Hallo meiden, Wij hebben al eeuwen een tondeuse, maar nog nooit gebruikt. Nu wil ik Lalleman en Vigo zelf even onder handen nemen, maar ik weet echt niet welk hulpstukje ik moet gebruiken? Wat zijn de standaard aantal millimeters die gebruikt worden? Ik wil het niet té kort hebben namelijk hahaha. Liefs Minya
Oooh oke, dus ik kan aan de lengte van die pinnen zeg maar een kleine inschatting maken van hoe kort het haar wordt?
Ik weet niet hoe de standen op jouw tondeuse zijn? Maar ik doe meestal standje 15 voor het haar bovenop bij mijn man, en achter doe ik dan standje 9. Maar het word dan wel vrij kort hoor! Ik raad je ook aan om eerst gewoon de 'langste' stand te doen en dan langzaam zover te gaan totdat je de goede stand hebt.
Op de kapjes staat waarschijnlijk het aantal mm aangegeven. Bij die van ons in ieder geval wel. Succes!
Ik heb werkelijk geen flauw idee welke standen de tondeuse heeft hahaha. Ik weet dat we hem hebben, maar heb hem nog nooit vastgehouden/gebruikt... Ik begin inderdaad wel met de langste ofzo, en ik zie wel wat er van komt LOL. Lalleman is proefpersoon hahahaha
de afstand tussen het begin van het kapje en de tondeuse is de lengte. De tanden zeggen niets over lenggte van het haar straks, het is wel zo dat hoe groter de kapjes en de tanden hoe langer het haar en vice versa. Moet je maar kijken, bij de gotere kapjes zit er meer afstand tussen het aparaat en de kapjes dan bij de kleinere
minyaweth succes...!! moest mn vent hier laatst ook onder handen nemen met zo'n ding...en nog nooit in mn handen gehad... Gelukkig stelde hij hem zelf in.... (en heel kort, maarja zijn probleem) wij hebben er een met verschillende kapjes maar ook nog andere instellingen.... hoop dat het resultaat bevalt...
Hier gebruik ik ook altijd de tondeuse voor mijn man en de jongste. Mijn man heeft boven op 16mm en zijkanten 9 mm. De jongste doe ik altijd helemaal op 13mm. De zijkanten bij het oor doe ik altijd met 2 speciale kammetjes die daarvoor dienen. Moet wel zeggen dat het soms een heel gedoe is om de jongste te doen aangezien hij niet erg kan stil zitten
We zijn er vandaag nog niet aan toe gekomen! Ik zat tot mijn oren onder de verf (babykamer) Morgen gaat hij er aan geloven hahaha. Zal mij benieuwen...
Ik wil m'n zoontje ook 'n keer met de tondeuse bewerken, maar weet niet hoe hij daarop gaat reageren... Ben erg benieuwd. Misschien straks eens proberen Manlief doe ik al een hele tijd, sinds een jaar ofzo op 1,6 mm - lekker kort 8) Staat 'm zo goed! Lekker fris... Maar dat ga ik bij Sil natuurlijk niet doen! Das zonde
Besef jij wel dat 1,6 mm maar anderhalve milimeter is? Anderhalf streepje op je liniaal. Denk dat je 16 mm bedoeld.