Hoi allemaal, Misschien dat jullie mij kunnen helpen. We hebben 2 jaar geleden een appartement gekocht. Wij betaalden iedere maand 137 euro aan energiekosten aan essent. Nou moesten wij voor het 2de jaar achter elkaar al terug betalen en dit jaar zelfs weer 400 euro. We hadden over 2009 blijkbaar 8000 kwh verbruikt!! Wij hebben dus een meting aangevraagd en er is iemand van enexis geweest die de meting heeft uitgevoerd. de meter liep 145% te snel. En die medewerker zei dat we geld terug zouden krijgen en een nieuwe meter... Nu komt het dus ruim 2.5 maand later worden we gebeld door de afdeling fraude :x die zeggen dat we met de meter hebben geknoeid! Nu zijn we dus de 400 euro die we extra hebben moeten betalen en de 190 euro die je betaald voor het nakijken van de meter kwijt, maar moeten we ook nog eens 295 euro betalen voor de kosten die enexis verder nog heeft gemaakt. We hebben een appartement van 100 m2. We hebben het rapport al opgevraagd, maar kunnen we nog hier nog tegen in beroep gaan of zo? Hebben de vorige eigenaren nu fraude gepleegd en ons daarmee laten zitten?? Graag hoor ik andere ervaringen en/of tips. Groetjes hugbear
fraude? je moet toch iedere keer bijbetalen??? kijk als je nou ieder jaar 400 euro terug krijgt snap ik het wel maar je moet betalen... ik heb geen advies wel balen zeg, maar zat die meter niet verzegeld?
Ja ik snap er ook niks van. Het enigste wat ze zeiden was dat we er waarschijnlijk een magneet?? bij hebben gehangen zodat de meter langzamer gaat lopen en als je die weg haalt dan gaat de meter kapot en gaat die sneller lopen?? Het enigste wat ik me voor kan stellen is dat de vorige bewoner dit heeft gedaan en de magneet?? weer mee heeft genomen toen hij weg is gegaan?
ik ben bang dat je aan het kortste eind trekt het is hun woord tegen dat van jou..en helaas hebben zij de macht
Lijkt een beetje op wat wij hadden met ons nieuwe huis.. Vorige eigenaar had een deal gesloten met de verkopende makelaar. Ze hadden de standen opgenomen en normaal hoort de verkopende makelaar mij een kopie te geven en het te bewaren in ons dossier. Dat is allemaal niet gebeurd. We kregen een rekening over een periode van 3 maanden tijd, met het energie verbruik van een gezin van 6 personen. De eerste maand woonde we er nog niet, 2e maand waren we 3 weken naar curacao en de 3e maand werkte we gewoon allebei fulltime... Toen heb ik heel wat gesprekken met Oxxio gevoerd... Eerst kreeg ik een trut die zei dat we de 900 euro moesten betalen en dat de cijfers die er staan de juiste zijn, daarna kregen we er eentje die het wel een hoog verbruik vond, wat niet kon volgens haar, maar ook van haar moesten we betalen. Daarna ben ik via internet terecht gekomen bij het trosradar forum. Daar zat ook een Oxxio medewerker en die had ook zoiets van 'dat kan nooit dat het verbruik zo hoog is'. Hij nam contact op met de makelaar voor de standen, kreeg ruzie met de receptioniste, nam ook nog contact op met onze netbeheerder en kwam tot de conclussie dat het gewoon never nooit kon. Ipv meer dan 900 te betalen kregen we 800 terug. Het heeft heel veel stress, getouwtrek en uren gekost maar het was het waard. Ben in totaal 3 weken bezig geweest met al dit gekloot. Ik hoop dat ze bij jou ook tot de conclussie komen dat het gewoon niet kan en ze kunnen terug kijken naar de standen van de vorige eigenaar of ze daar een onverwachte verhoging ineens zien. Het is iig ellende... dat kan ik je wel vertellen. Succes!!
Dit lijkt me heel erg naar... als jullie alleen maar hebben moeten bijbetalen sinds jullie er wonen, zou het kunnen dat de vorige eigenaren met de meter geknoeid hebben maar niet jullie. Ik zou dit zeker opnemen met rechtsbijstand, ik zou het er niet bij laten zitten!
Wauw zeg, vind dat echt schandalig!! zou het er zeker niet bij laten zitten en je rechtsbijstand hier op af laten gaan. Ze zeggen je geld en een nieuwe meter toe en dan ineens zo'n belletje Succes en ik ben heel benieuwd hoe dit nou voor jullie afloopt!
Fraude plegen in jullie nadeel? Dat slaat toch nergens op. Dan zouden jullie dus fraude plegen en daarmee jullie zelf benadelen. Ik zou ook even op het tros forum posten. Misschien komt er een medewerker die jullie wel normaal kan helpen.
Onze meter liep ook te snel. Wij hebben van Essent een nieuwe meter gekregen, de kosten van de meter door meten terug gekregen. En we hebben de teveel betaalde maandelijkse kosten terug gekregen. Vind dat verhaal over fraude wel erg vreemd, als je fraude wil plegen dan zorg je er toch voor dat ie minder loopt ipv sneller.
Ja kun je onze verbazing voorstellen. Ik denk dat onze kaken de vloer wel hebben geraakt. Vriend net met zijn vader gebeld en wat blijkt, een familielid die bij de enexis werkt. Net contact met hem gehad en hij was behoorlijk pissed en gaat de dingen voor ons nakijken/vragen en dan maar wachten tot we het rapport hebben. Als dit niet gaat lukken dan gaan we zeker wat op de tros of op radar zetten. Geen haar op mijn hoofd die gaat betalen! Al ruim 2 jaar teveel voorschot betalen en dan uiteindelijk ook nog extra bijbetalen omdat we fraude zouden hebben gepleegd???
als het al zo was dan zou je toch nooit contact met hun opnemen???? zien ze dat zelf niet in??? ik wens je heel veel sterkte heb ook een giga gezeur met ze gehad.