Tips gezocht; slapend mee naar huis

Discussion in 'Baby en dreumes' started by zuuske, Dec 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zuuske

zuuske Fanatiek lid

Oct 9, 2010
    1,317
    0
    36
    Tilburg
    Wij gaan op een ander kerst vieren en denken erover om ons dochtertje daar in bed te leggen en wat later op de avond naar huis te gaan en haar dus hopelijk slapend mee te nemen. Heb geen idee hoe ze dat zal doen want ooit 1x gedaan, namelijk vorig jaar met kerst en toen ging het gelukkig goed en ging ze onderweg en thuis gewoon weer slapen (meteen toen de avondfles van 23u die ze toen nog had). Vond het wel best een gedoe, slaapzak uit, broek aan, jas aan, in de maxi cosi (nu dus autostoel).
    Ik hoop dus op wat tips van mensen die dit weleens doen of al eens gedaan hebben. En dan nog een beetje geluk op dat ze goed verder slaapt.

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,679
    113
    Hier doen we dan daar een lekkere warme pyjama aan, dan daar naar bed en daarna met pyjama in de auto, dekentje over de benen en klaar. Ze worden wel altijd wakker, maar slapen in de auto dan weer verder. Thuis even wat drinken en dan bed in.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier doen wij dat heel vaak. Daar gewoon helemaal klaar maken voor bed. Vaak tillen we ze slapend over de auto in en daarna in bed. Soms doen ze twee tellen hun ogen open, maar over het algemeen slapen ze door. Vaak doen we geen slaapzak aan, maar leggen we ze thuis onder een dekentje.

4. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,246
    2,364
    113
    Female
    Wij hadden toen ze klein waren een slaapzak waar de maxi cosi sluiting doorheen kon, dan konden ze er zo vanuit bed in.. Lodger heeft ze in elk geval, maar soms de hema ook (of gewoon een oudje pakken en er een gat in maken op de juiste plek;))

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,921
    5,179
    113
    Zo doen wij het ook. Kinderen worden meestal wel wakker maar slapen snel weer.

6. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Hier precies zo

7. februari2012

februari2012 Bekend lid

Oct 31, 2012
    689
    394
    63
    Idd slapend in de auto zetten. En wij doen bij onze dochter wel een slaapzak aan en als we haar dan uit bed halen, ritsen we de slaapzak half open, zodat de sluiting van het autostoeltje vast kan. Op die manier hoef je die slaapzak niet aan te doen als je weer thuis bent.

8. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Hier wordt hij wel wakker (en boos haha) maar zodra ww rijden wel stil. Hij blijft dan meestal wakker tot we thuis zijn maar gaat na wat drinken wel slapen meestal.

Doen hem dan wel gewoon in pyjama laten.

9. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Dit inderdaad. Pyjama op locatie aan, slaapzak aan, en dan alleen een beetje openritsen voor de gordel.

10. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,484
    3,938
    113
    Female
    Wat iedereen al zegt: pyjama aan, slaapzak aan, in bed leggen, eruit vissen en thuis weer erin liggen. Ik weet niet wat voor vervolgstoel je gebruikt: wij hebben 1 met stootkussen dus geen last van een gordel die door de slaapzak moet, maar bij de Prenatal hebben ze slaapzakken waar je 'broekspijpen' in kunt maken en dan kun je de gordel gewoon door de benen doen.

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier hebben we het ook altijd gedaan en doen het nu nog steeds regelmatig.
    Heb heel lang een slaapzak gebruikt van de prenatal, waarvan je de onderkant kon splitsen in 2 aparte beenstukken, dan hoefde hij niet uit de slaapzak. Hij werd meestal tussendoor wel even wakker, maar afhankelijk van hoe ver we nog moesten rijden sliep hij in de auto wel weer verder en thuis ook wel weer.
    Af en toe had hij moeite om thuis weer in slaap te vallen, dan gaven we hem tot 1,5 jaar geloof ik nog even een klein flesje melk, dan was hij zo weer vertrokken.
    Inmiddels kan hij als wel om 23.00 ofzo thuis komen gewoon lekker gaan spelen en boos worden omdat hij weer naar bed moet, maar eenmaal in bed gaat hij nog steeds weer lekker slapen.
    Zolang hij het nog pikt gaan we er mee door, als het teveel problemen gaat geven stoppen we ermee.

12. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,916
    388
    83
    Ik had zon slaapzak met gaten voor de maxi cosi. Heel handig!

13. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,646
    1,252
    113
    randstad
    Hier ook gewoon met pyama en dekentje in de auto toen ze nog een slaapzak droeg rits een stukje open benen eruit en dan gordels dicht. Hier word ze altijd wakker maar gaat ze altijd wel weer lekker slapen

14. zuuske

zuuske Fanatiek lid

Oct 9, 2010
    1,317
    0
    36
    Tilburg
    Bedankt voor alle info. Gaat wel lukken dan denk ik.
    Fijne kerstdagen ieders!

15. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,352
    737
    113
    Zo'n slaapzak met een gat. Ook te koop bij de hema en prenatal.

Wij doen er wel nog een dekentje over, de auto is toch wel flink kouder dan een slaapkamer

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    hier doen wij het ook regelmatig.
    Hebben een slaapzak met een maxicosi sluiting,
    Dochter word wel altijd wakker met overleggen. Maar slaapt thuis zo zonder problemen verder.
    Als ze niet in slaap kunnen vallen, kan je ze nog een klein flesje geven

17. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Ik deed ook daar alvast pyjama aan bij het slapen en in slaapzak. Dan vanuit het bedje met slaapzak en al in de maxicosi, een beentje uit de slaapzak halen zodat het riempje van de MC vast kon. Dekentje over kind heen en thuis weer overhevelen in bed en slaapzak weer dichtritsen ;)

18. DearDeer

DearDeer Bekend lid

Nov 10, 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    En van die lekkere dikke sokken aan

19. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Ik heb een klein beetje meegelezen, omdat ik met eenzelfde soort vraag zat. Onze kleine slaapt met blote beentjes in de slaapzak omdat hij het zo snel warm heeft en dan behoorlijk zweet. Als we hem dan slapend in de auto zouden zetten en zijn beentje moet eruit voor de riempjes is dat natuurlijk hartstikke koud. Hoe doe ik dit? Misschien denk ik wel veel te moeilijk hoor 😅

20. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,277
    3,239
    113
    Female
    Zo doen wij het hier ook, en dit gebeurt iedere week. Zoon slaapt altijd door.

Share This Page