Kado ideeën (Sint / Kerst) voor dreumes en peuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Cygnet2, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, dat keukentje stond er werkloos te zijn. Wij hebben een klein huisje. Hij "kook" wel met mij mee hoor, krijgt dan gewoon een rvs schaal met pollepel, weegschaal en vergiet ofzo. En het theeserviesje speelt hij ook nog mee. Maar het keukentje an sich is weg.:D

Ik zal eens denken of ik een pyjama en snowboots die ik nog heb liggen in zal pakken voor Sinterklaas.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm snowboots.. die moeten wij ook nog halen voor de vakantie..
    en de laarsjes redden het niet tot sinterklaas denk ik.. want die ze nu heeft passen echt nog maar net.. :)
    (en dan ga dr natuurlijk niet een maand op kleine laarsjes laten rondlopen)

3. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hier doen we het ook niet groot. We vieren Sinterklaas met mijn familie en mijn ouders doen 1 cadeautje voor elk kleinkind. En ieder doet daarnaast nog 2 cadeautjes voor ieder eigen kind(eren). Dus per kind 3 cadeautjes. Er is geen bedrag afgesproken. Dat besef hebben de kinderen nog niet echt. Daar zijn ze nog te jong voor. Maar kinderen van mijn broer/schoonzus krijgen altijd vrij dure, grote cadeaus. Bij mijn zus/zwager doen ze vaak 2e-hands en wij zitten er wat tussenin.

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Snowboots en een sneeuwbroek zijn ook nog wel handig; het schijnt dat we een flinke winter krijgen.

Weet iemand trouwens waar je leuke Dora-accesoires kunt verkrijgen? Hello Kitty vind ik wel veel maar niet zoveel van Dora?

5. Saskia78

@hanna: tja.. niet iedereen heeft het breed uiteindelijk.

@polletjepiek: niet gewoon bij bart smit? Die bij ons heeft aardig wat.. en is een vrij kleine BS vind ik.
    Hier ligt de sneeuwbroek/skijack nog in de kast van vorig jaar.. vermoed dat die nog wel passen.

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Bedankt voor de tip, maar ik twijfel of ik daar wel vind wat ik zoek, namelijk een Doralamp, doranachtlampje, doraklok en doravloerkleed.
    Van Hello Kitty hebben ze bij Leenbakker heel veel, maar van Dora heb ik het nog niet kunnen vinden.

7. Saskia78

8. Storm

Storm Niet meer actief

Het is geen magneetbord, daar kwamen wij ook 30 september ook achter. Wij waren de boel aan het klaarzetten voor de verjaardag van onze zoon. Maar de leuke magneetjes bleven niet plakken.. ;)

9. zogelukkig

Wsl wel op het schoolbordgedeelte?

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Zogelukkig... Kick was vorig jaar net 2 met Sinterklaas en hij snapte het toen al best aardig. Schoen zetten vond hij geweldig. Hard zingen joh! (*grin*)

Wij doen:
    2 x per week schoen zetten (woensdag en zaterdag).
    Eén keer per week zit er een kadootje in en de andere keer lekkers (kan ook een mandarijn zijn met een paar pepernoten)

We vieren het met opa en oma, tante en oom en een oudtante en daarnaast wil mijn moeder nog wat geven (die is er niet). En om nou te voorkomen dat iedereen alle mogelijke 'troep' gaat kopen, verzin ik liever een verlanglijstje. De gids van Bart Smit zegt mijn zoontje nog helemaal niets.. hij vindt of alles of niets mooi :D

Dus:
    1 groter kado van ons (zoon: houten garage. dochter: een poefje)
    1 kleiner kado van ons (een boek of een knuffel of iets dergelijks)
    maximaal 2 max gemiddelde kado's van opa en oma en oma
    en maximaal 1 gemiddeld kado van tante/oom en oudtante

Dat betekent dus dat zij maximaal 8 kadoos zullen krijgen.. dat vind ik al rijkelijk veel maar goed... veel minder is voor de gevers weer niet zo leuk.

En waarom nu? Omdat ik de 'meute' voor wil zijn EN omdat ik het leuk vind om er nu over na te denken... dat scheelt straks weer gedoe (ik ben nogal een georganiseerd typje... (verrassend he?;))

11. zogelukkig

Het heeft me vandaag toch aardig bezig gehouden...

Wij waren vroeger met 4 kinderen thuis, dus om en om een cadeautje. W werden rijkelijk bedeeld. Ik geloof dat oma dan ook iets had gekocht voor mijn vader en moeder, maar dat weet ik niet eens zeker.

Hoe doe je het dan met 1 kind? Wij vieren het denk ik niet met familie, hooguit met opa en oma. Krijgt m' n kind straks 10 cadeautjes achter elkaar?:)

Ik heb nog wel wat bedacht vandaag: een kinderfototoestel als dat bestaat en een nieuwe dezelfde knuffel, want zijn knuffel gaat bijna op! En misschien een werkbankje, want hij is net zo'n klusser als ik! (laatst was hij in de weer met boor en hamer en schoeven en spijkers!:$).

12. Saskia78

@zogelukkig wij waren vroeger ook met 3.. dus dan inderdaad om en om...

maar nu 1 dochter..

wij vieren het tot nu toe eigenlijk elk jaar met opa & oma erbij.
    dus opa en oma en wijzelf krijgen ook kadootjes...
    Al gebiedt de eerljikheid te zeggen dat opa/oma ook weleens een spel krijgen dat ze met AS kunnen spelen..
    En vorig jaar kregen ze dus een paar regenlaarsen voor in de tuin en op het strand zodat ze niet alvast dag vantevoren hoefden te bellen dat we de laarsjes niet moesten vergeten in de tas te stoppen.
    (ze pasten toen 1 dag per week op en wonen dichtbij het strand en bos.. dus laarsjes zijn zeer gewenst daar)

Dit jaar nog geen idee wat we gaan doen.. en eerljik gezegd ook niet welke dag.
    Ik vind zondagmiddag ook nog steeds wel een optie namelijk.. maarja maandagmiddag is ze ook vrij... nouja het is pas oktober he :)

Heb er WEL ontzettend zin in al!
    en als ze smiddags vrij is.. zal ik wel heel de dag vrij moeten nemen anders ben ik niet op tijd thuis.. dus ik kan misschien ook nog wel een klein graantje meepikken van het sint-feest op school :)

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

wij vieren het altijd met ons gezin. toen we 1 kind hadden dus met 3 en nu met 6 mensen. echter is de sint alleen voor kindjes onder de 10 ( zoals ik al uitgelegd had in een eerder bericht heb ik een bepaald bedrag voor de sint en kerst voor de kleine en voor de kerst voor de groten , uiteindelijk komt het op hetzelfde neer. dat vind ikzelf het prettigste.ik zet de kado's bij de buren. die rammen om een uur of 6op de deur ( ik zorg dan dat het eten op is en dat gordijnen gesloten zijn en de muziek op staat) op de deur. waarop de kinderen gaan kijken en dan staan de kado's op de stoep. wbleren over straat dankjewel sinterklaas ( en de buurman om het hoekje piest dan zowat in zijn broek van het lachen) mijn kinderen mogen zelfs de pakjes verdelen en uitpakken.halverwege drinken we warme choco met gevulde speculaas ofzo en dan verder uitpakken en spelen. om een uur of 8 bedtijd, want meestal zijn ze een halve of hele dag vrij de volgende dag en dan mogen ze 1 ding mee nemen naar school.
    hij krijgt dit jaar een keukentje en dat zetten we dan alvast in elakar en pakken dat in zijn geheel in. zo kan hij direct spelen en hoeft niet eerst een uur te wachten.

toen mijn moeder nog leefde gingen we de volgende dag naar opa en oma, want die belde dan dat de sint nog iets had achtergelaten op de weg naar huis. ze kregen dan nog 1 of 2 hele kleine kadootjes. of mijn vader dat bij de jongste nu nog zal doen weet ik niet. ik wacht het maar af.

14. Saskia78

Mja bij ons kregen mijn ouders een paar showkadootjes.. en tegen de tijd dat ik wist hoe het zat.. deed ik gewoon enthousiast mee :)

Wij deden dan namelijk niet aan kadoos met kerst.. en zo was het net alsof ze ook nog wat kregen.
    Meestal voor mijn vader grote pure chocolade letters en voor mijn moeder een kleinere letter met iets wat ze toch al wilde/moest kopen :)

Tegen de tijd zij er ook niet meer in geloofden.. kregen we met kerst een leuk kadootje en 1 nuttig kadootje
    En nooit heel duur.. maar dat laatste wellicht ook doordat we toen financieel ineens in heel ander vaarwater zaten :)

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Hier vieren wij sint met een vriendengroep.
    Ondanks dat opa's en oma's het niet mee vieren kopen ze wel kado's dus ja, hier best veel kado's voor mini.
    Wij kopen zelf 2 a 2 kado's voor haar.
    De opa's en oma's mogen van mij maar 1 kado kopen (+ nog 1 bij hen thuis tijdens schoen zetten)
    Ik maak van te voren een verlanglijstje om dubbele kado's te vookomen.
    Verder kopen veel van onze vrienden/ broers/zussen ook nog een kadootje.
    Mini komt uit op ongeveer 10 a 12 kadootjes.
    Best veel maar goed, ik kan mensen niet verbieden iets te geven.
    Met de volwassenen trekken wij lootjes.
    Schoen zetten doen we 3x per week.
    1x per week komt hier een fruittraktatie in, 1x een kadootje en 1x een knutsel iets (denk aan sint masker om te kleuren oid)
    Snoep doen we niet omdat ik niet 's morgens om 8 uur de discussie wil dat ze haar snoep op wil eten.

Kerst word ook gevierd (3x) en dan krijgen ze per keer 1 kado van ons en aanvullende kadó's van de familie

Deel Deze Pagina