Wat te doen met middagslaapje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavanmimi, 25 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn jongste is sinds kort over naar 1 slaapje. Vorige week geen problemen ivm vakantie. Nu is school weer begonnen maar heb ik een probleem....
    School is om 12 uur uit en om 13 uur worden ze weer verwacht. Als ik de jongste om 13.15 in bed leg moet ik haar om 14.30 weer uit bed halen. Om 15 uur is de school namelijk uit. Maar dat is eigenlijk te kort slapen voor haar...... Maar na het ophalen weer terug in bed wil ze niet!

Moet ze hier gewoon aan wennen......of zijn er (hopelijk) andere oplossingen??

Wie helpt?

2. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Hoever is school van jou vandaan? Hier is de school tegenover ons huis, dus zou haar dan evt laten liggen..
    Of toch nog twee kortere slaapjes, in de ochtend een slaapje, en dan in de middag onder schooltijd..

3. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    De meningen zijn er erg over verdeeld, maar hier in de omgeving laten ook veel moeders hun kindje op bed liggen:(. Waar ik overigens erg verbaasd over was...

Is het geen optie je kindje iets eerder te brengen, dan even laten spelen op het speelplein, er zijn vast genoeg bekende moeders die dan ook op jou uk willen letten. Zo kan de kleine toch wat eerder naar bed Of dat iemand uit de omgeving ook jou kleine even afzet op school?

4. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde probleem en daarom blijft mijn zoon over op school.

5. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Dat zei mijn moeder ook al dat ze dat wilde doen als ze komt oppassen, maar dat wil ik niet hebben, je bent dan zeker 20/25 minuten van huis en dat vind ik echt te lang!
    En 2 kortere zou ip kunnen, ware het niet dat mijn dochter dat absoluut niet wil! Als ze nu ook maar 5 minuutjes in de auto slaapt bv, wil ze de hele dag niet meer naar bed. Dan is de Powernap klaar, zeg maar:D

Ik ben bang dat het gewoon een kwestie van wennen is........

6. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ja als je 20,25 minuten weg bent, zou ik het ook niet doen. Stel er gebeurt wat!

· overblijven, is een optie
    · bij een vriendje/vriendinnetje blijven eten tussen de middag zo nu en dan..
    · kan iemand jouw kindje niet aanpikken, die toch langs jouw huis rijdt.
    · iemand jouw kindje om twaalf uur thuis brengen, die bij jouw huis langs rijdt, zodat jouw jongste wat eerder naar bed kan.

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Heb je geen buurvrouw waar je even de babyphone bij kunt neerzetten? En anders is het indd overblijven voor de oudste of je jongste moet er aan wennen dat het middagslaapje wat korter is. Misschien kun je je jongste dan wat eerder naar bed doen 's avondspits?

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    'S avonds bedoel ik natuurlijk (irritante iPad woordenveranderaar grrrr)

9. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    De meeste opties zijn al genoemd die ik ook kon bedenken.
    Terug naar twee slaapjes lijkt me geen optie, want ze komt een keer op twee slaapjes en de oudste blijft naar school gaan!

Ik zou kiezen als je je kind niet alleen thuis wil laten en babyfoon mee wilt nemen, je niemand hebt waar je oudste mee mee kan lopen om je oudste te laten overblijven.

10. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Irritant is die hè?? Als je erachter komt hoe je die uit kunt zetten, hoor ik het graag!!:D

Die babyfoon bij de buren deed ik idd nog wel eens, maar de buren zijn uit elkaar en bij haar vertrouw ik het niet (heeft bordereline, of iets in die richting). Dat deed ik alleen als hij alleen thuis was....
    Andere buren geen contact mee, en die verdenk ik van een wietplantage, dus niet mijn soort mensen:x

Bedankt voor de tips......

11. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij in de klas doet een ouder het ook trouwens, die zet of de babyfoon bij de buuf of neemt ze mee in haar jas. 13.10u op school, kus en meteen weer gaan.. Kindjes van 4 die moeten dat ook leren, het is niet alleen maar dat je kleintje ergens aan moet wennen..

12. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Eerlijk gezegd laat ik haar wel eens liggen, maar dat komt omdat ik echt zeker weet dat ze niet wakker wordt. We moeten haar altijd wakker maken voor het avondeten.
    Wat je ook kunt doen is samen met een andere moeder uit de buurt; jij haalt om 12.00 uur beide kids op en zij brengt ze na de lunch naar school.
    Of anders idd babyfoon of overblijven.

Deel Deze Pagina