de zoon bij ons, en het scheelt wel dat ze ouder zijn ze redden zichzelf aardig en zijn voor rede vatbaar, als ze een heel stuk jonger zouden zijn geweesd was het erg pittig geweesd en soms niet te doen denk ik zoals je zegt hormonen maar los daarvan kan je meer kwaaltjes hebben waardoor je uit het veld geslagen word, ik vind dat de paps daar wel rekening mee mag houden!! vooral als die aan het werk is....

7. tamara1978

13 aug 2009
    95
    0
    0
    Amsterdam
    Hier ook een stiefmama, de oudste (9) dochter van mijn man woont hier samen met mijn zoontje van 7
    Gaat eigenlijk best lekker.. af en toe wat botsingkjes maar die heb ik met mijn eigen jongen ook.
    En nu krijgen we samen ons eerste kindje.
    Best spannend, broer zus en kleine zus ( 6 woont bij moeder) vinden het allemaal leuk en spreken de voorkeur uit voor een jongetje hahaha

8. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Deze topic kan verwijderd worden.

Bedankt

Deel Deze Pagina