Kado tips gevraagd 3e verjaardag (denkertje)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Cygnet2, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Zoonlief wordt over 2 maanden drie jaar en we hebben echt een uitdaging om iets leuks voor hem te vinden.
    Hij is nogal een denker... leren is het allerleukste wat er is. Hij heeft duplo en Fisher Price e.d. maar speelt er zelden mee. Hij puzzelt wel graag en doet graag spelletjes met ons maar spelen met ander speelgoed doet hij heel weinig. Het meeste plezier beleeft hij aan speelgoed wat de realiteit nabootst (stofzuiger, serviesje). We willen geen keukentje geven (dat idee bewaren we nog even voor dochterlief)

    Ideeën die we hebben:
    - kinderlaptop
    - spelletjes (maar welke zijn leuk voor een erg slimme 3 jarige?)
    - meubeltje (wie weet er echt mooie bankjes of stoeltjes voor op z'n kamer)
    - mini loco (bambino loco is te makkelijk)
    - boeken (welke?)
    - leerklok (klok leren kijken. Iemand nog suggesties?)
    - knutselspullen

    Zijn er nog andere briljante ideeën en heeft iemand suggesties voor invulling van een aantal dingen die hierboven staan?
     
  2. zohra

    zohra Niet meer actief

    loco heb je heel veel varienten in dus dan bv wat moeilijker boekje nemen,leren klok kijken bv
    lego
    knecks? junior
    werkbank
     
  3. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Ficher Technik vindt hij vast stuk leuker dan fisherprice of Lego
    Dat is soort van echt bouwen :)

    Het spel "knappe koppen" is wellcht ook leuk.

    En ik ken mensen.. Die hun peuter liever een iPad of echte minilaptop geven. Vind zelf die kinderlaptops niet zo heel bijzonder trouwens. Slechte kwaliteit en weinig variatie en zelfdenken.
    Het is vooral op de juiste letter of het juiste cijfer drukken. Anne vindt er in ieder geval weinig aan terwijl ze wel wat heeft met cijfers en letters. Hier wordt ook vooral het echte leven na gespeeld.
    Zowel met poppen als met little people trouwens.
    Leuke vind ik altijd dat ook echt alles mee doet. Keukenspullen, poppen, papa, mama, wcrolletjes.. Verzin het en het doet mee.
    (gevolg altijd "ravage" na het spelen.. Maar ok :) )

    Hier moeten ook ideeën op gedaan worden dus ik lees vast mee :)

    Oh en wat het hier ook goed doet zijn van die puzzelboeken.
    Lijnen trekken tussen cijfers, zoek de verschillen, omcirkel de grootste, kleur de kleinste blauw etc.
     
  4. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Ik lees mee... Hoewel het hier nog wat langer duurt ben ik er wel al over aan het nadenken!
    Electro is ook wel leuk?
    Misschien een boekje waarmee hij kan leren letters schrijven?
     
  5. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Kapla?

    Of misschien een winkeltje (omdat je het keukentje nog wil bewaren voor je dochter).
     
  6. Heel76

    Heel76 Actief lid

    15 jul 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    #6 Heel76, 7 jun 2011
    Laatst bewerkt: 7 jun 2011
    Hier ook zo'n denkertje
    Hij kreeg voor 5 december vlak voor hij 3 werd het spel Knappe Koppen. Heeft hij zeker 3 maanden elke dag willen spelen.

    Hij had ook een magneetbord met letters en cijfers gekregen.
    Daar speelt hij nog dagelijks mee. Zo wil hij de letters van zijn naam en de naam van z'n zusje elke keer weer opnieuw "schrijven".

    Puzzels van 60 of 100 stukjes worden hier ook nog regelmatig uit de kast gevist als hij even wat voor zichzelf wil doen.

    En idd miniloco. Alhoewel sommige boekje van bambinoloco ook nog steeds uitdagend genoeg zijn. Het is soms wat zoeken.

    Oh en leuke stoeltjes: Ricus mini design.

    Gr Heel76
     
  7. kikker2

    kikker2 Bekend lid

    8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Je hebt bij de hema, van die kleine "keukentjes"(een hout gasfornuisje) , daar is mijn zoon heel druk mee, we hebben hem een serviesje erbij gegeven , en wat pannetjes.Als hij dit zo leuk vind, zou ik er niet mee wachten.
    En waarom geef je hem geen pop, ook hier is mijn zoon erg druk mee, de pop gaat in bed, krijgt een kusje want de pop heeft hoofdpijn enz.:D een dokterssetje.
    Wat betreft lezen: Je hebt het boek: 'Ik ben Bas" (er zijn in die serie nog meer boeken van) Hier gebeuren heel veel dingen op de plaat, je kunt er een verhaaltje bij voorlezen, en vragen over stellen.
    Een lidmaatschap op een tijdschrift met uitdaging: pompoen oid, daar heeft hij het hele jaar iets aan.
    Heeft hij al een garage met auto's? Hoeft helemaal niet zo groot te zijn.
    En ons werd geadviseerd voor onze zoon (hij is 2,5 en ook een denker.) om hem met playmobile te laten spelen, hij vind ook niets aan duplo, maar playmobiel wel.
     
  8. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    vloerpuzzels?

    onze dochter heeft zelf een junior laptop van v-tech - veel dingen zijn nog te moeilijk, maar anderzijds kan ze steeds meer spelletjes gaan doen. Hij is voor 3-6 jaar geloof ik...
    leuk ding vind ik ook dat je een letter indrukt en dat de laptop dan verteld hoe je het uitspreekt. Maar oke, er zitten 4 onderdelen op; letters, cijfers, logica en spelletjes en ieder onderdeel bestaat uit 7 of 8 'spellen' .

    Verder staat hier op het lijstje:
    knappe koppen
    houten klok
    gewone klok voor op haar kamertje
    canvasjes om te schilderen
    knutselspul
    iets groter bestekje, met een mes ook waar 'tandjes' aan zitten. Ze maakt tegenwoordig haar brood zelf klaar zo'n beetje ;) maar snijden lukt écht niet met het nijntje bestek (van MvM :) )
     
  9. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Smartmax: zijn van die magneetdingen (ballen en ronde en rechte staven) waar je allerlei bouwsels van kunt maken. Moeilijker dan duplo, omdat je ook een balans moet vinden om de torens enzo te kunnen bouwen.

    En verkleedkleren?
     
  10. Senninha

    Senninha VIP lid

    13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ik lees ook mee.:D
    Zat eraan te denken om ook een topic te maken maar dat hoeft nu niet meer.:p

    Karsten wordt over 20 dagen 3 en weet ook niks te verzinnen.
    Hij heeft alles al van zijn broer en zus en kleding geven vind ik niet meer leuk voor een 3 jarige.

    Misschien is een beddekovertrek leuk maar verder dan dat kom ik niet.

    Een spelletje is ook leuk maar wat is al goed geschikt voor een 3 jarige?;)

    En nu had ik bedacht om hem een dvd te geven van de Symfollies maar natuurlijk nergens te krijgen. Ja bij 1 site maar daarvan weet ik niet of het betrouwbaar is.:)
     
  11. Bri

    Bri Niet meer actief

    Hier valt Castle Logix van Smart games erg goed in de smaak. Een paar houten blokken (torens en torenspitsen in verschillende maten en kleuren) en een boekje met puzzelopdrachten, van makkelijk tot knap ingewikkeld.

    Die uitgever heeft meer van dat soort puzzelspellen. Wij hebben het bij de Bijenkorf gekocht, maar er zijn vast meer winkels die het hebben.
    http://www.spelmaterialen.nl/shop/smartgames-castle-logix-p-10781.html?manufacturers_id=177

    Legpuzzels (50 stukjes) vindt onze zoon ook leuk.

    Hij heeft al langere tijd de laptop van Thomas, en vindt steeds meer spelletjes daarop leuk.
     
  12. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Heel erg bedankt al voor alle leuke ideeën.. hopelijk volgen er nog meer!

    Ik vind het bord met de cijfers en letters een heel goed idee.
    Vloerpuzzels zijn niet zo geschikt want meneertje maakt puzzels van 100 stukjes (6+). Vloerpuzzels zijn er eigenlijk alleen 'makkelijk' of heel moeilijk.

    Kapla en andere bouwconstructies vind ik lastig.. hij is niet zo'n bouwer... maar wie weet.. moeten we het gewoon proberen net zoals playmobil (zelf nooit erg leuk gevonden dus missschien is dat wat me tegenhoudt...)

    Een werkbank hebben we ook aan gedacht. Hij vindt het leuk om dingen na te doen (zoals elke peuter) maar ik ben bang dat het snel verveeld omdat het niet echt is. De stofzuiger die hij heeft is leuk maar lang niet zo leuk als de echte etc...

    Verkleden? mmm... de laatste verkleedactie van carnaval was geen groot succes.. hij heeft er niet veel ideeën bij.

    Dank voor de link van Ricus, helaas vind ik het niet zo mooi...

    Lastig lastig...
     
  13. Sarah84

    Sarah84 VIP lid

    21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik wilde ook Smart Games zeggen!

    Dat zijn echt hele leuke (denk)spellen voor jongere kinderen!

    SMART

    SMART

    SMART

    De links lijken zo hetzelfde, maar het zijn andere spellen.

    Het zijn niet zomaar puzzels, maar je moet echt iets nabouwen of bedenken.
     
  14. Moonfairy

    Moonfairy VIP lid

    12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Jinthe heeft van mijn vader de v-tech kiddizoom gekregen,maar dan de videocamera variant! Erg leuk! :)
     
  15. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @cygnet: ik heb mijn dochter vanochtend weer neergezet met een puzzel van 49 stukjes. Babyolifant die tegen mama-fant aanligt.
    Puzzel heeft dus enkel grijze stukjes :)
    Ook hebben ze op kdv eenzelfde puzzel maar dan met enkel een giraffekop.
    Niet heel veel stukjes maar wel lastig dus!
    Officiële leeftijd is 8-9 jaar maar omdat ons kdv blijkbaar een aantal puzzelfreakjes heeft hebben ze deze 2 als aanvulling op de normale puzzels gekocht. Dat is dan misschien wel weer een leuke uitdaging.
     
  16. Tamio

    Tamio Niet meer actief

    Mijn dochter vind de ik leer lezen letterkoffer van Jumbo erg leuk.
    Qua spelletjes is vier op een rij erg in trek.
     
  17. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Smartmax? Dat vind Nathan helemaal fantastisch.
    Maar hij bouwt er een trein mee, en meer niet hahaha. Die is meer van het actief spelen ( trampoline, fietsen, op de skelter ).

    Laptop van Vtech vindt hij wel erg leuk en speelt hij, als het winter of slecht weer is, vaak mee. Nu is hij zo'n beetje de hele dag buiten.

    En idd, een magnetisch bord met letters en cijfers! Dat is wel een goed idee.

    Klok leren kijken hebben we trouwens op de 'gewone' klok gedaan.
     

Deel Deze Pagina