Toch een beetje ongerust

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wachtend, 27 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Afgelopen maandag begon zoon te hoesten ik vond hem wat warm dus even gemeten 37.8 beetje verhoging maar moet kunnen. Savonds was dat 38.6 geworden ook nog steeds volkomen logisch want savonds loopt de temp op.
    Dinsdag nog steeds verhoging en de rest van de dag was hij lekker actief.
    Woensdag stond hij op met 39.6 oké dat is van een ander kaliber dus maar even in de gaten houden. De hele dag zo'n beetje die temp en donderdag ook met als piek 39.9 en het laagst 39.4.
    Vrijdag zakte de koorts naar 38.1 en aan het begin van de avond naar 38.6. Zijn wel even naar de HA gegaan want na 3 dagen willen ze hem zien en alles was goed. Oortjes schoon, longen schoon alleen zijn amandelen en de klieren in zijn nek waren wat vergroot. De HA had gezegd hij mag dit weekend nog wel verhoging hebben of lichte koorts maar de hoge koorts moet nu wel afgelopen zijn.

Nu vanmorgen stond hij weer op met 39.6 en ligt hij nu alweer te slapen. (Dit is niets voor ons duracell konijn! Die slaapt nooit overdag!)
    Mijn gevoel zegt mij toch even opnieuw laten checken maar mijn man zegt hij is niet suf, is nog wel aan het spelen en doet alles nog behalve eten (geen probleem) en drinken gaat wat moeizaam. Hij komt aan de 500 cc per dag en is 14.5 kilo. Hij is nog niet uitgedroogd want hij huilt nog met tranen en zevert de hele boel onder ;)

Wat zouden jullie doen aankijken of toch even bellen?

2. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    vooral doen wat je gevoel zegt... dat is het belangrijkste..

ik zou denk ik in deze situatie even wachten tot kleintje wakker is, dan even kijken hoe hij is, wil die drinken, is die actief of juist nog heel hangerig etc..

en huisarts heeft gezegd bij hoge koorts mag je bellen.. ik vind 39.6 aan de hoge kant voor zo'n kleintje..

maar aan andere kant, als niet uitgedroogd is kunnen ze toch weinig doen in het weekend.. echte onderzoeken etc doen ze pas maandag mits het echt enorm ernstig is..

maargoed zo denk ik er nu over met een vrolijk blij meisje wat rond aan het rennen is.. in zon situatie moet je echter achter je gevoel aan....

3. wachtend

Ja ik zit ook echt te piekeren op de bank naast hem. Hij ligt nu zo diep te slapen dat ik hem maar even laat. En zodra hij wakker is ga ik even opnieuw meten. Bah vind dit echt helemaal niets.
    Zoon heeft vaker last van een bovenste luchtweginfectie maar dan is het toch wel na 3 dagen weer koortsvrij maar dat gedeelte komt maar niet.
    Ik merkte het al aan hem want hij begon zwaar te irriteren tegen papa en dat is eigenlijk zijn manier om te zeggen ik voel mij niet lekker. Daarna kwam hij ook op mijn schoot en viel zo in slaap :(

4. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Mijn zoontje had anderhalve maand geleden een beginnende longontsteking en heeft daar antibiotica voor gehad.. Was hij net goed opgeknapt om afgelopen maandag weer koorts te krijgen. Maandag was t nog niet zo heftig maar de dagen er na was het gerust 40,8 bij het s ochtends opstaan.
    Ik heb heel consequent zetpillen gegeven zodat de temp wat zakte en er geen pieken kwamen maar zelfs met zetpil kwam t niet lager dan 39,9. Ik ben zelf niet naar een dokter gegaan omdat hij wel wat dronk. De vorige keer met die beginnende longontsteking dronk hij nog minder maar volgens onze huisarts voldoende. De vorige keer schreeuwde mijn gevoel wel dat ik naar de dokter moest, afgelopen week niet. Doe dus echt wat je gevoel je ingeeft. Als je zoontje wel wat drinkt en niet suf is dan zou ik nu niet naar een dokter gaan maar hem wel in de gaten houden.

Mijn zoontje is nu pas weer iets aan de beterende hand vanaf maandag, hij had vanochtend 38 bij het opstaan. Doet verder weinig anders dan op de bank hangen met de tablet of de tv maar er lijkt wel vooruitgang in te zitten.
    Wordt tijd dat t zonnetje weer lekker gaat schijnen, wij zijn allemaal vanaf eind dec al aan t kwakkelen. Kan mij niet herinneren dat wij ooit allemaal zo veel en zo erg ziek zijn geweest als in de afgelopen 2 maanden.

Beterschap!

5. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Oh en over t slapen zou ik mij niet te druk maken. Ik vind t ook altijd naar, ik heb een vrij doenig kind en als hij zo ziek is dan slaapt hij bij wijze van met gemak 20 uur op een dag. Van slapen wordt zo'n lijfje ook beter.. Zo sneu als ze zo ziek zijn he.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Jammer dat ha niet heeft gezegd wat te doen als er dus wel koorts is in het weekend. Ik zou dokterslijn bellen.

7. wachtend

Na het slaapje nog steeds 39.6. Zijn mond begint droog te worden en ook zijn huid in zijn gezicht begint strak te staan dus toch maar gebeld met de HAP en moeten om 14:20 uur komen.

8. Mriek88

Mriek88 Actief lid

28 jun 2013
    169
    0
    0
    Hoihoi weet je al wat? Hopelijk niet erg uitgedroogd! Zo lang koorts en kwakkelen is zo vervelend! Sterkte

9. wachtend

Gelukkig niet uitgedroogd maar ze zat wel te dubben of we hem AB moesten geven. Hebben nu gezegd dat we afwachten tot maandag en bij koorts rond de 41 graden of als hij ineens heel ziek word terug te komen en anders bij nog koorts rond de 39 graden maandag naar de HA voor toch een AB kuur. Zoon heeft al vaak AB gehad en aangezien je er immuun voor kan raken of een verhoogde kans op astma hebben we besloten het nog 2 dagen te geven.
    Ook werd ons verteld maar geen zetpil te geven. Hij gaat er zich niet sneller beter door voelen en het helpt ook niet om het te eindigen. Beter was het het lichaam het zelf te laten opknappen.
    Vanmiddag had hij 39.9 en zo net was het gelukkig 39.1

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Raar advies.( vind jou niet raar;)) Dat niet paracetamol geven al geef je het niet voor de koorts geef het dan voor het ( ongemak) pijn niet lekker zijn. Ect ect.
    Voor de koorts kun je het dus laten voor de rest zou ik gewoon pc geven. Pijn.! Keelpijn oorpijn ect ect spierpijn griep. Er heerst nog steeds griep. Helaas.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier duurde die griep bij bijna alle klasgenootjes ook echt een week, koorts en veel slapen, niet enorm ziek ( als in wel redelijk drinken en een beetje spelen en eten ) maar hier duurde het bij iedereen dus zo lang... Wbt anti biotica volg je gevoel hoor, het hoeft echt niet te helpen en idd je kan er resistente bacteriën door krijgen.

12. Mriek88

Mriek88 Actief lid

28 jun 2013
    169
    0
    0
    Beterschap dan maar! En weer afwachten. Hopelijk snel beter!

13. wachtend

Dat zei de HA zelf ook hoor bij echt ongemak (en dat komt meestal rond de 40.5 graden) dan geef ik hem natuurlijk een zetpil maar het beste is om zijn lichaam het zelf op te laten knappen.
    Zoon is nog wel actief in die zin dat hij nog 100x per dag kan roepen dat hij wil knuffelen, boos worden als hij geen poffertjes krijgt en toch nog even met de blokken spelen met papa.
    Hij is natuurlijk wel hangerig en meer aan het huilen maar met een dikke knuffel is dat ook goed op te vangen.
    En omdat hij afgelopen december al een AB kuur heeft gehad en de jaren daarvoor ook al menigmaal voor oorontstekingen, keelontstekingen en longontstekingen willen we proberen het dit keer niet te doen. Want als hij er resistent voor word hebben we een groter probleem.

14. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Koorts opzich hoef je ook niet te onderdrukken. Het zegt ook niks over hoe ziek ze zijn.
    Het is belangrijker dat kinderen nog allert zijn en nog wat drinken en plassen.

15. wachtend

Ja precies dat zei deze dokter ook. Dat de koorts best hoog op mag lopen voor het gevaarlijk kan worden (41 graden)
    Mijn zoon drinkt wel een stuk minder maar hij doet het nog goed op hetgeen hij binnenkrijgt al houden we het echt heel goed in de gaten.
    En als het maandag nog steeds zo is weer opnieuw laten controleren dus dat zal ik dan ook echt wel doen zeker ook omdat hij bekend is met ontstekingen

16. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Onze huisarts meet met een vingerprikje het crp, dit is verhoogd als het om een bacteriële infectie gaat. Is dit niet verhoogd is het een virus en heeft antibiotica geen zin.

Misschien vragen of jou huisarts dit wil doen, zo geef je in ieder geval niet zomaar antibiotica.

17. wachtend

Wauw dat vind ik echt een hele goeie! Had het gister tegen mijn man verteld en die zei ook al fijn dat ze het dan kunnen zien.
    Scheelt weer een AB kuur!
    Hier vannacht 37.6 dus dachten dat we het achter de rug hadden maar helaas koorts vanmorgen was weer 39.5 dag 7 met koorts

18. wachtend

Nou vanmorgen nog steeds wel 38.3 dus maar weer de HA opgebeld en weer komen. Dag 8 met koorts dus we gaan het zien. Gelukkig wel lager dan gister toen zaten we steeds op 39.5

19. Mriek88

Mriek88 Actief lid

28 jun 2013
    169
    0
    0
    En wat zei de huisarts? Beterschap

20. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361