vraagje aan mama's van Amsterdam

Discussion in 'De lounge' started by happy3, Jan 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happy3

happy3 Niet meer actief

Ik moet a.s. vrijdag naar het Dünja oogziekenhuis Nyenburg 152; 1081GG Amsterdam, ik zou er graag naar toe gaan met het openbaarvervoer (mag enkele uurtjes niet met auto rijden) Ik kom per trein (Antwerpen-Amsterdam), vanuit België, kan iemand mij mss vertellen vanuit welk station in Amsterdam ik het makkelijkst met metro, tram of bus tot aan het ziekenhuis geraak? En indien mogelijk ook wel traject ik moet doen.
    En dan nog een vraagje, ik ken niets van de metro en dergelijke, waar koop ik mijn ticket? Ik denk dat ik hier in België enkel een ticket kan kopen tot in Amsterdam.
    Alvast bedankt voor de hulp,
    ik heb niet veel tijd om ter plekke alles uit te dokteren, ik moet om 10u daar zijn, en als ik de eerste trein neem om 5.40u kom ik aan rond 9.20u en dan nog tot aan ziekenhuis geraken, en via google, vind ik niet onmiddelijk de juiste gegevens.

2. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

Oct 13, 2010
    2,418
    53
    48
    Via de site 9292ov.nl kun je een reis plannen van treinstation Antwerpen Centraal naar het oogziekenhuis. Dan kun je precies zien op welk station je uit moet stappen en welke bus of metrolijn je moet hebben. En als je een stukje moet lopen kun je een plattegrond uitprinten. Erg handig, ik maak er zelf ook regelmatig gebruik van!

Hoe het precies zit met de tickets voor de bus en metro in Amsterdam durf ik niet te zeggen, maar op de site gvb.nl kun je info vinden over het openbaar vervoer in Amsterdam. Wellicht dat daar ook iets te vinden is over tickets kopen?

3. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

Aug 28, 2009
    1,350
    0
    36
    NULL
    NULL
    In Amsterdam met het plaatselijk OV kun je alleen nog met de OV-chipkaart reizen. Aangezien je vast nog geen kaart hebt op je eigen naam, zul je een anonieme prepaid moeten kopen bij een automaat, lijkt me.

4. Eowyne

Eowyne Actief lid

May 26, 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Makkelijkst is om naar Amsterdam Centraal te reizen, daar een anonieme OV chipkaart kopen bij zo´n GVB automaat (staan overal daar naast de NS automaten of bij Metro ingang). Vervolgens sneltram (bij metro) lijn 51 nemen richting Westwijk en dan uitstappen halte A.J. Ernstraat. Vanuit daar is het een klein stukje lopen. Zie link:

Google Maps

Zou inderdaad voor extra info nog even op de Welkom bij : GVB kijken over die OV chipkaart.

Succes!

5. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Je kunt ook een dagkaartje kopen hoor! Volgens mij bij de chaffeur in tram/bus.
    Kaartje kopen : GVB

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Je kan ook kaartjes kopen die een uur geldig zijn. Anders zit je met zo´n anonieme kaart van totaal 12,50 die je dan ws nooit meer gebruikt.
    Een kaartje die een uur geldig is kost 2,60 en dan ben je een stuk goedkoper uit (totaal dus 5,20) dan die 12,50 voor zo´n anonieme kaart!

Ik weet niet precies waar het ligt, maar via ov9292 kom je al een eind!

Succes!

7. happy3

happy3 Niet meer actief

heel hartelijk bedankt voor de uitleg, geeft een net iets geruster gevoel om te vertrekken, moet later dit jaar naar Istanbul ,ga dan ook alleen reizen, 5 dagen lang; wil mijn kleine meid geen 5 dagen alleen laten bij grootouders daarom gaat ventje niet mee pfffffffffffffffffffffffffff.

Share This Page