hoi dames gister avond kreeg ik een telefoontje dat mijn opa plots is overleden aan een hartaanval. ik had niet een hele sterke band met mijn opa maar kon het wel met hem vinden. afgelopen donderdag was hij nog hier. ik moet er constant aan denken maar ik weet niet wat ik moet voelen of de klap nog komt het voelt zo onwerkelijk maar ik voel (nog) geen verdriet ik voel me vooral in de war en schuldig dat ik geen echt verdriet voel want dit hoort toch als je iemand verliest. het is de eerste keer dat ik te maken krijg met het overlijden van een dierbare/familielid en heb even geen idee wat ik moet bedankt voor het lezen ! liefs
Gecondoleerd. Het is ook heel onwerkelijk als iemand die je pas nog hebt gezien, er in eens niet meer is. Sterkte de komende tijd!
Gecondoleerd en een dikke knuffel, verdriet komt vanzelf, Voel je vooral niet schuldig over dat je nu nog niks voelt. had ik ook toen mijn opa overleed en een paar dagen later barste ik in huilen uit.. Knuffel meid
Gecondoleerd. Ik denk dat je reactie heel normaal is. Het komt nogal rauw op je dak vallen als het zo onverwacht is.
dank je wel dames ! het is moeilijk te beseffen idd dat iemand die een paar dagen geleden nog bij je op de koffie was er nu niet meer is. n mijn hoofd is het een warboel
dank je wel dames voor de lieve reactie,s het doet in ieder geval goed te weten dat ik niet raar ben ! ik heb er denk ik altijd een soort van voorstelling bij gehad hoe het is om iemand te verliezen en hoe je dan reageert.
Gecondoleerd en sterkte! Weet dat wel of niet huilen niet uitmaakt. Het gemis wordt er meestal niet minder of meer door. (Ikzelf heb nooit gehuild bij het overlijden van mijn grootouders of bij mijn ooms. Wel zitten ze nog altijd in mijn hart en denk ik er nog bijna dagelijks aan.)
dank je wel dames ! net te horen gekregen dat hij vrijdag ochtend gecremeerd word nu nog beslissen of ik naar de opbaring wil of niet
Gecondoleerd met je verlies Shiirley. Sommige mensen voelen direct pijn of gemis, en anderen worden 'numb' en dat is absoluut niets om je voor te schamen. Er is geen juiste manier om te rouwen.
Gecondoleerd. En alles wat je voelt is goed. Dat is voor iedereen anders. Groot verdriet is echt geen noodzaak om te voelen, je kunt zoveel gevoelens hebben zonder lelijk over je opa te denken of hem teleur te stellen.
dank jullie wel dames fijn al die lieve reactie,s ! vanavond toen man thuis toch even een huilbui gehad even de spanning er uit dat lucht al op ! ik denk dat het pas echt komt als het afscheid is geweest. liefs
Als je er niet bij bent geweest dan is het meestal tot het moment van afscheid (opbaring/uitvaartdienst) heel onwerkelijk. Of er nog meer komt (tranen/verdriet/extreem verdriet) is eigenlijk afhankelijk van het contact/de band die je had met de persoon in kwestie. Voel je dus niet schuldig om wat je denkt te moeten voelen, want dat is voor ieder mens anders. Feit dat je opa er niet meer is, is al erg genoeg. Gecondoleerd.
Gecondoleerd. je voelt wat je voelt, hoe je je voelt en hoe snel een gevoel ergens bij komt is bij elk mens verschillend.
Gecondoleerd... Een dierbare plotseling verliezen die je pas nog gezien hebt is onwerkelijk. Kan best dat je het wel hoort maar het van binnen toch nog net niet gelooft. Het besef en het verdriet komt later. Dat is helemaal niet raar. Bij heel veel mensen komt het besef pas als de persoon gezien hebben. Dan barst zeg maar alles los omdat je er mee geconfronteerd word. Ik zou zeggen ga naar opbaring en beslis op dat moment of je wilt kijken. Als je nu twijfelt doe je dat morgen ook nog. Ga zeker niet alleen, neem je vriend mee of iemand anders waar je veel steun aan hebt. Heel veel sterkte!
Herkenbaar verhaal. Mijn opa is 05-01-15 overleden. Weliswaar na een ziekbed. Maar het besef is er nog niet. Het dringt gewoon niet door. Je mag me altijd pb'en. Gecondoleerd en veel sterkte!