Vanmorgen opende ik de zandbak en ik zag dat er in de zandbak wel een stuk of 15 hele dikke spinnen zaten. Het leek wel of die beesten ook zo uit de lucht kwamen vallen, want zodra ik ze eruit had (ik gruwel van spinnen) zaten ze er alweer in. Heeft iemand de gouden tip om dit tegen te gaan? Vorig jaar hadden we precies dezelfde spinnen constant binnen zitten. We hebben trouwens zo'n blauwe schelp zandbak. Liefs, Wup
iew Ik zou ze er niet eens uit durven halen, het houd bij mij op bij hooiwagens (langpootspinnen, hoe ze ookm heten) en kleintjes.
Misschien een spin die eitjes heeft gelegt? Een paar weken geleden, hadden wij in de deurpost (gelukkig wel ad binnenkant) een webje met allemaal mini balletjes erin. M'n dochter gooide een bal ernaartoe en alle "balletjes" begonnen te bewegen. Het waren er echt honderden.. Toen ik wat beter keek, bleken het allemaal mini spinnetjes te zijn!! Ik heb er toen heet water opgegooit, toen waren ze allemaal dood.. Dus misschien een spin die eitjes heeft gelegt... En wat je misschien kunt proberen; een paar emmers heet water erover heen gooien..? Maar loopt dat wel eruit??
ik zal ook even kijken of je een nestje kan vinden. Anders het zand vervangen als er spinnen blijven komen, wie weet zit er een nest heel goed verstopt. wij hadden een paar dode kleine spinnetjes, gelukkig geen grote.
Ik laat mn man morgen wel even kijken.....ik gruwel zelf echt van die beesten. Niet echt een goed voorbeeld voor mijn zoontje dus.