Doorslapen. 5 of 6 voedingen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elleke, 8 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi meiden! Sinds 5 nachten slaapt ons zoontje van 22-7 uur. Hij is net 7 weken en was 2 weken geleden op het CB bijna 5 kilo.
    Nu hij doorslaapt, mist hij dus de nachtvoeding, die ik nu bij in de dag geef. Maar hij krijgt zijn 6 flessen van 120/4 dan zó kort op elkaar steeds. Kan ik naar 5 keer 150/5 gaan? Of hoe deden jullie dit met 6 voedingen?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Als ze hier doorsliep kreeg ze gewoon 5x 120/4. Hier hoogde ik pas op als ze overdag duidelijk aangaf meer honger te hebben, zolang ze tevreden was liet ik het zo.
    Hier sliep ze meestal om de nacht door, dus de ene dag 5 en de andere dag 6 flesjes.
    Maar ik voedde eigenlijk zoveel mogelijk op verzoek, dus het verschilde ook echt wel per dag.

3. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik liet het ook altijd maar gaan. Hield gewoon het normale ritme aan. Sliep hij door. Dan geen nachtfles. Werd hij wakker. Dan wel een nachtfles. En als ik merkte dat hij meer honger kreeg op een dag dan verhoogde ik de hoeveelheid

4. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    Je kan het proberen toch?
    Verder gewoon hem volgen. Heb je het idee dat hij honger heeft?

Hier was ophogen nooit een probleem. Mijn zoontje was een goede eter die graag grote flessen dronk.

5. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    937
    577
    93
    Mijn dochter is ook 7 weken en zit al even op flessen van 150cc. Eigenlijk 135cc, want we gieten ze nog even af naar 150cc incl voeding. Had het idee dat ze honger had (ze was klein bij bevalling, dus zal een inhaalslag zijn geweest). Ze zat even op 6 a 7 flessen. Maar nu ineens slaapt ze door en overdag gaat het ook beter. Ze zit nu op 5 flessen en soms 6. Wij geven gewoon op verzoek. Soms laat ze veel langer dan 3 tussen de fles en soms maar net aan 3 uur. Vind het belangrijker dat ze tevreden is dan dat ze op tijd een fles moet waardoor ik haar wakker moet maken of laten huilen.
    Het is een gezoek naar een ritme en de juist hoeveelheid. Dat is soms best lastig hea?
    Volgens mij kun je het beste de laatste (avond) voeding ophogen en dan kijken of hij het opdrinkt. En daarna bijvoorbeeld om de andere voeding meer aanbieden en kijken hoe dat gaat. Ik denk dat je kindje nu wel naar om de vier uur gaat. Staat bij mij op de voeding dat een kindje van boven de 5 kg al naar 5 flessen 150 of 4 flessen 180 mag.

Deel Deze Pagina