Vraagje ziek kind...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wen1975, 1 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    #1 Wen1975, 1 nov 2012
    Laatst bewerkt: 1 nov 2012
    Mijn zoontje heeft sinds vorige week af en aan verhoging/koorts gehad en dan met name 's avonds. Sinds maandag de hele dag en 's middags naar de 40 graden gegaan en hij klaagde over pijn. Dus dinsdag toch maar even naar de ha gegaan aangezien het al een week duurde die temp en ipv beter dus slechter ging. Hij bleek idd goed ziek: middenoorontsteking rechts, keel was rood en wrs was gewoon alles "ontstoken" zei de ha. Dus aan de antibiotica meteen. Maar om nou te zeggen dat hij ervan opknapt... Koorts is nog steeds hoog, loopt op tot de 40 graden. Neusverkoudheid is alleen maar erger aan het worden, hij klaagt continu over het slijm in zijn keel. (Bah zeggen en kokhalzen) Is aan de diarree en vanmorgen gebraakt, maar dat kan/zal door de ab komen. Hij eet niet, drinkt gelukkig wel veel. Hij slaapt ook niet meer de hele dag zoals dinsdag, maar zodra hij gaat liggen "stikt" hij ook half in zijn slijm. Dus hij ligt liever niet en slaapt niet overdag terwijl hij dat wel wil. Gelukkig 's nachts gaat het tot nu toe goed.

Maar nu mijn vraag, wanneer zou ik echt duidelijk verbetering moeten gaan merken? Zijn 1e dosis heeft hij dinsdag rond 11 uur gekregen. Wanneer weer contact opnemen te ha?

Alvast bedankt voor het meedenken!

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    anti biotica slaat meestal na 24 tot 36 uur wel aan maar het kan goed zijn dat hij een virus erbij heeft wat de koorts veroorzaakt en dan zakt die dus niet met AB. Dat was hier het geval begin oktober, virus en keelontsteking.

Bij twijfel gewoon bellen naar de huisarts!

3. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Als het een gevoelige bacterie is dan slaat het binnen 24 uur vaak aan, maar als het een wat minder gevoelige is kan het 2-3 dagen duren.

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Dus morgen geen verbetering, zou ik de huisarts bellen. Zeker omdat je dan voor het weekend zit.

5. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Gewoon even overleggen met HA die weten er tenslotte meer vanaf. Binnen 24 uur moet je inderdaad wat verbetering zien maar dat hoeft maar een kleine te zijn. Ik geef mijn kind altijd lekker paracetamol de eerste twee dagen na het starten met ab en daarna niet meer. Vaak zijn ze dan al een heel stuk beter. Ik kan uit je verhaal niet opmaken of je dit al doet.

succes groetjes kim

6. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Je zou hem ook nog een slijmoplosser kunnen geven even bij de apotheek vragen.

7. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Nee geen PCM, alleen voor de nacht. Dit omdat hij eerder een koortsstuip heeft gehad na PCM. Dus zijn er erg voorzichtig mee geworden. De ha gaf dinsdag ook aan dat het beter was om het niet te geven, evt alleen voor de nacht. Hij krijgt ook altijd veel ontlasting van de zetpil en icm de diarree is dat niet zo'n s6. :)

Mocht het morgen niet beter gaan, dan ga ik idd wel retour ha.

8. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Zal straks even langs de apotheek gaan om advies te vragen. Zoutoplossing doet het hem in ieder geval niet. ;)

Deel Deze Pagina