jongens/meisjes kinderfeestje voor 12 kids, leuke ideeën?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door adi, 22 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Om de topic van Luja niet te vervuilen, toch nog maar een kinderfeesttopic.

Onze aapjes hebben ervoor gekozen om samen een verjaardagsfeest te geven voor hun 5de verjaardag. Ze mochten alle drie 3 kinderen kiezen, dus we hebben dadelijk 12 kleuters, waarvan 5 jongens en 7 meiden.

We twijfelen erg over de locatie en 't thema van het feestje. Mijn zoon is een echte jongen-jongen en is helemaal dol op piraten, ridders, spiderman.. dat soort dingen. Hem maak ik echt niet blij met cakejes versieren of knutselen oid.
    1 dochter is zijn tegenpool is gaat door het level als een wannabe tinkerbell op het moment :D. Haar beste vriendinnetjes zijn van dezelfde kaliber.
    2de dochter is een best stoere meid en wilde ook geen barbieroze prinsessenfeest.

Ik loop een beetje vast met het bedenken van activiteiten. Het feest vindt plaats in juli, dus hopelijk hebben we lekker weer. Thuis of speeltuin? Themafeestje met allerlei activiteiten, of meer los laten spelen zodat alle kids op hun eigen manier plezier hebben?
    Of toch thuis met een springkussen in de achtertuin en pizza's bakken of zo? (alleen krijg ik met 1 oven nooit zo snel voldoende pizza's klaar voor 12 kinderen)

Iemand leuke tips??

2. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Misschien kun je iedereen verkleed laten komen zoals hij/zij zelf wilt. Springkussen is zeker een leuk idee. Iets knutselen is ook nog leuk. Bijv schatkistjes laten beschilderen/beplakken met diamanten, stenen, glitters en schelpen. Gewoon van die houten kistjes van xenos ofzo. Die kistjes kunnen ze dan later meenemen. Verder zou ik ze gewoon lekker laten spelen. Wat ook leuk is met het eten, is bourgondisch friet eten. Een zeil op tafel. Op het zeil friet, appelmoes en andere sausjes, mini snackjes erbij. Na het eten gooi je het zeil gewoon in de vuilnisbak. Leuk hoor een feestje met zoveel kleuters!

3. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Piraten en prinsessen feestje.
    Dan idd van die schatkistjes knutselen. Voor de jongens een stoere piraten voor hun schat, de meiden eentje voor hun sieraden?

4. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
  5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Gewoon grote pizza's in kleine stukjes :)

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    qua eten zijn hier de poffertjes favoriet. Met slagroom, poedersuiker en veel aardbeien :) . Lekker zomers...

Met zoveel kinderen zou ik veel zelf laten spelen, maar ook wat spelletjes tussendoor zoals de stopdans, stoelendans (eventueel met kussens) , koek/spek happen.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.875
    113
    Ik zou geloof ik ook voor prinsen en prinsessen gaan. Of iets met dieren ofzo. Of gewoon een leuk feestje, zonder specifiek thema.

Als je thuis de ruimte hebt, dan zou ik het lekker thuis doen, wel zo gemakkelijk met kleuters, vind ik. Als je weinig ruimte hebt, dan zou ik kiezen voor een speeltuin, maar wel één waar je ook naar binnen kunt als het weer slecht is.

Als je het thuis doet en het is mooi weer, dan kun je ook dingen met water doen (waterballonnen, flessen voetbal, snoep happen in een bak met water, enz.).

8. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ridder en Jonkvrouw thema | Kidsfeest-thuis.jouwweb.nl

Dit zijn nog leuke dingen om traktatie prikkers mee te mken, maar ik gebruik ze bv ook om cadeau uitdeelspelletjes te doen. Heb dan dubbele kaartje s van alle, bv memory wie eerst 2 dezelfde heeft mag cadeau geven, mAar ook uitdelen aan kinderen, 1 vd 2 verstoppen terwijl jarige niet kijkt en als jarige er een vind degene die dezelfde heeft mag cadeau uitdelen. Ik heb dit soort dingen van heksen/ halloween al eens in plastic in een jellypudding verstopt bv.

Maar goed deze is ook van prinses/ ridder

9. adi

adi Niet meer actief

bedankt voor de leuke ideeën, hier kan ik zeker wat mee!:D

10. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    oh ik kan niet wachten op het eerste kinderfeestje w.s. i.d. als ze 5 jaar wordt.. heb nu al bedacht hoe en wat.. haha

Het liefst zou ik een speurtocht organiseren met aan het einde en echte schatkist begraven met daarin picknick-spulletjes..

je hebt hier in de buurt een soort duin/ bosgebied dus daar kan dat perfect. Bal mee en een groot picknick-kleed. Lekkere hapjes in de " schatkist"

" ouderwetse" spelletjes zijn ook leuk vind ik.. koekhappen bv of met bekertjes water rennen wie er het meeste overhoudt.

11. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Ik lees piraten en tinkerbel en denk meteen: Peter Pan feest, dan is er voor elk wat wils: verkleden als elfjes, piraten of indianen en dan de piratenschat zoeken (zeker iets doen met de krokodil die de tikkende wekker heeft ingeslikt) taart en/of pannenkoeken is altijd goed natuurlijk.
    hmmm misschien krijg ik mijn trio over een paar jaar zo gek om het samen zo te doen. Dochterlief wil nu een echt rrrrrroze prinsessenfeest, de boys zijn nog een beetje klein.

Deel Deze Pagina