Zinloos geweld...

Discussie in 'De lounge' gestart door Saz667, 18 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hey meiden, sorry voor 't lange verhaal, maar moet dit ff kwijt...

Afgelopen zaterdagavond waren m'n vriend en ik gezellig een avondje uit, om te vieren dat we elkaar zondag precies een jaar kenden.. Eerst filmpje gepakt, daarna gezellig naar de kroeg waar we altijd naartoe gaan als we uit gaan.

M'n vriend zat al een tijdje opmerkingen te maken dat het hem grappig leek om mij een keertje dronken te zien, want sinds de avond dat wij elkaar hebben ontmoet is dat nog niet weer voorgekomen (ik drink misschien 1-2 keer per jaar, en dan 1-2 glazen, dus vrijwel nooit).. Dus ik lekker aan de Sambuca..

Paar uur later werd m'n vriend moe, wilde graag naar huis. Dus zo goed en zo kwaad als het ging zijn we naar onze fietsen gelopen. Maar hier ging het dus niet meer zo goed, en werd ik een beetje ziek (ja, dom, eigen schuld, I know). Maar toen kwamen er ineens 3 jongens aan, en die begonnen mijn vriend wat uit te dagen en shitty opmerkingen over mij te maken (in de trant van, "in de rij gaan staan jongens, de gangbang kan beginnen", terwijl ik voorover gebogen stond en over m'n nek ging). M'n vriend is op ze af gegaan om te zeggen dat ze zich stil moesten houden en ons met rust moesten laten, waarop zij hem flink in elkaar hebben geslagen! Hij heeft gelukkig niets gebroken, maar wel een blauw oog (andere oog niet zo erg), meerdere tanden door z'n lip, z'n wang is gelijmd op de Eerste Hulp (waar de politie ons naartoe heeft gebracht en onze verklaringen op heeft genomen, Politie neemt nog contact op/komt nog langs voor de aangifte, heb foto's moeten maken van 't gezicht van m'n vriend).

En het fraaie is, Emmen is niet eens zo'n grote plaats.. Er zitten een paar kroegen naast elkaar, en sinds het rookverbod staan er zoveel mensen voor de kroeg. En een paar meter er voor wordt iemand in elkaar geslagen door 3 jongens (ettertjes van 17/18 jaar), maar er is niemand, maar dan echt NIEMAND die ook maar initiatief neemt om er een einde aan te maken.. Ze blijven gewoon staan en kijken tot het vanzelf ophoudt. We hebben geluk gehad dat de politie er sowieso elke 5-10 minuten wel langs komt rijden, want ik ben bang dat het anders nog veel slechter af was gelopen. En hoewel ik niet degene ben die m'n vriend heeft toegetakeld, ik kom niet van het gevoel af dat het allemaal mijn schuld is geweest...

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest 't ff kwijt..

2. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    tss meis je bent je vast enorm rot geschrokken !!!
    wat een eikels zeg om zo op je vriend in te slaan echt niet normaal meer
    in wat voor wereld we tegenwoordig moeten leven !
    Ik hoop voor je vriend dat de pijn snel weer over is
    en je hebt een goeie aan hem dat hij het zo voor je opnam
    Sterkte ermee meis !

3. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Hey, dit is niet jouw schuld, meis. Tuurlijk, je had teveel gedronken en je was niet lekker, maar jij vroeg er niet om dat die etterbakjes jou en je vriend gingen lastigvallen. Ook als je jezelf een keer laat gaan, dan mag je gewoon verwachten dat je veilig thuis komt. Het is niet jouw schuld en het is niet de schuld van je vriend dat dit gebeurd is. Dat is het nou net met zinloos geweld hè, dat slaat gewoon nergens op.

Ik hoop dat ze de daders nog kunnen vinden, zodat zij de consequenties van hun achterlijke gedrag onder ogen moeten zien. En zorg jij ondertussen maar goed voor je vriend, zodat hij snel weer opknapt. En neem jezelf vooral niets kwalijk. Jij hebt niets verkeerd gedaan, echt niet.

Sterkte!

4. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Belachelijk voor woorden gewoon, zoveel toeschouwers en niemand die een helpende hand uitsteekt. En probeer alsjeblieft dat schuld gevoel van je af te zetten, want jij bent niet de veroorzaker van ook maar iets. Die jongens waren uit op ruzie en jullie waren op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plek.

Meid heel veel sterkte voor de komende tijd, en verwen je vriendlief maar lekker.

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Belachelijk voor woorden gewoon, zoveel toeschouwers en niemand die een helpende hand uitsteekt. En probeer alsjeblieft dat schuld gevoel van je af te zetten, want jij bent niet de veroorzaker van ook maar iets. Die jongens waren uit op ruzie en jullie waren op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plek.

Meid heel veel sterkte voor de komende tijd, en verwen je vriendlief maar lekker.

Deel Deze Pagina