Kado ideeën (Sint / Kerst) voor dreumes en peuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Cygnet2, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@cygnet: hier groot fan van de ravensburger xxl puzzels trouwens.
    veel stukjes maar net ietsje groter per stukje.

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Dat van die wiebelboom weet ik niet of het echt leuk is, maar mij lijkt het wel leuk;)

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Spelletjes (geen idee waar precies kleine onderdelen inzitten en waar niet, want ik heb lang niet alles in huis (bijna niets helaas)):
    - Koetje Boe
    - Boe en behh van Haba
    - Mijn eerste spellen: bouwen en stapelen Zoolino van Haba
    - puzzel(s) Huisdieren van Haba
    - Mijn eerste spellen: Eerste boomgaard van Haba
    - Mijn eerste spellen: Kleuren en vormen van Haba
    - Mijn eerste spellen: Voelen en tasten van Haba
    - Mini Lotto van Haba
    - Ganzenpas - kaartspel van Haba
    - Domino
    - Nijntje spellendoos
    - Nijntje voert de dieren
    - Wat hoort erbij Nijntje?
    - Castle Logic van Smart Games
    - Duo Puzzle van Smart Games (Toys XL)
    - Day and Night van Smart Games (Toys XL)
    - Dora zoekt haar vriendjes of Dora speelt verstoppertje van Smart Games
    - Nijntje weet het
    - Hop Kikker Hop (spel- Hasbro)
    - Sjakie Schildpad (spel - Hasbro)
    - Photo Safari (spel - Jumbo)
    - ik leer mini - Tegenstellingen (spelletje - Jumbo)
    - ik leer mini - Tegenstellingen (spelletje - Jumbo)

Ik zou zeggen, loop gewoon eens een speelgoedzaak binnen waar ze houten en antroposofisch speelgoed verkopen. Vraag eventueel om advies aan een verkoper. Dan vind je zeker weten wat. Heb een tijd terug een hele mooie puzzel gekocht met dieren (stuk of 12 grote stukken, met daarin dieren, die er ook uit kunnen, en ieder dier heeft een stukje 'vacht') en ze hadden ook erg leuke spelletjes. Wel aan de prijs, maar goed, dan heb je ook wat. Een mooie zonnekindpop is voor een klein meisje natuurlijk ook (bijna) altijd leuk.

En hier wel een lekkere Dora en Lalafan. Vond het vooraf vreselijk, maar nu eigenlijk best schattig. En ze was op die manier ook goed over te halen om in het grote bed te slapen (met een Dora dekbedovertrek), dus het heeft ook voordelen. ;) Maar qua speelgoed hier ook liever iets waar ze echt wat mee kan, al heeft ze ook wel het eea van Dora en de Teletubbies. Vind ze ook erg leuk, maar daar speelt ze heel anders mee dan bv. met Duplo en puzzels.

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik heb voor Aaron laatst bij Marskramer het Woezel & Pip spel gekocht voor 8 euro. Er zitten 4 platen in met bijvoorbeeld 6 ballonnen in verschillende kleuren. Er zitten ook fiches in en ze moeten dan de goede kleur bij de goede kleur doen. Misschien leuk voor je dochter. Aaron kan deze spelvariant er al van spelen.

Er is ook een nieuwe variant van het Knappe Koppen spel. Die gaat over dieren. Het heet: Dierenvrienden.

En zoals al eerder gezegd: lobbes! We hebben van Lobbes ook de catalogus gekregen en daar heb ik veel meer in gezien dan in die van Bart Smit.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb vandaag voor bijde kids samen een miele keuken gehaald. erg leuk voor bijde leeftijden. we hebben ook een keukentje in het buitenhuisje en die vinden ze helemaal geweldig dus vandaar leek het me ook leuk voor binnen. ga nu nog wat uitbreiding halen zoals mac setje, pizza en ontbijtspullen en dan hebben we het wel z'n beetje voor de kids. misschien nog wat kleine dingen maar ze hebben eigenlijk alles voor zowel binnen als buiten dat ik het gewoon niet meer weet.

dit keukentje past ook nog is mooi bij onze inboedel (rood/wit) en is erg leuk in hun speelhoek die nog gevult moest worden

6. Saskia78

@Niekekris: ach hier ook geen verbod of iets dergelijks.. Maar als wij er wat over te zeggen hebben is het vaak wel nuttig speelgoed. Natuurlijk ook leuk maar vaak ook met een doel.
    En verder krijgt ze her en der genoeg ander spul dus ze heeft niets te klagen :)

Grootste "miskoop" hier was trouwens een schoonmaaktrolley.
    Ben echt blij dat we tegels in de keuken hebben. Kan mijn sop geen minuut alleen laten of mevrouw sopt de hele keukenvloer :D
    Alleen met zoveel water dat daarna de poezen van de grond kunnen drinken. En dat blijft ook gewoon leuk blijkbaar want elke keer vlieg ik weer met een noodgang naar de keuken als ik per ongeluk m'n emmer niet snel genoeg opruim. :D

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind het ook echt supermoeilijk! Ik zie inderdaad weinig leuks in die speelgoedboeken. Wij zijn ook meer van het duurzame speelgoed, veel hout hier en weinig herriedingen ;).

Wat er bij ons in ieder geval gaat komen voor Sinterklaas/Kerst:

Voor Milan: Kapla en een houten weegschaal (daar speelt hij altijd heel leuk mee bij vrienden van ons)
    Voor Isabelle: een bilibo en ik denk ook het winkeltje van de hema alvast, ziet er erg leuk uit!

8. Saskia78

mja wij zijn niet eens pro-hout... (al heeft het wel mijn voorkeur boven dat dunne plastic) maar ik wil graag iets meer in speelgoed zien dan enkel de winst van de fabrikant.
    dus degelijk en behalve leuk ook enigzins leerzaam :)

vlakbij werk zit ook zo'n houten-speelgoed-winkel.. daar kan ik echt mijn ogen uitkijken.. maar het is soms wel echt heel erg duur!
    30e voor een puzzel vind ik best veel geld.. ook al zie ik ook wel dat een houten puzzel natuurlijk gewoon meer geld moet kosten dan eentje van karton.
    maarja.. een 10e puzzel vindt ze OOK leuk.. en dan heb je 3 puzzels voor dat bedrag... en meestal is ze er vrij snel op uitgekeken.. dus dan is 3 puzzels beter dan 1 puzzel in zekere zin.

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

goh daar heb ik nu nooit last van dat ik niks kan verzinnen voor de kids. ik koop door het jaar heen niet al teveel en probeer dus emt feestdagen altijd aan te sluiten op hun belevingswereld van dat moment. op dit moment heeft hij zoveel nodig dat ik wel 3 feestdagen zou kunnen vullen dus dat wordt schrappen en schuiven anar verjaardag en volgend jaar. ook voor de pubers heb ik eigenlijk nooit problemen.

nu moet ik er wel bijzeggen dat we weinig fam hebben waar ze ook vanalles van krijgen. dus hier geen overvloedige overdaad en dus nog keuze genoeg.

hier wordt het ongeveer

een keukentje

een spelcomputer ( waarschijnlijk die gele met muis) in de hoop dat we hem nog verder kunnen stimuleren in zijn taalachterstand en we zitten ook in een coputertijdperk dus hoe jonger geleerd hoe makkelijker gedaan op school.

een step

de doorzichtige emmer met klei en speeltjes

en dan nog iets van een vliegtuig met poppetjes of speelhuisje met popjes en diertjes ofzo.

10. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik ben trouwens helemaal niet van het houten speelgoed. ik vind plastic speelgoed veel leuker en ronde hoeken geen scherpe punten, verf die afgeeft enz. mijn zoon heeft laatst een houten trein uit een speciale winkel voor hout gekregen van zijn opa en dat ding geeft dus gewoon af en heeft kei scherpe punten. hij trapte op een blok en een mooie snee in zijn voet.de middelste is weleens ene gat in zijn hoofd op zon blok gevallen vroeger. ik heb ook nu weer die zooi gelijk weggeflikkerd en een houten puzzel tjah daarvoor wordt hij zachtjes aan toch te oud.

11. Saskia78

@blup: je hebt ook gewoon houten puzzels van 100+ stukjes hoor :)
    maarja.. die zijn dus wat mij betreft veel te duur :)

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

ow dat wist ik niet. zijn die wel leuk dan? bedoel wat staat daarop?

13. Saskia78

@blup: die winkel heeft een wand vol puzzels.. dus dat is wel leuk
    en er staat avnalles op eigenlijk
    hij importeert ze speciaal uit het buitenland (vertelde hij omdat ze in .nl dus niet worden gemaakt)
    maarja.. logischerwijs heeft dat natuurlijk een prijskaartje.

14. Sensea

Sensea Niet meer actief

saskia ja dat is wel logisch. maar zal mensen ook wel tegenhouden. toch wel jammer want ze kunnen best leuk zijn dan als er zoveel variatie is.

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    hier ook compleet inspiratieloos.
    Ze is net vorige week jarig geweest en heeft meer dan 50 kado's gehad.
    Met de geboorte van haar broertje zal ze ook weer het nodige krijgen vrees ik dus ik wil het echt heel beperkt houden.

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

50 kado's, sjeuj, dat meen je niet. kan me voorstellen dat je dan inspiratieloos bent ja.

17. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    @SIdmick. Jeetje nou dat is wel erg veel. Kan je er niet een paar weer inpakken en met Sinterklaas weer geven (of is ze daar al te oud voor)

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Daar trapt ze echt niet meer in...;)

19. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Van ons krijgt Thije met de sint of kerst (daar zijn we nog niet helemaal uit) een houten parkeergarage. Ws uit een van de mooie houtenspeelgoedwinkels bij ons in de stad, of we kijken even goed rond op marktplaats. Dit wordt zijn "grote" cadeau.

Daarnaast geven we hem nog wat kleiner speelgoed. Ik heb nu het volgende lijstje, te verdelen tussen onszelf en de opa's en oma's:

- verkeersspeelkleed
    - autootjes (in ieder geval)
    - hamertje tic
    - loco bambino (misschien nog wat te vroeg?)
    - dierenparkje van playmobil
    - boerderij-/dierentuindieren van Schleich
    - duplo transportauto
    - puzzels (in ieder geval)
    - boekjes (in ieder geval)
    - smartmax
    - musical van zijn grote helden Jip en Janneke

Dit lijstje is (buiten de in ieder geval's) dus optioneel!! Wil niet zeggen dat hij alles krijgt!!;) Wat hij niet krijgt schuift door naar een volgende gelegenheid of krijgt hij misschien tussendoor eens.

Is iemand van jullie trouwens bekend met Smartmax? Mij lijkt het heel mooi speelgoed, maar manlief twijfelt. Hij zegt dat je er best heel veel van nodig zal hebben om er leuk mee te kunnen bouwen en dat het dan een dure hobby gaat worden....

20. Saskia78

smartmax ken ik niet.. maar loco is goed te doen met 2,5 :)
    geduld om het te doen is wellicht een groter probleem dan de moeilijkheidsgraad van het spel zelf.

Deel Deze Pagina