Leerzaam speelgoed voor peuter van 2 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Marjannn, 11 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Ik heb m'n hele huis vol speelgoed, maar mijn dochtertje speelt met veel speelgoed waar ze eigenlijk te oud voor is en wat niet echt meer uitdaagt. Binnenkort wil ik dus de veger door het huis halen en alles goed uitzoeken. Waar ze te oud voor is, gaat naar zolder.
    Is er iemand die nog bepaald speelgoed weet voor een meisje van 2 jaar en 4 maanden wat echt leerzaam is? En dan geen standaard speelgoed als puzzels, blokken, memory, tekenspullen, etc. (dat heeft ze allemaal wel), maar echt een specifiek ding wat jij misschien thuis hebt en wat je echt leerzaam vindt.
    ik denk er zelf over om een kralenplank te kopen (die zie je altijd op kleuterscholen), lijkt me wel goed voor de fijne motoriek. En ik heb laatst het spel Kleurentorentje gekocht, is ook heel leuk en leerzaam. Ik ben benieuwd of jullie nog iets kennen wat je kind heel leuk vindt en wat ook echt uitdaagt.

2. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Die van mij speelt overal wel mee, maar wat hij erg leuk vindt qua wat meer educatieve dingen is Electro Junior, dat is geloof ik eigenlijk vanaf 4 jaar, maar hij redt het prima. Ook is Bambino Loco erg leuk, na een paar keer samen heeft hij dat nu ook door.
    En tsja, puzzels... Jayro is nu toe aan puzzels van 50+ stukjes enzo, maar ik ga niet iedere maand nieuwe puzzels kopen, nu vindt hij het geweldig als ik alle puzzels (stuk of 10) door elkaar in 1 grote doos doe en hij ze dan uit mag zoeken en maken..
    Ik vind niet dat je altijd maar nieuwe dingen moet kopen, vooral als ze beetje snel zijn blijf je kopen :p
    En Jayro vindt zelfs Kenji's speelgoed nog reuze interessant, ook niets mis mee toch.. Hij zoekt dan zelf wel uitdaging, gaat hij bijvoorbeeld voor Kenji alles op kleur en grootte leggen ;)

Ohhh ja en Jayro vindt het electrische speelbos van Winnie de Pooh erg leuk, krijgt ie opdrachtjes en moet hij de juiste dingen aandrukken. Daar issie zo een uur zoet mee.

Misschien is een speelotheek trouwens een idee, daar wil ik binnenkort ook eens kijken, zodat hij inderdaad af en toe wat nieuws kan proberen en als het dan bevalt kan ik het alsnog kopen.

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

bonte ballonnen spel!
    Bonte Ballonnen - Lobbes.nl
    Die komt er bij ons in met de Sint :D

Ik kijk wel eens bij lobbes speelgoed of walzkids.
    Google dat eens op die hebben wat meer peuterspeelzaal speelgoed en kleuterschool spullen.

oja ze heeft ook en laptopje van woezel en pip. kan ze heel lang mee vooruit.

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Spel - knappe koppen
    loco
    mozaiekplankje

Je kunt misschien ook speelgoed combineren van wat ze al heeft. bijvoorbeeld van blokken een tunnel maken waar de trein onderdoor moet. soms wordt het dan opeens weer uitdagend en leuk.

Nog een voorbeeld: knip uit vouwblaadjes de kleuren en vormen van blokjes die je hebt maar dan net iets groter. Plak ze op kaartjes en laat de juiste blokjes erop leggen.

Als je een keukentje hebt: Knip uit reclameboekjes de ingredienten en plak deze op een kaartje. En nu het gerecht goed namaken!

Deel Deze Pagina