smartphone voor dummies?

Discussie in 'De lounge' gestart door 0Zebra0, 21 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Bestaad er ook zo'n boek ;)
    Heb een nieuwe telefoon een samsung galaxy s3, voor t eerst een smartphone en denk je nou dat ik weet hoe dat ding werkt pfff

Zie iedereen met gemak op facebook, spelletje spelen en weet ik het wat allemaal en ik snap er geen h*l van

en dan die handleiding.. tja.. lekker logisch allemaal
    misschien ligt het gewoon aan mij en ben ik niet helemaal met de tijd meegegaan en loop ik een paar maanden achter in ontwikkeling van die dingen

maar weet iemand een handige site met algemene uitleg ofzo? :)

2. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    816
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    Handige site weet ik niet.
    Heb sinds dinsdag ook de s3 en kan er mee prima over weg.
    Maar misschien komt dat omdat ik hiervoor al 2 jaar met een smartphone rond liep.
    Als je wat gewend ben kun je er makkelijker mee overweg.
    Site van samsung zelf al geprobeerd?

(Was trouwens wel zo dat ik heel veel dingen op de tel zelf moest ontdekken) Maar ik lees nooit de handleiding, behalve als ik er echt echt echt niet uit kom.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb je er al op gegoogled? Kan me wel voorstellen dat er zulk soort sites zijn. Misschien heb je hier wat aan: Wiki main:Androidworld Wiki - Android Forum | Alles over Google Android | Androidworld is wel generiek voor android, maar dat werkt praktisch overal hetzelfde.

Waar heb je het meeste moeite mee? Misschien kunnen we je hier een beetje op weg helpen?

Heb je al apps gedownload? De facebook-app is op zich niet denderend, ik ga altijd via internet (wereldbolletje met browser) naar de mobiele site. Daarvan heb ik dan een bookmark op mijn startpagina staan.

Ken je misschien mensen in je omgeving die je kunnen helpen? Op zich werkt dat wel het beste, als iemand het gewoon even kan laten zien.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
  5. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Och maak je geen zorgen. Ik heb nu ook al een maand of 4 een smartphone. En ik weet nog niet hoe dat ding werkt.
    Ik was ook zo'n simpele nokia gewend met gewone knopjes en ik kon er alleen maar mee smsen en bellen :)
    Ik vondt hem eigelijk wel heel fijn maar hij ging kapot.
    Nu moet ik met zo'n ingewikkeld ding werken en ik kom er maar niet uit :D

Dus je bent niet de enige hoor :)

6. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik heb ook altijd ruzie met mijn smartphone.
    Heb hem van mijn zusje gekregen maar gebruik alleen de functie bellen en smsen.
    Nu heeft ze het tekentje van de radio ook op de voorgrond gezet dus kan ik ook radio luisteren.
    Ondertussen heb ik het maar opgegeven om het ding te snappen. Met mijn pc kan ik vanalles en heb ik veel meer aan.

Veel sterkte met je smartphone te leren begrijpen. :D

7. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

Hmmm weet wat me te wachten staat...
    Ik mag ook eerdaags verlengen....
    Het enige wat ik met me toestel moet kunnen, is buiten bellen om dan... goeie foto's/filmpjes maken...
    Dus als iemand nog een goed toestel hiervoor weet... dan ga ik hier ff mee lezen met al die extra's, want daar ben ik ook een leek in :)

8. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ...Daarvan heb ik dan een bookmark op mijn startpagina staan.. ja en hoe in godsnaam krijg ik dat erop ? :D

Ik zal vanavond vast uitleg krijgen als mn vent thuis is maar meestal is dat dan die telefoon uit mn hand pakken en er zelf mee spelen :p
    En het ligt me zo aan te kijken of tafel dat ik alles binnen een uur wil kunnen ( slechte eigenschap haha )

9. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Misschien gewoon het bijgesloten boekje lezen?????

10. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hahahaha ik moest echt even lachen om je onderwerp tekst! :D

Hier nog zo 1 , maar je moet gewoon even wennen en geleidelijk aan begin je meer dingen te begrijpen en te snappen. Tenminste dat geld voor mij..

Ik heb het met meerdere dingen, de twee oudste hier hebben een ipod-touch ik snap er echt HELEMAAL niks van! Ja we zijn nu even aan het face timen of zoiets ja oke...??? Ik begin denk ik ouder te worden...:)

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als je op internet zit kun je een menu oproepen (heeft de s3 nog zo'n touchknop linksonder?), kies meer en dan sneltoets startpagina).

Ik zou er trouwens wel lekker mee spelen :) Je leert het meest door gewoon te doen :) begin gewoon bij de basics en ga dan een steeds wat verder.

Oh, en je vriend verbieden om met JOUW telefoon te spelen voor hij je heeft uitgelegd hoe het werkt ;)

12. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste is gewoon uitproberen. Met je Samsung kan weinig misgaan in principe. En als je smartphonebeet genoeg bent dan vind je de dingen die gevaar kunnen toch niet :D.

Er zit een icoontje 'Google Play' op je telefoon. Klik erop en zoek FAcebook en ga gewoon spelen want echt, het wijst zichzelf enorm. En het mooie is, als je deze door hebt dan is er straks geen telefoon meer die geheimen voor je heeft ;).

Deel Deze Pagina