Geplande keizersnede bij 35 weken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door basbousa, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag,
    ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met een geplande keizersnede bij 35 weken op medische indicatie van de moeder?

Gebeurt dit uberhaupt?

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik heb een "geplande" keizersnee gehad met 34 weken en 4 dagen. In de zin dat het geen spoedkeizersnee was maar ongeveer een dag van te voren werd gepland.

Ik denk niet dat ze het lang van te voren plannen maar per dag bekijken.

3. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    voor de 38 weken proberen ze het meestal zo lang mogelijk uit te stellen, omdat dit beter voor de baby is.
    Ligt natuurlijk wel aan de omstandigheden.
    Kan me voorstellen dat het dan niet lang van tevoren gepland wordt.

4. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ziet het er naar uit dat het zou moeten gebeuren dan?

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Denk alleen in nood inderdaad. Kindje is en blijft prematuur.

Draak, zou ze het vragen als het niet van toepassing was? ;)

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Nou dat doen ze echt alleen in noodgevallen hoor. Bij acute helpp e.d. Bij bijv. bekkenklachten of andere niet levensbedreigende narigheden moet je toch echt wachten tot 38 weken.
    Voor die tijd is de kans aanwezig dat je kindje door de onverwachte geboorte. Zo ben je binnen en is er niets aan de hand en opeens ben je op de boze buitenwereld, ademhalingsproblemen krijgen en moet je kindje aan de beademing.
    Ik heb met 37 en 6 dagen een geplande keizersnee gehad en dat vond 1 gynacoloog al discutabel ( volgens mijn berekening was ik wel 38 weken)

Dus alleen in noodsituaties die echt levensbedreigend zijn of heel heel heel veel pijn. Bij mijn vriendin die echt gek werd van de pijn werd pas met 39 weken de baby gehaald met een keizersnede ( dat het keizersnede zou worden was al wel langer bekend)

7. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Het zou ook andere redenen kunnen hebben dat ze het vraagt; uit nieuwschierigheid/voor een fam lid oid noem maar op.

En daarbij was de vraag ook meer bedoeld als in joh als het voor jou van `toepassing is wat rot! Meer belangstellend dus ;)

8. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan het ook vanwege hele grote psychische problemen? Kent iemand dit?
    Er staat nou vanwege die problemen een keizersnede gepland bij 38.6. (Overigens is iedereen in mijn omgeving op de hoogte, er wordt druk gekeken en gezocht naar hulp)

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    heb je last van een prenatale depressie?
    Ik heb dat ook gehad maar ze wilden me op zijn vroegst inleiden met 37/38 weken en alleen als ik al ontsluiting had. Vanwege hellp syndroom ben ik toch nog eerder bevallen.

Ik moet zeggen dat bevallen rond de 35 weken ook niet echt leuk is en ik heb daar ook nog al wat psychische problemen aan overgehouden. Ondanks dat de depressie wel gelijk over was maar dat hele couveuse gedoe is ook wat...

10. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb idd momenteel oa een vitale depressie, zoals dat word genoemd. Het is geen prenatale depressie.

11. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog anderen?

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Binnen de verloskundige hanteren ze één stelregel: er wordt ingegrepen op een zwangerschap wanneer de gezondheid van moeder en / of kind ernstig in gevaar komt. Dit betekent dat er een afweging wordt gemaakt tussen de risico's voor moeder en het kind. Met 35 weken is een kind prematuur en dat brengt echt risico's met zich mee die zullen dus afgewogen worden tegen de risico's van de moeder.
    De enige die antwoord kan geven in dit specifieke geval zijn de betrokken artsen.

Uitgangspunt is dat een zwangerschap minimaal 37 weken moet duren. Alles wat daarvoor gebeurt is een risico voor het kind.

13. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    OK, bedankt voor je reactie. Erg duidelijk ook.

14. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    heb ooit stage gelopen op een psychiatrisch ziekenhuis waar ook moeder/kind zorg werd geboden. Naar mijn weten wordt er niet eerder ingegrepen.

Wat vreselijk zeg om vitale depressie te hebben. Heb dit jaren terug zelf gehad maar was toen niet zwanger, lijkt me nog nog rotter.
    Ze zullen je eerder opnemen om je in de gaten te houden dan de baby eerder halen denk ik .

Ben je bekend met de Pop-poli's door op verschillende plekken in het land zitten ?

15. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Wat rot voor je zeg, persoonlijk zou ik proberen langer vol te houden, Onze zoon is afgelopen zaterdag spontaan geboren bij 35,3 en oest dus de couveuse in, dit is toch erg zwaar, vooral odat jezelf op de kraa ligt en dus de hele dag baby's hoort terwijl die van jou niet bij je is. Sinds gisteren is hij bij op de zaal, en hopelijk spoedig goed bericht en richting huis. Ons kereltje was 3176 gr bij zijn geboorte dus voor het aantal weken erg groot. Zou dus goed in je achterhoofd houden dat zo vroeg ook niet alles is.
    Veel succes.

16. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is niet alleen een vitale depressie, het is meer.
    Maar ik ga nu thuiszorg krijgen en mijn omgeving doet echt heel veel om te helpen.
    Opname gaat bij mij hoogst waarschijnlijk geen vooruitgang zijn (ik heb ook veel angsten). Ik blijf het nu proberen om het natuurlijk zo lang mogelijk uit te zingen.
    Ik heb besloten dat ik géén med's wil. Ik wilde evt. héél misschien toch AD, maar dat wil de psychiater niet. Zij wil me kalmeringstabletten geven en dat wil ik pertinent niet. Patstelling dus.
    Ik ben me nu rustig mogelijk aan het houden. Het is niet anders.
    Overigens is mijn stemming momenteel dus ook iets aan het verbeteren, omdat ik het gevoel krijg dat ik de controle iets meer terug krijg. Dat voelt al als een enorme verbetering. Hopelijk houd ik het nog even uit.
    De keizersnede staat sowieso gepland op 38.6 weken. Aftellen dus maar.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zet 'm op meid! Je mag altijd pb-en als je dat wilt!

18. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel en ik houd het zeker in het achterhoofd.

19. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik woon in België. Hier lopen ze volgens mij nog wel een beetje achter op het gebied van psychiatrie. Tenminste, dat idee heb ik. (Sorry, ik wil niemand beledigen!)

20. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Jeetje zeg, dat is niet niks voor je.
    Kan je ook nog wel een beetje genieten van je zwangerschap???

Ik wil je bij deze veel sterkte wensen!

Deel Deze Pagina