De oudste van mijn man wordt volgend weekend 9 jaar... Ik heb er nooit moeite mee gehad maar we weten nu echt niet wat we voor dr moeten kopen . Het probleem is dat ze toen ze klein was behoorlijk verpest is (materialistisch)... Ik weet het gewoon echt niet. Vorig jaar heeft ze een gameboy gehad, maar ze kijkt er nooit naar om... Ik hou er helemaal niet van om kinderen overdreven grote kado's te geven, ik vind dat ze zo de waarde van het krijgen van een kadootje niet meer goed kennen. Ik heb al zitten denken aan een dagje weg te gaan, iets leuks doen en haar dan een kadootje geven voor erbij. Mijn wederhelft wilde haar een discman geven, maar ik zie het alweer gebeuren, daar is ze een paar dagen druk mee en dan kijkt ze er niet meer naar om.. Wie heeft er een leuk idee? Al is het maar een suggestie.
Een dagje weg lijkt me wel een leuk plan, naar een attractiepark ofzo. En dan maar hopen dat ze niet de hele dag met een lang gezicht loopt... (dan zet je dr in de snelste achtbaan en dan vergeet ze die verjaardag nooit meer ) Racebabe
Radio met cd speler? Fotocamera? Dagje dierentuin? Sorry ik weet het verder ook niet, alsik het zelf niet weet, geef ik ze altijd geld. Meestal zijn kinders hier gek op
Een fotocamera vind ik niks voor iemand van 9, en geld ook niet eigenlijk . Ik weet niks voor iemand van 9 eigenlijk, misschien inderdaad een dagje dierentuin, of naar een leuk pretpark!
Veel kinderen hebben dat tegenwoordig. Een discman hoeft toch niet zo duur te zijn? Ik vind een dagje weg een super idee. Goede herinneringen opbouwen is onbetaalbaar. Een gezellig dagje uit met papa is zeker later veel meer waard dan een discman die je 2 dagen hebt gebruikt.
Haha, het gaat er niet om dat een discman duur zou moeten zijn hoor, het gaat meer om het eerder genoemde 'lange gezicht'. Ik ben haar moeder niet, en ik kan niets meer veranderen aan de manier waarop ze gewend is overladen te worden met belachelijke en extreme kado's... Ik vind het meer zonde om haar een discman oid te geven, die na een paar dagen (net als de gameboy) hier op haar kamer roerloos in een laatje of kastje blijft liggen . Ik wil best iets 'duurs' voor dr kopen, als ze er maar wat mee doet dan Ik denk trouwens dat een dagje uit tegenwoordig meer kost dan een discman Het kind kan er niets aan doen, en het is echt een lieverdje, maar het is vervelend dat ze zo geintrigeerd is door dure kado's. Vooral als ze weet dat iets flink duur was is ze blij met een kado... op een of andere manier lijkt het of ze geleerd heeft dat ze daaruit af kan lezen dat ze geliefd is... Pfff... ik wil dat echt niet voor Joey zo hoor
Saona schreef dat ze materialistisch is, vandaar mijn antwoord op die grote cadeau's. Denk dan nl niet dat ze tevreden is met vouwblaadjes of dergelijke. Vandaar dat antwoord Zou zelf voor iemand van 9 gewoon iets leuks uitzoeken, iets knutsel of frutselachtig.Ongeacht wat zij er van vind... het is maar een kleinigheidje. Ik zou als ze denkt ik wil alleen maar grote cadeau's hier zelf niet aan mee doen.Ze is nog maar 9, en geen 15 . Ik had pas zelf een verjaardag van m'n nichtje die 9 werd.Ze heeft 4 euro gekregen, en was dolblij... (en zo hoort dat ook).
Ja dat vind ik ook hoor... Het stomme is, dat ze eigenlijk alleen maar met kleurplaten en boeken speelt... Ze knutselt en frutselt inderdaad heel veel. Ze wil eigenlijk dure dingen, maar uiteindelijk speelt ze alleen met dingen waar ze creatief mee kan zijn en die ik voor een paar euro bij de wibra gekocht heb (stiften en gekleurde papiertjes bijvoorbeeld). Mijn man opperde gisterenavond dat hij ergens een knutselkoffer had gezien, met potloden, stiften, papiertjes enz. enz. Ik denk dat dat een goed idee is. Dat het dan misschien prijzig is maakt niet uit, ik heb liever dat ze iets krijgt waar ze creatief mee aan het werk wordt gezet dan weer een computerspel oid. Ze is namelijk erg passief, speelt liever niet buiten en zit als ze de kans krijgt hele dagen binnen voor tv en computer. Ze heeft een mobiele telefoon en daar draait momenteel haar hele wereld om. Ik vind best erg op die leeftijd... Dan gaan we van het weekend ergens naartoe (Apenheul ofzo, is ook leuk voor de kleintjes, want ze heeft naast Joey nog een klein broertje) en dan een knutselkoffer, best een goed plan nietwaar?
Ja Sim dat denk ik ook, dat dat uiteindelijk zo is. Ze is zelf gek op achtbanen, maar naar sixflags gaan ofzo is zo lastig met die kleine jongens, die mogen toch nog nergens in
knutselworkshop? met een groepje evt. je heb allemaal soorten poppenmaak of berenmaak of andere knutseldingen... succes, lidwina
Ja dat is ook wel een goed idee, ik dacht eraan om eens in de hobbywinkel te gaan kijken, voor eens iets anders creatiefs dan tekenen en kleuren alleen
Dat is ook een goed idee. Of echt teken en knutsellessen Dat kost meestal rond de 75 euro, maar dan heb je geloof ik wel 10 lessen. Plus dat ze echt iets leert, en dat ze de mooie dingen mee naar huis kan nemen.
Ken ik helemaal niet, zal eens gaan snuffelen op internet. Slagharen zijn we vorige jaar toen ik hoogzwanger was met ze op vakantie geweest.
hellendoorn ligt bij nijverdal in de buurt. is wel leuk, ben er al een tijd niet geweest, maar wat ik me kan herinneren
Misschien een tegoedbon voor een concert of theater stuk. Bv de 3 biggetjes of Hitz for Kids: http://www.hitzvoorkidz.nl/ Is toch weer eens iets anders of bij dolfijnen slapen of zwemmen?
Knutseldoos klinkt erg leuk hoor. En wat die 'ondankbaarheid' betreft, dat herken ik ook bij de dochter van mn vriend. Die krijgt te pas en te onpas cadeaus. Ze is er erg blij mee, voor 2 dagen. Moeilijk maar het is niet anders. Als partner van haar vader sta je hierin gewoon aan de zijlijn. Soms moeilijk te accepteren maar het kind kan het niet helpen en jij kunt het niet veranderen.