Hoi dames, Even jullie meningen horen, mijn jongste dochter geeft aan veel zuigbehoefte te hebben. Ik heb haar dus, net als mijn oudste, een speen aangeboden. Ze leek hier eerst niet happig op, spuugde hem uit, gaf aan hem niet te willen, etc. Ik heb het een week laten rusten maar merkte dat ze, als ze overdag in slaap wilde vallen, toch erg aan het zoeken was. Het is geen honger, als ik haar aan de borst leg en er komt melk, wordt ze heeel boos. Ze pakt de speen inmiddels maar het is een heel 'gevecht', begint ook met haar armpjes te maaien en maait zo de speen uit haar mond. En dit dan 30x per minuut . Als ik erbij blijf zitten en de speen een beetje tegenhoudt valt ze wel in slaap. Mijn oudste dochter pakte de speen toen ze al 4 maanden was pas, daarvoor sliep ze op basis van haar knuffeldoekje (die trok ze dan over haar gezicht). De jongste wordt juist onrustig van alleen een knuffeldoekje, omdat ze mij ruikt, maar niet kan sabbelen. Overdag slaapt ze dus weinig, misschien 45 minuten per keer, en hoogstens 3 keer. 's Nachts gaat erg goed, soms komt ze nog maar een keer voor een voeding of soms slaapt ze zelfs al door. 's Nachts ligt ze op haar buik, overdag wil ze dat niet.
Hier doe ik wel eens een druppeltje vitamine d op het speentje. Soms dan wil ze zuigen maar op m'n pink, terwijl dat gewoonweg niet altijd kan. Dus dan maak ik het speentje maar wat aantrekkelijker.
Heb je al een andere speen geprobeerd? M'n baby wil echt alleen difrax, en dan ook alleen die van 0-6maanden
Onze zoon heeft ook vaak van die gevechten met de speen. Heb dan vaak het idee dat hij de speen niet goed kan pakken en vaak heeft hij ook krampjes dat het niet lukt. De speen een tijdje tegen houden doe ik ook Emrys slaapt ook maar weinig over dag. Denk idd ook maar 3x drie kwartier. Hij kan overdag na een slaapcyclus niet meer in slaap komen Iig slaap je kleine meid al wel bijna de hele nacht door! Dat is heel fijn voor jullie Maar het weinige slaap overdag en de speengevechten zijn wel vermoeiend he In driekwartier kun je vrij weinig doen, helemaal als er nog een peuter bij is
Ongelooflijk, we hebben echt dezelfde kindjes. Mijn oudste was meteen al gek op haar speen. De jongste niet. Ook écht zuigbehoefte maar die speen dat werd hem niet, die floepte er continu uit. Ik heb er hier ook al eens een topic over geopend. Bij ons hebben wij haar een tijdje op onze pink laten zuigen.. Krom over het bedje en absoluut niet handig maar een speen daar kon ze gewoon niets mee. Na een paar maanden pakte ze af en toe haar eigen vingertjes, na een maand of 6 (geloof ik) pakte ze graag een doekje. En dat heeft ze nu nog steeds, zo'n labeldoekje of doekje met zo'n knuffelhoofdje er aan. Eigenlijk geen tip dus, alleen herkenning (alweer )
Hier heeft een druppeltje vitamine d op de speen wonderen gedaan. Daarvoor wilde mevrouw alleen maar de pink... Wij gebruiken Avent spenen
Mijn zoon slaapt in een puckababy, daar zitten 2 speen-voordelen aan: Ten eerste kan hij het speentje minder makkelijk uit zijn mondje slaan Ten tweede kan je het speentje een beetje tussen mondje en puckababy klemmen. Zoon wilde eerst ook de speen nooit, maar nu is hij gewend en slaapt ie er lekker mee. Succes!
Ja ik herken het...wat een gedoe...met speen in slaapt ze lekker maar valt hij uit is het gelijk weer schreeuwen. Ze is bezig om haar duim te ontdekken, helaas floept hij steeds uit haar mond
Ik zou eens een andere speen proberen, soms is dit de oplossing (onze kids wilde bv alleen maar bibi)
Inderdaad een andere speen wil nog wel eens helpen, wij hebben een "ronde" speen, die heeft duidelijk de voorkeur!
mijn tweede kindje wou ook de speen niet vasthouden en spuugde hem steeds uit. Ik kreeg toen hier het advies Sophie de Giraf te kopen. Daar kunnen ze lekker op sabbelen en bijten en al snel zelf vasthouden. Sophie is een aantal maanden hevig in gebruik geweest, maar inmiddels zijn we helemaal speenloos.. ook goed!
Misschien een ander speentje proberen? Wij deden een speendoekje boven op het speentje zo bleef de speen wat beter zitten.. (Of ze kan 'm juist beter eruit 'slaan') naja tis te proberen
Het is inderdaad kunst- en vliegwerk om de aandacht te verdelen op deze manier . Hier ook de slaapcyclus die gewoon niet langer is dan drie kwartier. Ik ben inderdaad blij dat het 's nachts zo perfect gaat, en ze is verder gewoon heel vrolijk als ze wakker is. Van oververmoeidheid geen sprake, het lijkt wel of ze niet genoeg prikkels kan hebben soms
Echt grappig, zoveel herkenning! Ik ben wel benieuwd of ze qua uiterlijk ook weer op elkaar lijken Ze zoog gisteren vooral heel hard op haar vuistjes, maar als ze geen 'grip' krijgt is het weer huilen. Mijn pink pakt ze helaas niet. Vanmorgen werd ze wakker met het oor van haar knuffelkonijn in haar mond, ook prima natuurlijk Overigens slaapt ze nu met speentje. Ik heb de Difrax omgeruild voor de Bibi (plat). Misschien gaat dit helpen.
Ik zal eens zoeken naar op Sophie de Giraf. Ik heb toevallig de Bibi aangeboden vanmorgen en deze pakte ze beter, nu slaapt ze zelfs.
Fijn dat ze nu wel slaapt met een speentje! Wellicht is de bibi tóch de oplossing dan. Ik hoop het voor je! Ja oren, poten, staarten etc. van knuffels pakt de jongste hier ook altijd haha. Lekker die afgelebberde knuffels Nou om even te spammen in dit topic, mijn jongste toen ze bijna 2 maanden was en nu
Wát een schatje zeg! Inderdaad ook minder haar dan de oudste, en ook wat ronder he? Mijn jongste heeft ook van alles een beetje meer, behalve haar dan Hier was ze 5 weken
Hahaha! Ja idd, perfect verwoord. Van alles een beetje meer, behalve qua haar! Ja mijn jongste is ook precies zo'n bolletje, met die bolle wangen. Op deze foto lijken ze ook op elkaar haha! Sorry voor het spammen