Huis met schuine kanten boven

Discussie in 'De lounge' gestart door Paardenbloem, 10 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Wij zijn aan het rondkijken naar een groter huis en hebben een best wel leuke optie op het oog. Waar ik zelf een beetje over twijfel is de bovenverdieping. Het is een vrijstaand huis met alleen 1 bovenverdieping en daar boven nog een klein zoldertje. Alle slaapkamers (wel 5 stuks terwijl we er nu maar 3 hebben) hebben dus ‘schuine kanten’ (zo noemden wij dat eerder thuis, zit me af te vragen of daar nog een andere benaming voor is:o:). Los van dat dit niet zo praktisch is met kasten etc. kan ik me er niet zoveel bij voorstellen hoe dit eruitziet als het wat moderner ingericht/aangekleed wordt.. Nu ligt er bruine vloerbedekking en zijn die schuine kanten een lelijke kleur geverfd..
    Dus ik ben heel benieuwd of iemand me dat kan laten zien vanuit z’n eigen huis!
    Inspiratie en tips zijn heel erg welkom!

2. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

#2 Whysteria, 10 sep 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2018
    Ik herken het helemaal, hier leven we boven ook onder de 'schuine kanten', met zelfs helemaal geen zolder. Ik houd erg van ons huis, maar vervloek het ook regelmatig. Vooral als ik weer eens mijn kop stoot aan een lage balk in het schuine dak, óf vanwege het gebrek aan een dumpplaats voor troep (lees: zolder). Om maar niet te spreken van de hitte in de slaapkamers in de zomer (ondanks goede isolatie). Als je echt verliefd bent op het huis of ligging zou ik het gewoon doen, maar zo niet zou ik echt verder kijken...

Paardenbloem vindt dit leuk.
  3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Vaak zie je dat mensen er dan een dakkapel op zetten, dat scheelt ook weer enorm in de ruimte. Of van die schuifkasten voor het schuine deel

Paardenbloem en DastyQueen vinden dit leuk.
  4. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wij hebben schuine kanten in de badkamer en slaapkamer van de oudste. We zijn ook heel blij dat we er straks vanaf zijn op de tweede verdieping en alleen de zolder schuine kanten heeft. Ik zou er niet aan willen denken dat alle kamer een schuine kant hebben.

Wat @Whysteria zegt: als je er echt verliefd op bent en echt wilt wonen, dan alleen doen en anders verder kijken....

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.088
    12.044
    113
    Een voordeel is dat je schotten kunt plaatsen waar je rommel kwijt kunt, dat mis ik nu met onze rechte muren. Mijn ouderlijk huis heeft ook schuine muren en onze kasten stonden tegen de muur naar de andere kamer. We hadden ook een dakkapel over de hele breedte van het huis.

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Wij hadden bij ons vorige huis alles boven schuin. Wij werden er gek van. Het is niet praktisch en scheelt gewoon veel ruimte. In het huis wat we nu hebben is niets meer schuin. Ook niet op zolder. Daar hebben we nu twee dakkapellen.

7. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.398
    113
    Vrouw
    Broek
    Wij hebben ook schuine kanten aan alle kanten. Maar wel steiler dan normaal. Ik vind het helemaal niet vervelend. In elke kamer (5) zijn ook minimaal 2 rechte muren om je kast of het bed tegenaan te zetten. En tegen de schuine kant zijn of schotten met bergruimtes gemaakt of bureau's.

We hebben in elke kamer een groot dakraam (1.20x1.20) met zonwering en verduistering en alles is goed geïsoleerd. Het was hier boven met die hitre echt prima als je alles dichthield overdag.

T ligt er denk ik ook aan hoe groot de kamers zijn, hier zijn ze best ruim dus oogt t niet klein of krap.

8. Koon

Koon Niet meer actief

Hier ook op iedere kamer een schuine kant. De bedden van de kinderen kunnen daar nog wel gewoon onder en dan zijn er genoeg rechte muren voor kasten, bureau’s etc. Er zijn geen balken waar we ons hoofd aan kunnen stoten.
    In de badkamer staat het bad er onder.
    Onze slaapkamer heeft schuine kanten tot de nok van de 2e verdieping. Super mooi! Niet zo praktisch. We hebben voor een godsvermogen een op maat gemaakte schuifkast moeten kopen.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ons huis heeft boven ook volledig schuine kanten, bij de grote slaapkamers op 1 buitenmuur na.

Wij hebben de muren wit gesaust en de schrootjes wit gewhitewashed.
    Bed staat met de kop onder de schuine kant en een dressoir met kleding tegenover het bed bij ons.

Bij de twee grote slaapkamers vind ik het prima. Het houdt niet over maar het past.
    Alleen de babykamer en mn man zn kantoor missen daardoor wel ruimte. Daar zetten we tzt een dakuitbreiding op. Dat die muren recht worden zeg maar.

Als het echt je droomhuis is, zoals het hier ook was, zou ik mij er niet door tegen laten houden :)

10. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Als het huis verder perfect is, zou ik niet verder zoeken.

Wij hebben ook alleen maar schuine wanden boven, maar via Pinterest heb ik veel handige ideeën opgedaan om bijvoorbeeld kasten te maken, of een bedstee of bureau incl kastenwand voor de kinderen.

We zijn nog aan het bouwen maar er worden zeker wat plannen uitgevoerd met de schuine wanden.

11. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik heb ook in huizen gewoond met schuine wanden. Het ligt eraan hoe ruim en hoe hoog de kamers zijn. Bij mij waren die zeer ruim en hoog.

Kastruimte: zelf maken. Wij hadden schuifdeuren aan de ene schuine kast en daarachter kledingrekken.
    En in een andere ruimte, hebben we enkel kledingrekken geplaatst. (Inloopkamer)

https://roomed.nl/dit-hoe-je-een-slaapkamer-met-schuin-plafond-inricht/

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.195
    35.904
    113
    Wij hebben nu alles boven schuin en ik vind het zo irritant!! Als we ooit gaan verhuizen koop ik alleen nog een huis waarbij boven ook alles recht is.

13. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Wij hadden het in ons vorige huis maar aan 1 kant en daar zat een hele grote slaapkamer maar toch erg blij dat we nu alles recht hebben in dit huis, zou er zelf nooit meer voor kiezen.

14. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Herkenbaar.
    eerste wat ik tegen mijn vriend zei is, nooit weer een huis met schuine daken! als is het nog zo mooi echt nooit weer, ook al zitten er dakkapellen hebben we nu ook, maar nee nooit weer schuine daken.

15. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Ik vind de schuine kanten nog niet zo irritant als het feit dat we gewoon een slaapkamer te weinig hebben. Wij hebben op de kamer van de jongens de bedden onder de schuine wand getimmerd zodat ze in ieder geval hun eigen plekje hebben.

16. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Tja, ieder zijn ding maar ik zou er niet voor kiezen. Toen wij vorig jaar een nieuwe woning wilden kopen, hadden we een wensenlijstje gemaakt. Bij ons allebei stond in de top 3: geen schuine wanden. (Eigenlijk was het geen wens, maar een eis.) We waren dan ook best verbaasd, dat je dat bij Funda niet kunt invullen bij de zoekcriteria. Dat had ons een hoop zoekwerk gescheeld, want dat was echt waar we direct op afknapten. (We woonden op dat moment in een huis met alleen maar rechte wanden en dat beviel zo goed.) Met schuine wanden ben je beperkt met de indeling van de kamers, je stoot er gemakkelijk tegenaan en het ziet er kleiner / minder ruimtelijker uit (wat het natuurlijk ook is, want je hebt minder inhoud) dan wanneer de wanden recht zouden zijn. Hoe dat bij jullie zit, kunnen alleen jullie zelf bepalen. Maar eigenlijk denk ik: als je er nu al over twijfelt, zou ik het niet doen.

17. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hier ook.
    Maar wel met huge ass dakkapellen, en de kamers zijn erg groot.

Geen last van de kleine overblijvende schuine kanten. Maar dat is dus bijna niks meer.
    Anders had ik dit huis niet gekocht of zelf alsnog grote dakkapellen over de breedte geplaatst

In ons eerste huis alles schuin... echt vreselijk.

18. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Wij hebben in ons huidige huis aan beide kanten een lage gootrand en daardoor op de hele 1e verdieping schuine wanden. Ik wil het niet meer! De kamers van de kinderen ogen daardoor superklein en onze eigen slaapkamer heeft dan wel een grote dakkapel, maar je bent nog steeds erg gebonden aan de indeling voor wat betreft een grote kast. En van de zolder blijft al helemaal weinig oppervlak over. Nu is ons huis ook verder nog scheef (voorkant smal, achterkant breed), dat maakt het qua indeling nog weer lastiger. We hebben nu een nieuw huis gekocht en een eis van ons allebei was ook een hoge gootrand, dus pas op zolder schuine wanden.

19. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    Wij hebben ook op de eerste verdieping al schuine wanden. Daar zijn allemaal schotten geplaatst, dus kun je fijn spullen opbergen. Het is nog hoog genoeg om er een bed onder te zetten. Op zolder moeten we nog schotten maken. Nu zitten overal dakramen, maar tzt willen we ergens nog een dakkapel plaatsen. Ik vind het wel sfeer geven! Boven hebben we nog ruimte genoeg, ook ruimte genoeg als er nog 1 bij komt;). Wij hebben beneden wel ruimer, zowel binnen als buiten. Daar hecht ik ook meer waarde aan.

20. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja dat hebben wij ook met de dakkapellen inderdaad. Die zijn echt groot. Heerlijk!

Deel Deze Pagina