Gebroken Elleboog

Discussie in 'De lounge' gestart door wachtend, 9 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Gisteren tijdens de felle wind onderuit gegaan toen ik probeerde mijn dochter te redden die werd meegesleurd door de wind. Precies op mijn elleboog gevallen op het randje van een stoeprand. Foto's laten maken maar door het vocht zagen ze niet goed of het gebroken was maar ze hebben sterk het vermoeden dat mijn radiuskop is gebroken. Mag nu een week in drukverband en sling en dan vrijdag opnieuw foto's. Nu was het behoorlijk druk op de SEH dus niet kunnen vragen hoe lang dit geintje ongeveer gaat duren. Heeft er iemand ervaring mee?

Btw dochter gelukkig wel ongeschonden eruit gekomen!

2. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Dit heeft een vriendin van mij een keer gehad. Helaas 9 weken gips gehad.
    Sterkte!

3. wachtend

9 weken!!!! God kannonnen! Ik hoop echt heel sterk nu dat ik vrijdag hoor dat er niets gebroken is!

4. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Ik heb een kleine fractuur in de radiuskop gehad (klein scheurtje) en 1 week drukverband en daarna bewegen op gevoel. Dit omdat de kop prima was en ze willen een bewegend deel niet te lang in dezelfde houding hebben.. na 6 weken kon ik weer redelijk bewegen, maar sommige dingen absoluut niet, zoals een tas tillen met gestrekte arm.
    Mijn kapsel had ook een opdonder gehad en ik ben nu net klachten vrij (ook geen vocht meer etc).
    Het is nu 7 mnd geleden.
    Reken op 5-9 mnd herstel.

5. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Ja, ze kreeg eerst voor een aantal weken gips (geloof iets van 6 weken) daarna controle maar het was nog niet goed. En dus weer een paar weken gips.

6. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Sorry @wachtend Dit wilde je vast níet horen. Hoop voor je dat het vrijdag meevalt.

Syllie vindt dit leuk.
  7. wachtend

Ohh dit word dus nog een langdurig geintje :confused: shit zeg! Dacht er met 2 weken wel klaar te zijn :roflmao:

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier gebroken elleboog gehad en moest geopereerd. 3 weken in tractie gelegen ook.
    Dus 3 wk ziekenhuis, en daarna nog zo'n 6wk herstel.

9. wachtend

Ohhh nee jullie maken het steeds erger!!! :roflmao:

Maar hoe kom je dan de dag door! Ik word nu al knetter gek ervan!!

10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Ja ik, ik mocht 6 weken helemaal niks tillen en er mocht absoluut geen gips om heen ( schijnt gevaarlijk te zijn bij een elleboog breuk)

11. wachtend

Jeetje ook al zo'n leuk verhaal. Mijn man en ik zitten ook al praktische oplossingen te bedenken voor de kinderen. Als in broodbeleg wat makkelijk erop te gooien is (het is ook nog eens rechts!)

12. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Je moet ook even goed bedenken dat je potjes etc niet open mag/kan maken en dat je je arm echt niet(!) mag bewegen en belasten. Ik had toen een 9 maanden oude baby rond kruipen.:| Het bed in en uit tillen lukte mij bijvoorbeeld echt niet en mijn man werkt onregelmatig, zie dat maar eens op te lossen Haha.

Je gaat er vast allemaal maniertjes op bedenken, wel balen dat het dan ook nog eens rechts is zeg!

13. wachtend

Ja zo zit ik dus ook en ik ken mijzelf ik hou er geen rekening mee en ben ongeduldig dus als ik een fles niet snel genoeg open krijg maak ik hem maar toch even snel open. Net als naar het toilet gaan, broek omlaag is nog te doen maar omhoog hijsen, DRAMA! Dus arm even uit sling en kiezen op elkaar en broek omhoog doen. Ik ben echt een verschrikkelijke patiënt! :D

En ja rechts is ook niet echt gemakkelijker. Ben blij dat ik thuisblijf moeder ben anders had ik dat telefoontje ook nog eens moeten doen :roflmao:

Ja ik ga het maar even zien de aankomende week! Was gister al in staat om de mitella en het drukverband eraf te rukken dus dit gaat wat worden!

14. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Geen ervaringen hier. Maar ik wil je wel sterkte wensen

15. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Ai sterkte!
    Hopelijk valt het van de week mee en is er geen breuk.
    Maar hoe lang het herstel zal duren kan je nog niet zeggen. Dat hangt er echt vanaf hoe het precies er uit ziet!
    Maar volg in ieder geval de adviezen goed op.
    Beterschap

16. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Hoe oud zijn de kids hier deden ze zelf brood maken toen ik geopereerd was en makkelijk fruit als banaan of mandarijn

17. wachtend

Ze zijn 4 en 6 jaar. Fruit kunnen ze inderdaad zelf maar brood maken voor school is nog iets teveel van het goede.

18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Een krentenbol met niks is ook te eten :roflmao:

Sterkte en beterschap!!

Athina vindt dit leuk.
  19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.868
    113
    Vriendinnetje van de jongste heeft pas haar elleboog gebroken. Is geopereerd en erna gips. Na vier weken mocht het gips er weer af.

Met zes kunnen ze wel kaas of vleeswaren op brood doen, toch? Brood smeren ging hier ook prima met die leeftijd. En anders je man laten klaarmaken?

Maar irritant is het wel! Sterkte!

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    brood voor school maken wij altijd voor de hele week klaar en gaat dan in een plastic brood-doos (voor een heel brood dus) in de vriezer. Ze krijgen het bevroren mee - en dan is het op school ontdooid. Dat zou voor jullie wel een oplossing zijn. Als je man of iemand anders dat in het weekend even doet... dan hoeven ze het alleen smorgen uit de vriezer te halen. Dat kan je oudste wel.

Deel Deze Pagina