Aliexpress pakket niet ontvangen

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 8 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    31 augustus heb ik wat poppenkleertjes besteld bij 1 leverancier. Is nog niet binnen, las dat ik contact moest opnemen met de klantenservice als het 3 november nog niet binnen zou zijn. Heb er geen erg meer in gehad en nu kijk ik weer naar de status staat er 3 november: bestelling voltooid. :confused:
    Klopt niks van natuurlijk. Ik heb nog steeds purchageprotection, loopt over 34 dagen af. Wat moet ik nu doen?
    Baal er best van, lees bij de reviews allemaal recente berichten van (Nederlandse) klanten dat ze het zo snel ontvangen hebben. Ik heb dus weer pech..
    Nog een vraag, heb nog een bestelling die maar niet binnenkomt. Daar staat bij dat ik, als het de 15e nog niet binnen is, contact moet opnemen met de klantenservice. Welke klantenservice bedoelen ze? Aliexpress of de leverancier??

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Even bericht naar de verkoper; komen jullie er samen niet uit, dan kun je via aliexpress zelf een claim indienen voor je geld terug.

3. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Gewoon contact opnemen met verkoper dat je nog niets ontvangen hebt.

4. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ik zou gelijk een dispute openen, als het nog kan (of iig even checken tot wanneer je dit kan doen. Heb je nog tijd dan zou ik eerst een bericht naar de verkoper sturen. Heb je nog maar 1 dag bijv dan wel gelijk openen). 31 aug is wel erg lang geleden namelijk, ik denk dat je het niet meer binnenkrijgt :)

Bailey07 vindt dit leuk.
  5. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Mag ik vragen welke verkoper het was voor de kleertjes want ik wil namelijk ook dingen bestellen maar dan kijk ik of het niet die verkoper is.

6. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Even geteld en het is 10 weken geleden. Lijkt lang maar het mag er echt 12 weken over doen.
    Maar goed mijn ervaring is wel ook dat het er vaak sneller is.

7. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Het kan idd 12 weken duren en je hebt nog protection tijd. Ik zou Dus gewoon een bericht naar verkoper sturen, dat je het nog niet binnen hebt en als je het ook niet meer krijgt, je over 2 weken een dispute gaat openen.

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Thanks! Ik ga ze inderdaad maar even mailen

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    WAW dollhouse.
    Ik denk zelf dat ik gewoon pech heb, lees een hoop recente reviews waar er snel geleverd is.

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    20181111_095602.jpg
    Ff niet op m'n steenkolen Engels letten hoor.:roflmao:
    Maar wat schrijven ze nu eigenlijk? Wat is er uitgesteld??Zag dat mn buyersprotection verlengd is, ruim 50 dagen heb ik nu.
    Maar ze gaan dus niks nieuws opsturen en ik moet maar wachten? Als ik de bijgevoegde foto aanklik zie ik alleen maar een track and trace die stopt vanaf het moment dat het verstuurd zou zijn vanaf China. Die gegevens had ik zelf ook al..Ik word dus eigenlijk aan het lijntje gehouden? Vanaf wanneer zou ik een dispute kunnen openen? Heb eigenlijk geen zin om nog 50 dagen te gaan zitten afwachten..

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Inmiddels zijn we ruim 2 weken verder en heb niks ontvangen. Er is contact geweest met de verkoper en het enige wat er gebeurd is is dat hij die bescherming heeft verlengd. Maar ben er wel klaar mee eigenlijk.
    Zal ik nu een dispute openen?

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat kun je doen. Maar in mijn ervaring gebeurt er dan alsnog niks. Ik weet niet welke ervaringen anderen hebben? Ik kreeg steeds te horen dat ik maar naar ‘the local post office’ moest gaan, maar ik kreeg geen geld terug. Uiteindelijk kreeg ik bericht dat ik opnieuw kon bestellen met 50% korting. Ja, ik ben daar gek. Nog een keer betalen voor iets dat niet aankomt.

13. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Ik zou voor de zekerheid even informeren bij je postkantoor. Sommige pakketjes van Ali liggen daar ook zonder melding te wachten. Dan krijg je een Chinese track en trace code waar je niks mee kunt. Ik heb deze door ggl translate gegooid en kwam toen het woord postkantoor tegen. Bleek dat het pakje er al enige tijd lag.

14. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ik zou nu dus wel een dispute openen. Je hebt de volledige tijd minstens gewacht en die verlenging is leuk, maar mijn ervaring is dat het vaak niet meer komt nu. Lost in the post... Tot nu toe kreeg ik altijd mijn geld gewoon terug en eerlijk? Ik heb van de 26 disputes misschien nog één keer alsnog het pakketje gehad weken later.

15. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.954
    1.291
    113
    Gewoon dispute openen. Ik heb goede ervaringen daarmee. Heb het gelukkig maar 3 keer moeten doen en heb er heel veel besteld.het blijven verlengen wat de verkoper doet heeft in mijn ogen geen zin.

Bailey07 vindt dit leuk.
  16. K00

K00 Niet meer actief

Schijnbaar duren bestellingen momenteel heel lang!
    Ik heb weken geleden wat spullen besteld en een voor een komt het langzaam aan binnen (gelukkig cadeautjes als eerst) maar een blouse is nog spoorloos..
    Ik maak me er niet zo druk om...de prijzen zijn er ook naar dat het mis kan gaan.... het zal vast een keer binnen komen...

Hopelijk kom je eruit!

bloem82 vindt dit leuk.
  17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Dat bestellingen nu langer duren snap ik wel, maar deze bestelling heb ik 31-8 al geplaatst. Ik heb 2 weken geleden ook een bestelling gedaan en die was na een week al binnen..

Ik ga het eerst bij het postkantoor proberen en als dat niks oplevert een dispute openen. Thanks voor de tips!

18. Aloesja

Aloesja Lid

9 nov 2018
    43
    34
    18
    Vrouw
    Ik had een hele tijd geleden iets besteld op aliexpress. Het kwam maar niet binnen en had er eigenlijk al vreden mee dat ik het ook nooit binnen zou krijgen. Uiteindelijk 5!!! Maanden later lag het oppeens in de brievenbus. o_O

Zara75 vindt dit leuk.
  19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Uhm... het postkantoor bestaat niet eens meer? Ik zou niet weten waar ik het dan zou moeten zoeken? Er zijn al vier verschillende afhaalpunten alleen in deze wijk. Als het daar naartoe wordt gebracht, hoort er toch gewoon een kaartje in de bus te liggen waar je het moet ophalen. Anders weet ik niet waar ik moet beginnen.

20. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Dan zijn wij gezegend met maar één postagentschap...

@Zara75
    Heb je een track en trace code gekregen?
    https://www.aftership.com/couriers/china-post
    Hier kun je kijken waar je pakket is gebleven. Je krijgt dan een lap Chinese karakters die je vervolgens via google translate gedeeltelijk kunt ontcijferen.

Deel Deze Pagina