Waar slaapt jou baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marike, 25 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Mijn baby is 7 weken. Wat moet ik doen en wat is goed? Er zijn zoveel verschillende meningen over het slapen? En ik zit met de vraag. Moet ik mijn baby overdag ook zoveel mogelijk in zijn ledikant laten slapen?
    Ik voel me soms schuldig over dat ik hem alweer in dat bedje alleen neer leg, maar het lijkt mij het beste, want daar slaapt hij ook het beste. In de box word hij veel wakker, maar is wel in mijn buurt.
    Als ik weg ga slaapt hij ook wel in de wagen en in de auto.
    Hoe doen jullie dat? Waar slaapt jou baby?

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

eerlijk... onze kinderen sliepen overal..... daar waar ze in slaap vielen liet ik ze ook....

als ik zag dat ze moe werden... ja dan legde ik ze boven in bed,

maar soms kwam het ook voor dat ze het ene moment lekker liggen te spelen in de box, ik loop even naar de keuken... kom terug, en dan sliepen ze..... dan liet ik ze gewoon,

verder moet ik eerlijk zeggen dat ik ook geen rekening hield met hun slapen, als ik boodschappen moest halen ging ik gewoon boodschappen halen dan sliepen ze in de reiswieg,

maar je moet doen wat voor jou het fijnste voelt !!

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn jongste dochter slaapt in de bak van de kinderwagen, omdat ik het ledikant nog te groot (te koud) vind voor haar. Overdag staat de bak in de box, dus ligt ze in de woonkamer, 's nachts in haar ledikant bij ons op de slaapkamer.

Als je zoontje het beste slaapt in zijn eigen bedje zou ik hem gewoon daar laten slapen. Het enige is misschien wel dat hij zo wat minder gewend raakt aan geluiden. Onze oudste is een lichte slaapster, ik denk doordat we bij haar altijd heel zachtjes hebben gedaan als ze sliep, dus nu bij de jongste doen we gewoon alles en laten haar expres overdag in de huiskamer slapen zodat ze aan geluid went.

4. Herrie28

Herrie28 Lid

11 feb 2012
    60
    0
    6
    NULL
    NULL
    Die van ons slaapt vanaf 6 wkn in haar ledikant op de kamer. Daarvoor in de kinderwagenbak bij ons op de kamer.
    Ze slaapt nml echt niet in de box, vind ze leuk en krijgt ze teveel prikkels.
    Ze slaapt 's nachts erg goed in haar bed, overdag minder, maar ik probeer het wel en dan doe ik haar dus ook altijd naar boven in bed.

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Tot ongeveer 12 weken beneden in de box of wandelwagen. Rond de 12 weken begon ze daar slecht te slapen en toen ben ik haar boven in het bedje gaan leggen. Ze sliep toen in een co sleeper. Daar sliep ze ' s nachts ook altijd.

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik denk dat je gewoon even moet kijken hoe en waar je kindje het beste slaapt. Mijn dochter sliep bijvoorbeeld prima in de box toen ze nog heel klein was. Maar mijn zoontje moest echt in zijn bed, anders was het helemaal een drama'tje met slapen. Overigens ging ik ook vaak als het "slaaptijd" was met ze naar buiten. Dan sliepen ze heerlijk in de wagen. Als ik dan thuis kwam als ze nog sliepen parkeerde ik ze gewoon in de tuin en knorden ze heerlijk verder.

Mijn zoontje is nu 9 maanden en aar buiten gaan als hij moet slapen doe ik eigenlijk nog steeds. Hij valt dan 9 van de 10 keer gewoon in slaap en eenmaal thuis laat ik hem gewoon in de wagen liggen.

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.840
    3.630
    113
    Inderdaad gewoon doen wat voor jullie werkt, er is geen goed of fout.

Mijn zoontje sliep de eerste paar maanden vooral in de box, op schoot of in de kinderwagen (als we onderweg waren dan, niet stilstaand). Hij deed ook wel eens een dutje in het wipstoeltje (die kon helemaal plat). In zijn bedje werd hij overdag eigenlijk altijd wakker, en ik vond het ook prettig om het in het begin in mijn buurt te hebben. Met een maand of 3 ben ik hem steeds vaker in zijn eigen bedje gaan leggen, en sinds een maand of 4 slaapt hij zo goed als altijd in zijn eigen bed.

8. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Je moet doen wat voor jou en je baby het beste is. Mijn baby wil bv altijd bij ons in de buurt zijn. Die kan ik niet in haar wiegje leggen op de slaapkamer want dat is te ver weg. Als wij boven zijn is zij het ook en voor beneden geldt hetzelfde. Verder vind ik het ook prettig om haar bij me in de buurt te hebben. Als ze in de box slaapt zoals nu na doen we zachtjes. 'sAvonds staat de televisie daarom ook zacht. Het is pedagogisch vast niet veratnwoord maar dat zal me worst zijn. Als je baby het fijn vindt om in het ledikantje te liggen en jij voelt je daar ook goed bij dan is dat toch prima! Er is geen goed en fout. Maar ik weet wat je bedoelt met al die meningen. Doe wat jij het beste vindt. Dat is altijd het beste voor JOUW kind.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je moet doen wat JIJ goed vindt. Hoe eerder je een eigen mening vormt over het welzijn van je kind, hoe gemakkelijker je staande kunt houden tussen al die betweterige mama's jong en oud!

Hier sliepen de kinderen vanaf een week of 5 in hun wiegje op hun eigen kamer tijdens dagslaapjes (2 x per dag), andere slaapje in de box. Of we gingen weg tijdens slaapjes en dan sliepen ze in de wagen / maxicosi. 's avonds (na de voeding van circa 20:00) werd er geslapen tot 23:00 in de eigen kamer (wieg) en na de late voeding werd er verder geslapen op onze kamer. Voor 5 weken werd er veel in de box geslapen maar dan waren we nog niet bezig met de routines.
    Kinderen sliepen door met 6,5 en 7,2 weken en zijn daarna ook 's nachts gaan slapen op hun eigen kamer.

10. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Eerste 7 weken in haar wiegje ( die stond in het ledikantje), daarna gewoon in haar ledikantje.. Ze heeft precies 1x in de box geslapen, was daar in slaap gevallen en ook vaak in de kinderwagenbak. Maar dat alleen als ik ging wandelen met haar.
    Als ik thuis ben gaat ze gewoon standaard in haar ledikantje.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kind slaapt het beste waar ie het beste slaapt...en dat is voor elk kind anders, zolang je maar in gezichts- en gehoorsafstand van je kind blijft. Voor de nacht: de eerste zes maanden natuurlijk bij jou op de kamer, dat verklent de kans op wiegendood met een factor zeven.

12. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Mijn dochter slaapt ook overal. Bij mij in m'n armen, in de box, onderweg in de kinderwagen, op een kleedje op de bank en s nachts gelukkig lekker in haar eigen bedje op haar eigen kamer. Dit werkt prima voor haar! Overdag in haar bedje vind ze niks dus ik laat haar overdag gewoon lekker loggen waar ze in slaap is gevallen :)

Dirksmama; je zegt het kindje slaapt het beste waar het het beste slaapt. Daarna zeg je; de eerste 6 maanden NATUURLIJK op de ouders de kamer. Dit vind ik een beetje raar. Mijn dochter sliep juist namelijk niet in een bedje bij ons op de kamer omdat ze wakker werd van onze geluiden. Dus natuurlijk op de ouderslaapkamer gaat echt niet voor iedereen op.

13. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Volg je hart, 'hoe het zou moeten' bestaat niet. Mijn zl sliep vooral bij mij in de doek op mijn buik (aangezien hij daar net 9 maanden in heeft gezeten, leek mij dat de fijnste plek, hij hoort mijn hartslag, ruimt mij, etc.) soms in de wagen in de kamer. Alleen boven liet ik hem pas na 6 mnd. slapen.

14. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Onze zoon slaapt 's nachts op onze kamer in een wieg en overdag zoveel mogelijk in zijn eigen ledikant op z'n kamertje. Soms natuurlijk ook wel in de reiswieg of maxi-cosi (als we met de auto gaan is dat moeilijk te voorkomen, want hij valt altijd in slaap in dat ding). In de box is het hem nog niet gelukt om in slaap te vallen, maar ik breng hem eigenlijk ook standaard naar boven als hij begint te mopperen..

Verder eens met wat de meesten zeggen.. het is jouw kind en als hij/zij maar goed slaapt, dan kan je het eigenlijk niet fout doen!

15. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Onze dochter slaap vanaf 19.00 uur tot 07.00 uur in haar eigen bedje op haar eigen kamer. Overdag slaapt ze, waar ze in slaap valt. In de box, MaxiCosi, wandelwagen.... En ze doet het prima....

Deel Deze Pagina