Ledikant bij het raam?

Discussion in 'Zwangerschap' started by yara1986, May 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yara1986

yara1986 Actief lid

Feb 24, 2010
    118
    0
    0
    Wij zijn bezig met het inrichten van de babykamer en ik zie in veel babykamers, dat het ledikant bij het raam staat. Niet helemaal, maar bv met het hoofdeind. Nou vraag ik me af of dat wel goed is? Ik dacht ergens te hebben gelezen dat dat niet goed is i.v.m tocht?

2. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    nee is ook niet goed.

Volgens de ehbo "normen" mag een ledikantje niet onder t raam. Ten eerste omdat daar vaak ook de verwarming is, ten tweede omdat het idd kan tochten.

Ook is het soms een vluchtweg en dan is het onhandig, maar soms is het in sommige kamertjes niet anders en moet het wel daar staan.

Zelf zou ik het niet doen, maar dat is ook puur mn eigen gevoel

3. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier staat het ledikant wel gewoon bij het raam straks, aangezien er anders verder verre van praktisch is. Heb niet het idee dat het tocht ofzo, en de verwarming hebben we daar echt bijna nooit aan. Tegen de tijd dat de verwarming misschien wel eventjes aan moet zijn we alweer een half jaar verder en is het wel mogelijk om het bedje ergens anders neer te zetten.

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi!

Hier ook een ledikantje onder het raam. Bij ons is het gewoon ontzettend onpraktisch als we dat niet zouden doen. Het tocht hier niet (alle ventilatie dicht als Lucas op t kamertje slaapt, zodra hij wakker is, raam open om te luchten) en de verwarming is idd gewoon niet aan.
    Ik wil wel als Lucas wat mobieler wordt (lees: kan gaan staan in bed), een extra slotje op het raam zodat hij er niet uitkukelt....;)

Liefs!

5. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    wij hebben het ook, omdat het niet anders kan. Wel leggen we de beeb met het hoofdje aan de andere kant van het bedje, dus niet meteen onder het raam.

Onze ramen tochten overigens niet en ik heb de verwarming bij mijn dochter nog nooit aangehad, en zij is in de winter geboren. Deze beeb komt in juli, zal me dan eerder druk maken om de warmte ;)

6. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    Wij hebben het hier ook niet gedaan. Ik heb het bedje tegenover het raam in een hoek staan. Beetje schuin naar het raam toe zeg maar. Maar als je de keuze niet hebt, tja, dan zit er niets anders op denk ik!

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier het ledikantje bij de muur tegenover het raam, en ook zo ver mogelijk van de verwarming af.

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    bij alyssa hebben we het ledikantje de eerste tijd ook bij het raam gehad omdat licht goed is voor die kleintjes.
    moet wel zeggen dat het bij ons totaal niet tocht als het raam dicht zit en de verwarming zit erg laag.
    toen alyssa ouders werd en de bodem omlaag ging hebben we het ledikantje aan de andere kant gezet zodat ze niet bij de verwarming en de gordijnen kon.

nu hebben we het wiegje bij het raam staan en doen we het verder weer hetzelfde als bij alyssa.

het kan wel maar je moet wel goed kijken of het verantwoord is en of je je er prettig bij voelt.

liefs doris

9. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,689
    0
    0
    Rotterdam
    Ik vind het ook lastig. Wij hadden dr aan de andere kant gezet van de kamer. Weg bij het raam maar daar kreeg ze veel te weinig licht voor ons gevoel dus nu hebben we dr lekker bij het raam gezet en zit ze overdag volop in het daglicht (lees geen zon)

Heb het filter bij het raam dichtgedaan en het raam een stukje open die staat een nog voor de hoofdeind van dr bed.

Verwarming staat voorlopig nog niet aan en als het zover is zetten we hem weer anders neer

10. Seth

Seth Niet meer actief

Wij hebben het hier ook.... kon niet anders... ofja gedeeltelijk....

Verwarming zit daar niet.......

hebben trouwens wel opgelet waar het kleintje ligt....
    (daarmee rekening gehouden met het "kort opmaken van het bedje".... dus het "voeteinde" daar ligt de kleine....".... :)

11. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,829
    19,164
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    't Ligt er ook wel aan wat voor raam je hebt natuurlijk. Wij hebben van de hoogrendement dubbelglas. Daar heb je echt geen last van tocht hoor! Je moet dan inderdaad nog wel rekening houden met de verwarming.
    Maar bij enkelglas zou ik het niet zo gauw doen. Ik zou zelf ook niet recht naast een enkelglas raam willen slapen.

Share This Page