bakfiets bij sneeuw/gladheid

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door milou, 1 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. milou

milou Niet meer actief

heeft iemand ervaring met een bakfiets (driewielen) bij gladheid en sneeuw, zoals de afgelopen weken?
    ik fiets 4 km naar het dorp. de twee kinderen zet ik in de fietskar met kruik en deken en die hangt aan mijn atb met brede profielbanden. dit gaat prima, ben slechts 1x onder uit gegaan.
    ik zou ze nu echter nooit in de zitjes op de fiets doen. niet alleen te koud, maar stel je voor dat ik onderuit ga...

nu willen we nog graag een 3e erbij. in de fietskar passen maar 2 kinderen. dus nou dacht ik, dan kopen we een bakfiets met een bak waar 4 kinderen in kunnen. een bakfiets met 3 wielen kan niet om door gladheid, dacht ik zo. maar is hij niet te zwaar bij gladheid, zodat je misschien helemaal niet meer vooruit komt??

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    hoi, ik heb een bakfiets (3 wielen) en had me geen raad geweten zonder hem. Ik fiets er bijna iedere dag op en zelfs met de sneeuw op paden waar niemand gefietst had en niet gestrooid was. Mijn achterwiel glijd wel weg, maar de voorwielen bleven gewoon staan, dus geen enkel risico. Het fietst natuurlijk wel zwaar in de sneeuw, maar ik heb 7 versnellingen en zet hem dan gewoon een tandje lichter. Ik vind het heerlijk dat ik zo overal kan komen, maar moet erbij zeggen dat ik maar een kindje vervoer, dus dat ik over de zwaarte met 3 kindjes erin weinig kan zeggen.

3. milou

milou Niet meer actief

vandaag was weer bar en boos... een glijbaan van 3 km. ben niet onderuit gegaan, maar heb er heen een half uur over gedaan. hopelijk smelt nu alles in 1x weg.
    en vandaag had ik een positieve test, dus de bakfiets lijkt een serieus alternatief te worden! misschien helpt een profielband wel tegen het wegglijden.

4. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Kan me voorstellen dat het lastig is om met 3 kids op de fiets te gaan. Is 2 in de fietskar en in 1 in het zitje geen optie? Voor de kou heb ik zelf een voetenzak voor in het fietszitje. Ideaal! Maar dat helpt niet tegen de gladheid natuurlijk... Gelukkig is het in Nederland meestal maar een paar dagen/weken glad (normaal gesproken...).

Ik heb zelf geen ervaring met fietsen met een bakfiets, maar zag toevallig laatst wel een kennis die een bakfiets heeft met hulpmotortje. Dat scheelt enorm met trappen (je zult er waarschijnlijk wel flink voor in de buidel moeten tasten...)

5. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    @ nala, ja die zijn best duur.... Johnny Loco - Cargo Cruisers
    Ik heb er een stuk minder voor betaald, want ik heb hem bij de dolle dwaze dagen gekocht, maar het blijft een smak geld... De baboe is denk ik prijs/kwaliteit het goedkoopste., maar deze is weer lichter, want de bak ik van aluminium. Ik kan het je dus alleen maar aanraden, milou, en gefeliciteerd met je zwangerschap!

6. milou

milou Niet meer actief

@ nala, in een zitje durf ik dus echt niet. ik ben nu ook een keer onderuit gegaan. moet er niet aan denken dat er 1 in het zitje had gezeten. nu zaten ze in de kar, die blijft gewoon rechtop.

zwaar trappen is het met kar ook, dus dat ben ik wel gewend. ik heb een babboe big uitgeprobeerd tijdens de deelname aan de vivamama bakfietsrace door het vondelpark. dat was hartstikke leuk. ik vond het een prettige fiets. zelfs nog even manlief achterop gehad. de versnellingen pasten gewoon goed bij de fiets. en het schijnt dat ze nu een stuk goedkoper zijn geworden.

Deel Deze Pagina