Burenoverlast.. help..

Discussion in 'De lounge' started by Sterre82, Aug 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Sinds een jaar of 2 woont er naast ons een jongen met zijn 2 honden. Hij is vrachtwagenchauffeur dus was veel weg. In het begin deed hij nog veel klussen in het weekend en dat duurde op een gegeven wel erg lang maar goed.. Toen hij goed en wel zat viel het ons op dat er op een gegeven moment wel erg vaak auto's voor de deur stoppen en binnen 5 minuten weer weg waren. Hijzelf was 's avonds ook steeds vaker thuis en zijn vriendin leek steeds luidruchtiger te worden (schreeuwen, met deuren gooien) Honden werden te pas en on te pas naar buiten gegooid, waar ze dus ook gerust een paar uur stonden te blaffen. Of hij ging gerust om 01.30u 's nacht nog even zo'n hond buiten uit staan schelden.. iedereen wakker hier. We hebben verder ook een gezamelijk voortuin en achterom maar hij doet hier hélemaal niks aan.

Een paar maanden geleden lagen we voor de zoveelste nacht wakker door de honden en zijn we de volgende dag heel dapper met z'n 2-en aan de deur gegaan. Het was voor ons inmiddels wel duidelijk dat hij dealt en de mensen die hij over de vloer krijgt zijn geen doetjes dus we waren eigenlijk een beetje bang voor zijn reactie. Gelukkig reageerde hij heel goed (was wel zo stoned als een kanarie) maar we waren heel opgelucht. De weken daarna leek het ook minder.

Tot ruim een maand geleden.. en het is nu erger dan ooit. Zijn ene vriendin is ineens verdwenen, hij is veel thuis, veel mensen over de vloer en er zitten ineens een meid en jongen bij hem in huis die onzettend veel geluid/herrie maken. De gezamelijke achterom wordt nu door vreemde mensen gebruikt en kijken zo bij ons naar binnen. Ik voel me daardoor erg ongemakkelijk.
    Die nieuwe meid loopt dag én nacht met haar hakken over de tegelvloer te paraderen en ik word er gek van. Het lijkt wel alsof ze continue bezig zijn met het verschuiven van meubels. Die honden blaffen ontzettend veel. Hij heeft er trouwens nu 3 (pitt bulls o.i.d.) en die vliegen elkaar regelmatig aan en staan hun er weer tegen te schreeuwen.

2 weken geleden is onze andere buurman om 6u 's ochtends kwaad aan de deur gegaan omdat het weer een teringherrie was maar dat heeft niet echt geholpen.

Afgelopen weekend werd ik eerst weer wakker om 4u door haar hakken op de tegels en vervolgens liepen ze om 6u in de achtertuin te praten en doen. 2 van die 3 honden vlogen elkaar weer aan en stonden hun er weer tegen te schreeuwen. Ik met mijn 37 weken zwanger en al weken slecht slapen door hun werd zooo kwaad dat ik heel ordinair het raam open heb gegooid en geblerd heb dat ze eens normaal moesten doen en dat er mensen liggen te slapen.. .en dat zij haar kuthakken uit moest doen :):):) Misschien had ik dat niet moeten doen maar we worden er hé-le-maal gek van.

Zij loopt nog steeds de hele tijd op d'r hakjes en als ik die honden nu hoor begint mijn vel echt te sidderen.. ik kan er gewoon niet meer tegen. Mijn zoontje slaapt normaal redelijk goed maar word bijna iedere middag uit zijn slaap geblaft.
    Ik heb wel de politie inmiddels gebeld (afgelopen vrijdag) maar nog niks gehoord of gezien :(
    Het zijn koophuizen dus ik weet verder niet waar ik eventueel verder nog terecht kan. Gelukkig weet ik wel dat de buren hier aan allebei de kanten (onze directe buurman en zijn buren en de buren aan de kant van de herriemakers) er allemaal veel last van hebben. Maar goed, iedereen weet ook wat voor types het zijn en niemand durft er iets mee :( Door mijn uitbarsting van zaterdag op zondagnacht waren we gister een beetje bang of dat er iets ging komen. Gelukkig was dat niet zo maar ja, echt lekker zit je gewoon niet meer in je eigen huis :(

2. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Wat ontzettend vervelend zeg dat je buren zo veel overlast geven! Misschien helpt het om met de buren die er last van hebben af te spreken dat jullie allemaal regelmatig de politie hierover bellen. Wellicht zien ze dan in dat het echt een probleem is. Misschien kan de gemeente er ook nog iets in betekenen? Maar dat weet ik niet.
    Kan me heel goed voorstellen dat je toen even bent ontploft. Als ik zo hoor, moet je die herrie al lang slikken! Jammer dat die mensen niet inzien hoe vervelend het is voor de omwonenden dat ze zoveel herrie maken, maar als ze dealen zullen ze wel regelmatig flink onder invloed zijn. Hm, is dat niet een idee? De politie tippen dat er gedealt wordt? Misschien kunnen ze ze eens op heterdaad betrappen?

3. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

Dec 2, 2009
    1,815
    691
    113
    Female
    kan je dit ook niet melden bij een huis vereniging ofzoiets? die zijn er toch voor koophuizen enzo? voor zover ik weet althans!

Ik vind het wel heel sneu voor je dat je zulke buren hebt! en ik weet hoe bloed irritant het is als je iemand met hakken in huis hoort lopen (mijn boven buren doen dit ook zonder ondervloer (laminaat)).

en indd zoals hierboven genoemd, met buren afspreken om vaker samen te bellen dan reageert de politie er ook sneller op!

Succes meid!

4. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Misschien helpt het als je de krachten bundelt en dus met zijn allen! aan de deur gaat staan en een gesprek eist dat dit niet meer zo kan, dat je vanaf nu ook elke keer bij overlast de politie zal gaan bellen.

Ik zou ook knettergek ervan worden en snap je "uitbarsting" helemaal!

5. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    De wijkagent zou hier wel iets mee moeten doen.
    Wat hierboven ook staat, krachten bundelen en misschien eerst nog eens op hem afstappen.

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Bij iedere keer overlast politie bellen, en afspreken met de buren dat ze dit ook doen!

Wij hebben in het vorige huis ook veel overlast gehad van onze buurman, z'n klanten (junks die om 3 uur 's nachts de verkeerde deur hadden), vriendinnen en vaders/broers van z'n minderjarige scharrels. Oh, en dr overbuurman die zwaar alcoholist is.

Op een gegeven moment stond er 4-5 keer per week politie in de straat. Na anderhalf jaar zijn we verhuisd, paar maand later is de buurman uit huis gezet en z'n plantjes in beslag genomen.

7. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik zou ten eerste even doorgeven dat er gedeald wordt... zoals zou ik ABSOLUUT niet naast mij hebben willen wonen terwijl ik kindjes heb....

enja.. niet bang zijn om je eens te laten gaan hoor.. omdat ze dealen hoeft niet te betekenen dat ze je meteen in elkaar slaan ;)... zoals ik lees heeft het lang genoeg geduurd en mogen jullie ook wel eens wat van je laten horen... gewoon een goed gesprek aangaan en gewoon eens laten zien dat jullie er nu echt genoeg van hebben (hoef niet te betekenen dat je ruzie maakt.. maar gewoon eens van je laten horen) misschien dat ze dan eens eindelijk inzien dat ze te ver gaan... als jullie te bang zijn om er wat van te zeggen dan weten hun ook niet beter toch?

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Bedankt voor de reacties!
    Toen ik vorige week de politie had gebeld heb ik ook gelijk gezegd dat ze aan het dealen zijn hiernaast. Ik moet er dus ook niks van hebben met (straks) 2 kleine kindjes.. voor hetzelfde geldt laten ze eens wat slingeren ofzo.. ik moet er niet aan denken!
    Plus dat we weleens in de 'drugslucht' zitten als we de achterdeur of ramen open hebben.. ook niet echt prettig ;)

Het is inderdaad een goed idee om met de buren afspraken te gaan maken. Ik zat er wel al aan te denken maar moet er inderdaad maar eens werk van maken dat we het ook echt gaan doen anders blijft het natuurlijk zo.
    Ook de wijkagent is een goed idee.

Fairy Laughs: Ze weten nu wel dat we last van hun hebben hoor, na 3 keer zeggen ( door 2 buren ) en 1 uitbarsting van mij moet het toch wel duidelijk zijn ;)

Het 'rottige' is ook dat het nu wel alweer 2 dagen stil is. We horen ze nog wel maar goed, burengeluiden heb je altijd. Maar goed, voor hoe lang is het dan weer he? En wat ik dan ook zo moeilijk vind is dat ik dan weer heel snel denk.. ach laat maar even zitten die wijkagent e.d... wie weet blijft het nu wel goed gaan.. Maar ja, als het straks weer herrie is dan heb ik er weer spijt van.. wat een trutje ben ik toch ook he :)

9. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Heel bekend verhaal....hebben we dezelfde buurman :D op de honden na dan, hier precies hetzelfde probleem,
    het gaat een tijdje goed en dan gaat het weer fout!

Poosje geleden stond ik bij hem aan de deur om voor de 1000ste keer te vragen of het wat rustiger kon(ging bijna bevallen)

Durft hij nog te zeggen ja het is wel rustig hier he de hele tijd al mn maten zitten vast en ik ook bijna...met en big smile op zn gezicht :$

En hier zijn het koop en huur huizen door elkaar in de straat, en hij heeft al meerdere waarschuwingen gehad van de woningbouw, ook zijn ze via onze woning bij hem in de tuin gekomen en hebben ze foto´s gemaakt enz.... maar voor de rest nog niks!

10. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63
    de politie stalken stalken en nog eens stalken

Share This Page