Als je kind op de PSZ zit heb je in september nog een tweede kans want dan is het nationale leidstersdag. Ik zou er dus eentje kiezen Met PZS is het twijfelachtig: hebben ze een juf of een leidster? Maar volgens mij is juffendag voor de basisschool en leidstersdag voor kdv/psz.
Als cadeau kan je van alles geven, maar iets persoonlijks (tekening/knutselwerkje) is altijd erg leuk. Mijn toppers: -plantjes voor in de tuin (ben dol op tuinieren en dat weten de kids). -een bakje waar ik theezakjes in kan doen. Dit was helemaal beschilderd door het kind. -een eigen beker met porseleinverf versierd door een kind. -toen we getrouwd waren in Bali hebben ze geld ingezameld en hebben ze een heel groot boeddha beeld gekocht voor me. Zo lief!
Oh oke, hier hebben ze vorige maand feest gehad en op het briefje stond toen dat alle juffen en meesters die dag hun verjaardag vierden. Dus wellicht was dat ook zo'n 'juffendag'?
o, ja koop vooral geen prullaria zoals douchefris, kaarsen, kaarsenhouders, chocolade, zonde daar zitten ze ECHT niet op te wachten. Een gevulde mok met nootjes is leuk (maar dan wel een pip mok ofzo). Een vriendin van mij is juf en ik weet hoe ze over die prullaria praten, elke keer hetzelfde, bij verjaardag en bij afscheid etc.
Hier ook een juf Wat het ook is, ook prullaria, het is altijd goed! Het is gewoon heel erg leuk dat de kinderen iets voor jou bedacht hebben en iets hebben meegenomen. Als een kind zelf iets in de winkel heeft uitgekozen vind ik dat alleen maar leuk! Het hoeft zeker niet duur te zijn!!!!! Leuk plantje, douchespulletje, chocola, tijdschriftje, tekening, tuinfakkels..... Juffendag is iets van de laatste tijd. Vroeger en sommige nog steeds vierden de juffen en meesters apart hun verjaardag. Nu wordt er vaak gekozen voor een juffen/meestersdag. Alle juffen en meesters vieren dan op dezelfde dag hun verjaardag. Maak het jezelf niet te moeilijk!
ik vind ook echt alles leuk hoor... hoe 'lelijk' het prul ook is, het is gewoon lief, dat een leerling het voor je mee neemt. Mijn leerlingen zijn dan wel ouder (16-17, examenjaar vmbo), maar geven ook nog steeds cadeautjes. Ieder jaar wel een paar bossen bloemen (altijd goed), chocolade, snoepjes. Vorige week heb ik een pen gekregen waar Beste Juf op staat. Voor de juffen van S heb ik al 2 tashangers (of sleutelhangers) gekocht, met lintjes en allerlei kraaltjes en daar hangt dan aan: bedankt juf.
Ik wist niet dat het juffen dag was. Gisteravond hier gelezen. Batuhan gaat nog niet naar school maar zit 2 x per week een ochtend op het revalidatiecentrum. En heeft buiten de therapisten ook twee leidsters. Ik noem ze altijd juffen. Heb voor hun vanochtend een mandtje gevuld met merci chocolade, 2 gezichtsmaskertjes, een leuke mok gevuld met rafaello, een grappige pen in een vorm van een bloem, als je klaar bent met schrijven kan je hem in het bloempotje zetten. Een lekkere douchegel en zo een wasdingetje soort washand maardan zo een ronde. Weet even niet hoe dat heet. Heb het net in de auto in celofaanfolie verpakt. Moest ook nog fruit halen voor batuhan dus net tussendoor gegeven. Ze waren er erg blij mee. Leuk om te zien!