2,50 per week, op haar bankrekening. Mag ze mee doen wat ze wil. Ze koopt er uit vrije wil wel af en toe een cadeau (groot of klein) voor haar broertje van, maar er moet niets met dat geld.
1 euro per week (dochter van 9,5), mag ze mee doen wat ze wil. Ze spaart het vaak een tijdje totdat ze iets leuks vindt wat ze wil kopen. Laatst 3 spinners voor 5 euro en toen heeft ze er eentje aan haar zusje gegeven. Jongste krijgt ook 1 euro per week en maakt deze bijna altijd meteen op
Hier 2 euro per week, waarvan 1 contant en 1 op haar bankrekening. Ze mag er mee doen wat ze wil, moet er nog niets mee. We proberen wel een beetje te stimuleren dat ze wat spaart om eens wat groters te kunnen kopen, maar dat lukt nog niet altijd Het geld brandt soms in haar zak. Ze wil er zelf wel altijd een cadeautje van kopen voor haar broertje als hij jarig is. We hebben dan de afspraak dat ze iets van max 10 euro koopt en wij de helft betalen. Dit omdat ze dit nog niet perse moet van haar eigen geld, maar het graag wil wat ik heel lief van haar vind. En zo kan ze dan een leuk cadeautje uitzoeken. En laatst voor onze trouwdag was ze zelf op pad geweest en had wat gekocht voor ons. Voor allebei een kleinigheidje, maar dat vond ik zo lief van haar. Ze had dat helemaal zelf bedacht en het is vooral het idee dat telt tenslotte.
Hij krijgt nu 6 euro per maand en mag er mee doen wat hij wilt, nu is de afgelopen tijd regelmatig voorgekomen dat hij gaat zwemmen met vriendjes. We hebben dat betaalt maar hebben nu zoiets van hoort dat ook evt van het zakgeld? En dan het zakgeld iets verhogen? Of wij entree betalen en dat hij van zijn eigen geld een snoepje ofzo koopt?
2 euro per week en mag ermee doen wat hij wil. Sinds 2 week heeft hij een rekening waar ik het op stort.
Ik zou zeggen dat je het een aantal keer betaald en hij inderdaad dan een ijsje of snoepje ofzo kan kopen. Zwemmen en bios ed zijn dingen die we nu ook regelmatig doen en ik zou niet willen dat ze dat niet meer kunnen omdat het dan van hun zakgeld moet of dat het daardoor dan meteen op is ofzo of dat ik ze heel veel zakgeld moet gaan geven... (Zwemmen is hier al snel 4-5 euro per keer.)