Postzegels op pakket

Discussie in 'De lounge' gestart door Meisjesmama, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Ik heb nog best veel postzegels thuis liggen, en nu moet ik een pakket versturen. Mogen postzegels ook op een pakket geplakt worden, waar normaal een pakketzegel op gaat van 6,75? Geen idee eigenlijk. En hoeveel postzegels moet je dan eigenlijk plakken?

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    dat lijkt me niet... dat is bestemd voor brievenbuspost...

3. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Volgens mij mag dat niet, nee.

4. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    volgens mij ook niet want met een pakket krijg je een track&trace-code....

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Volgens mij mag het wel, Vorige week werd hier een pakket afgegeven voor de buren en daar zaten een stuk of 30 postzegels op :$:D
    Ik zou het gewoon even navragen!

6. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Het lijkt mij ook dat je gewoon de portokosten moet betalen en dat het niet uitmaakt hoe je dat doet, of denk ik dan te simpel?

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik denk precies hetzelfde mede omdat dat pakketje bij ons bezorgd werd gewoon met een heleboel postezegels erop (allemaal nog oude postzegels zelfs)

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je mag postzegels gebruiken, en dan gewoon voor de waarde van 6,75.... dus ff rekenen met wat je hebt liggen aan zegeltjes :D
    Maar idd je krijgt er dan geen track & trace code bij lijkt me, maar dat zou ik eens navragen bij je postkantoor/agentschap.

En idd oude postzegels (gulden tijdperk) mogen ook nog worden gebruikt, vanaf 1974 geloof ik. Mits je maar voldoet aan de huidige geldende porto-waarde.

9. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Officieel mag het niet, hier woont een oud-postbode in huis:)! Maar..wanneer je de postzegels twv 6,75 op het pakket plakt en het pakket ergens in een postzak gooit komt het gewoon aan. Die postzakken staan vaak voor de balie van het poskantoor en ook in supermarkten,Bruna etc die een kleine postkantoorfuctie hebben.
    Wij doen het ook, komt gewoon aan! Succes!

Deel Deze Pagina