Ik voel me een ontzettende..

Discussion in 'De lounge' started by Imensa, Sep 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Imensa

Imensa Niet meer actief

Zeikerd.. denk ik.

We hebben sinds 2 jaar nieuwe buren, op het oog super nette mensen. Een moeder met 2 dochters.
    Maar ze zorgen in mijn ogen voor best wat overlast en het begint me nu de neusgaten uit te komen. Nu zit ik niet lekker in me vel dus het kan ook gewoon zijn dat ik me aanstel. Dus even jullie mening en tips hoe ik dit kan oplossen.

Van het begin af aan dat ze hier wonen smijten ze met de deuren en rennen ze met hakken de houten trap op (helaas grenzen die aan woonkamer en deel slaapkamer). Overdag kan ik dat nog best hebben. maar s 'avonds gaat het ook gewoon door, in het weekend gaan ze uit en dan is het niet gek als ze om 01:00 nog even 4 keer 2 trappen op en neer loopt met een paar hakken. En bij thuiskomst idem.

Dan nog niet te spreken over de ruzies die ze geregeld hebben. Zijn nogal gehorige huizen dus denk dat het hele blok mee kan genieten.

Haar jongste dochter is tijdelijk gestopt met school, dus zit heel de dag thuis. Van de zomer wou ze ineens cheerleader worden en om te oefenen is er een mega trampoline aangeschaft. Dus mvr was elke dag aan het springen op dat ding springt 3 keer omhoog en laat zich op haar gat vallen kraakkraakraak boem kraaketcetc.. Soms tot 23:30. Daar heeft mijn man ook wel eens iets van gezegd van joh het is half 12 vind je het niet genoeg voor vandaag? lacherig werd er gezegd ja ik heb hem nu dus moet ik er gebruik van maken ook.. oke.. dit gaat niet werken dacht we meteen. dit ging eigenlijk heel de dag door met tussenpauzes dan wel. Ik was overigens niet de enigste die daar last van had (gelukkig)

Nu had ze eindelijk door dat het niets ging worden dus ik dacht yes rust maar heeft ze besloten dj te worden. In de buurt hangen flyers dat ze op party's en evenementen kan draaien (ja aan zelfvertrouwen geen gebrek hoor:)). Mvr heeft 1 of ander belachelijk duur ding gekocht en is nu dus elke dag muziek aan het mixen:( dit begint ongeveer rond 09:30 en stopt rond 21:00 (het klinkt ook nog eens nergens naar wat je zit zo 15 min naar 1 en dezelfde beat deuntje hoe je het ook noemt te luisteren. (soms lig ik wel eens in een deuk want het klinkt echt voor geen meter:D)
    Maar naast het lachen word ik wel gewoon moe van die herrie heel de dag door.

Dan het laatste punt:). Een hond. Zon kleine kuttelikker. Wordt vaak in de tuin geflikkerd en bij een poep en scheet staat hij te blaffen. Hier wordt niets van gezegd. Hij heeft een beetje last van verlatingsangst ben ik bang want loeit heel de tijd als er niemand thuis is. nu zijn ze iedere avond op pad en zit ik in geloei van dat arme beest.

Nu heb ik wel doorlaten schemeren dat we last hadden van de hond. dat was niet zo fijn werd er gezegd. In de late avond wordt hij nu niet meer buiten gegooid dus dat scheelt al iets.
    Nu kwam ze gister in de auto voorbij en keken ze me niet zo vrolijk aan en kon een klein handzwaaitje er net van af:)

Ik voel me nu zon zeikerd... Want de hond was nog maar het topje van de ijsberg. En durf nu niet zo goed meer over de andere punten te spreken:) (snap ook wel dat ik dat niet in 1 keer moet doen.. maar krijg nu zon gevoel van oh heb je haar ook weer) Nogmaals ben niet de enigste die erover valt maar wie weet zijn die andere mensen ook gewoon zeikerds :D

Misschien moet ik maar opzoek naar een hutje op de hei.. Daar gaan zitten, heb ik rust:)

Einde klaagzang thanks voor het aanhoren:D

2. life

life Niet meer actief

Vind niet dat je erover zeurt/klaagt.
    Dit zijn wel punten waar rekening met mekaar gehouden mag worden.
    vooral s'nachts wil je rust hebben en niet elke keer overal bonken horen, ik zou me elke keer kapot schrikken...
    in de middag, tja daar kan je vrij weinig van zeggen, het zijn en blijven kinderen zullen zeker niet stil blijven (behalve over de DJ gebeuren)
    het dj gebeuren mag je zeker wel wat over zeggen, moet niet de hele dag en ze mag dan echt wel wat draaien maar de hele dag... zou helemaal gek worden.

Denk dat je dit even met hun om de tafel moet gaan zitten, even rustig bespreken dat dit niet zo leuk is.
    Denk dat je dat het beste kan doen?

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Je hoeft je helemaal geen zeiker te voelen hoor. Het gaat toch ook om jullie woongenot? Ik vind dat iedereen een beetje rekening met elkaar moet houden en als je vraagt of ze een beetje zachter/rustiger willen doen en ze vervolgens zo achterlijk, dan zou het je niks moeten schelen toch?

Het gaat er natuurlijk wel om hoe je het zegt, maar jij hebt ook gewoon recht op je woongenot.

4. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ik snap ook echt wel dat er wat herrie kan zijn. En ze hoeven ook echt niet op hun tenen te lopen.

Ik zet zelf ook wel eens even 1 liedje harder op etcetc

Maar dit gaat heel de dag door en dag in en uit:)

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik snap je ook hoor ;)

Gewoon je man eens aardig laten vragen of het na 23 uur misschien iets rustiger kan.... Moet kunnen hoor.

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Is de moeder toevallig Braziliaanse? Want dat klinkt heel veel als mijn oude buren en die waren niet mals!

7. Imensa

Imensa Niet meer actief

Nee.

zucht terwijl ik dit tik hoor ik de mixer weer aan gaan..

ga straks maar even naar mijn ouders:)

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Ik denk dat het een combinatie is van 2 dingen. Jij zegt al niet erg lekker in je vel te zitten, dus dan kun je ook wat minder hebben, daardoor kunnen kleine dingen erg groot worden zonder dat dat nodig is. Aan de andere kant vind ik de dingen die je noemt ook wel overlast, vooral omdat het de hele dag door zo gaat. Harde muziek, de hele dag springen op de trampoline, de trap op en neer met hakken aan, enz.... Dat gaat natuurlijk ook storen. Jullie wonen blijkbaar in een erg gehorig huis, dus dit soort geluiden zul je blijven horen ben ik bang, maar je zou wel eens rustig met de buren kunnen praten hierover. Je zou het in eerste instantie op je zelf kunnen gooien. Zeg dat jij niet lekker in je vel zit en daardoor veel last hebt van lawaai, misschien willen ze hier wel rekening mee houden. Vaak zijn mensen namelijk meegaander als je het probleem bij jezelf houd en niet bij hun neer legt. Je hebt namelijk net "geklaagd" over de hond, dus als je niet zeurderig over wilt komen zou ik nu niet meteen weer over iets anders gaan "klagen". De kans is namelijk groot dat het dan overkomt alsof je zoekt naar iets om over te klagen. (dat zeg je zelf ook al) Heel veel succes, want dit soort dingen zijn altijd erg vervelend en ook moeilijk om een goede oplossing voor te vinden.

9. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik denk dat je geen zeikerd bent maar je zal je voor een deel wel moeten neerleggen bij de leefgeluiden die je hoort.

Mocht je er graag wat aan willen doen nodig ze dan eens bij jou thuis uit en heb het er over met ze.
    Mocht het nodig zijn kan je aangeven dat er bij overlast van de hond de politie wordt ingeschakeld en zo ook bij de geluidsoverlast van muziek oid.

Het rennen op de trap zal vooral een soort coulance moeten zijn van ze om hier op te letten.

Probeer je niet te focussen op de geluiden dat maakt het alleen maar erger.

10. Biene

Biene Actief lid

Jan 2, 2012
    410
    2
    0
    Ik vind je geen zeikerd hoor.
    Waarom vraag je haar niet een keer op de koffie? En dan kun je duidelijk aangeven waar je mee zit. Over dit soort overlast moet je toch kunnen praten?

11. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

Nov 21, 2012
    1,192
    0
    0
    vlakbij assen
    gewoon 'savonds je buurvrouw savonds ff gezellig op de koffie uitnodigen, en dan geen tv aan. Dan kan ze haar eigen dochters horen die lawaai maken.
    deed onze vroegere buurvrouw ook eens op zaterdagavond. Mijn ouders daar gezellig heen en die hebben zich alleen aan ons zitten ergeren. Buurvrouw was heel gezellig en deed heel normaal, maar gaf later toe dat het idd met voorbedachte rade was dat ze op zaterdagavond uitgenodigd waren...

*was in onze wilde uitgaan tijd haha*

12. Draagmoeder1976

Draagmoeder1976 Niet meer actief

Je zegt dat andere buren er ook last van hebben. Kunnen jullie dan niet met een paar buren gaan praten, dan neemt ze het misschien serieus. Dat mixen kan bv met een koptelefoon gedaan worden. En hakken pas aan als ze weggaan en als ze thuiskomen ook gelijk uit. Zo komen jullie zelf al met oplossingen,hoeven zij niet zo te denken :p

Succes!!

13. BB88

BB88 Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,002
    3
    38
    Wow, klinkt een beetje als onze buren. Wij wonen wel in portiekwoningen, maar onze bovenburen houden ook totaal geen rekening met ons. Blaffende hond, vermoeden dat ze geen isolatie onder de vloer hebben, en een stuiterbal voor de hond waar elke dag wel mee gespeeld wordt, soms nog om 23:30. (kan nog lang doorgaan).

Wij hebben 3 jaar geleden al geklaagd, en dit is een heel gesleep geworden, dingen worden verdraaid, en we kregen een brief waarin stond dat ik schizofreen ben (oh en hij had vliegen van de katten, dus die moesten ook weg?). Vlak na die brief kwam de hond in huis, logica ook weer, haha.
    Inmiddels zijn we zo uitgeput geweest, ze houden de schoenen hier toch wel aan in huis en die hond gaan ze nooit corrigeren. Ze hebben nu een baby van een maandje of 4 dus hopelijk komt er wel meer slaapritme in hun leven als deze wat ouder wordt.

Vind het wel typisch dat jouw buurmeisje niet gewoon een koptelefoon gebruikt.

Als ik jou was zou ik de sfeer zo positief houden, bijvoorbeeld als je je buurvrouw spreekt; goh, je dochter doet wel goed haar best he?
    Wellicht een slappe tip, maar daar kom je uiteindelijk t verst mee, naar mijn ervaring.

14. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Ik kan me wel voorstellen dat het alles bij elkaar erg veel is. Je vind niet echt de rust in je eigen huis dan. En na een tijdje ga je je dan aan elk dingetje irriteren.
    Ben het wel eens met wat voorgangers.
    Je buurvrouw eens op de koffie vragen. (misscgien taktisch wanneer dochterlief aan het mixen is).
    De koptelefoon aanraden lijkt me ook een logische. Ik vind het ook echt niet normaal om elke dag, de hele dag door, hard muziek te draaien waar iedereen bij mee mag luisteren.
    Succes!

15. Draagmoeder1976

Draagmoeder1976 Niet meer actief

Volgens mij moet een bovenbewoner een ondervloer hebben en als ze er geen hebben dan kan je volgens mij bij de woningbouw eisen dat ze er een neer gaan leggen. Hoe dit zit bij een koopwoning weet ik niet. Zoek het eens uit zou ik zeggen, misschien kan het helpen.

16. Imensa

Imensa Niet meer actief

#16 Imensa, Sep 20, 2013
    Last edited by a moderator: Sep 20, 2013
    volgens een dj die ik ken (en er ook verstand van heeft) is mixen met koptelefoon niet fijn. maar dan nog zou de muziek op gewoon volume kunnen.

oh edit: hoor net dat met type wat ze draait je hp kan gebruiken. dat maar eens voorstellen dan.

Ik denk dat ik vanavond even met mijn man om tafel ga om te bepraten hoe we dit het beste kunnen brengen..

misschien heel erg maar heb even bijgehouden hoe vaak ze tot nu toe de trap op en af is gegaan met hakken en dat was nu 13 keer en dan bedoel ik op en af:)

17. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Ja hakken kunnen echt heel hard doordreunen! Mijn buurvrouw heeft ook een tijd gehad dat ze tot in de nacht op hakken liep. Wat een irritant geluid is dat.
    Nu al 3/4 jaar niet meer gehoord gelukkig.

18. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    Mijn man is oom dj geweest en mixte ook regelmatig en dat deed ie met koptelefoon en tussendoor luisteren hoe het zonder klonk.
    Kan je vertellen dat het niet om aan te horen is als iemand net met een nummer bezig is, 80x achter elkaar hetzelfde stukje.
    Wat betreft die hakken en de trap, daar kunnen mijn (klagende) buren ook wat van.
    Ik begrijp dus helemaal wat je bedoelt.
    Het beste is denk ik om ze uit te nodigen en een open gesprek aan te gaan zonder verwijten.

Bij mij lost het probleem zich vanzelf op want mn buren hebben hun huis te koop gezet.

Succes ermee.

19. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

May 20, 2012
    470
    0
    0
    Dit hier precies zo, behalve dan dat wij een buurvrouw en 2 buurjongens hebben. En geen muziek/trampoline maar wel voetballen in huis en in de tuin tegen onze heg en ballen die je om de oren vliegen als je buiten zit. Plus een zooi schreeuwende vrienden die steeds onder ons slaapkamerraam gaan staan.

Ik word er knettergek van. Laatst was het weer heel erg, zijn we gaan vragen of het zachter kon. Haar vriend deed open (die de hele zomer stinksigaren rookte onder het raam van de babykamer). Hij vond het belachelijk, ze deden toch niks raars. Maar ondertussen hoor ik het via de babyfoon als daar iemand een deur dicht doet. Als dat hier in huis gebeurt pikt de babyfoon het niet op, gek toch?

Je kunt er niet veel mee, behalve af en toe aankaarten. Maar de kans is klein dat dit soort mensen er rekening mee gaan houden. Sterkte, ik weet hoe het is.

20. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Klinkt een beetje als mijn oude buren, toen we nog in een flatje zaten... Het enige wat ik kan zeggen is praten met je buren, het liefst met alle andere buren erbij. Je wordt er op een gegeven moment zo knettergek van he? Onder ons hadden we ook nog eens een discotheek zitten, en daarbovenop onze buren+ drilboorwerkzaamheden een jaar lang achter ons. Ik ben serieus depressief ervan geworden :)

Blij nu met ons hutje op de hei :D

Share This Page