Nee niet verwend. Ik vind dat ze zelf iets leuks moeten kopen voor de kinderen. Die moeite nemen ze niet dat heb ik heel lang (en misschien nog steeds wel een beetje) moeilijk gevonden. Lekker makkelijk 50 euro droppen en zelf geen moeite hoeven doen. Ik heb liever dat ze zelf een kado van 1 euro kopen dan dat ze ons een kado van 50 euro laten kopen. En ze zijn trouwens prima ter been enzo. En gaan overal heen dus kleine moeite om even te kijken naar iets leuks voor je kleinkinderen. Als dat verwend over komt dan is dat maar zo maar zo ben ik opgegroeid.
Ik vind het wel een aardig idee eigenlijk. De kinderen komen nu op een leeftijd dat ze wat makkelijker naar opa en oma kunnen. Dan kunnen ze lekker afwisselen bij oma en opa en lekker op stap. Maar... ik zou het ze niet geven op de verjaardag zelf. Een kleinigheidje op de dag zelf en dan zeggen dat ze lekker een dag langs kunnen komen, of op de fiets (met nieuwe stoeltjes) naar jullie komen en een rondje met ze maken. Ik zou er sowieso de moeite niet voor nemen om geïrriteerd te zijn. Zoveel andere zaken om me aan te ergeren qua schoonouders.
Je kunt het ook anders zien ze inverteren via jullie in een groter cadeau wat je zelf voor je kinderen kan uit kiezen. Hoe vaak lees je hier wel niet dat grootouders grote cadeau.s kopen zonder overleg en de ouders daar weer niet te vrede mee zijn. Je zegt het zelf al je kunt het nu ook in andere dingen stoppen. Je kan het zelfs voor de kinderen weg leggen voor als ze wat groter zijn. Sparen bijvoorbeeld ja toch zo zie je maar iedereen kijkt er anders tegen aan. Van het geven en krijgen van cadeau.s
Serieus? Ik vind je ook nogal verwend overkomen. Hier doen de oma's en opa's dit ook, maar dan een lager bedrag. Wij zijn ze er dankbaar voor en ik hoop dat onze kinderen dit later ook kunnen waarderen. Onze oudste heeft dit jaar van het geld zelf een cadeautje kunnen uitzoeken en vond dit erg leuk.
Klopt zo hebben we dat nu ook opgelost maar in het begin hebben we dus echt kado's gekocht voor opa en oma. Wij gingen dus de moeite doen, de stad in om iets geschikts te kopen voor opa en oma om te geven. Toen hebben we op een gegeven moment aangegeven dat we liever hebben dat ze zelf iets halen maar ze gaven aan niet te weten wat de kinderen leuk vinden en ze dat erg lastig vonden en toen is eruit gekomen dat we het ook mogen gebruiken voor een groot kado van opa, oma en ons samen. Dit heb ik geaccepteerd maar elk jaar moeten we op zoek naar een duur kado zodat we hun geld erin kunnen verwerken. Hoe verwend dit ook klinkt vind ik dit erg lastig. Ik koop liever als ouders zijnde iets "normaals" voor ze maar als het 50 euro of goedkoper is kan dat al niet... Liefste stort ik die 50 euro elk jaar op hun spaarrekening maar dit wilde ze niet want ze wilde dat we er iets tastbaars van zouden halen... Noem me ondankbaar maar ik blijf het lastig vinden. Heb nog steeds liever dat ze ons gewoon ons ding laten doen en zelf iets leuks zoeken voor de kids wat dan echt van opa en oma af komt.
Haha Kunnen de stoeltjes niet gemonteerd worden op jullie fietsen? Ik zou oprecht blij zijn met zulke cadeaus. Daar heb je tenminste iets aan, weet je hoe duur deze zijn?!
Haha nou idd... En TS, ik zou je schoonouders even bellen om te overleggen. Dat jullie de fietstoeltjes voor ze kopen, zodat ze met jullie meiden kunnen fietsen. En dan kunnen ze zelf een cadeautje kopen.
Schoonouders kopen de fietstoeltjes voor eigen gebruik. Althans, zo begrijp ik het. Dus ze geven het om het daarna weer mee naar huis te nemen.
Ik snap je punt wel hoor. Ik vind het voor de meisjes zelf geen leuk kado. Ik zou er als ik jou was waarschijnlijk wel over beginnen. Ik zou het zonde vinden als iemand veel geld uitgeeft aan iets wat niet helemaal gewenst is. Maar daar zullen de meningen vast over verdeeld zijn. Gelukkig zijn we hier van de lijstjes en houd iedereen zich daar meestal wel aan. Ik ga zelf ook graag gericht op zoek voor iemand. Dan weet je zeker dat het niet in de kast beland omdat het niet leuk gevonden wordt.
Klopt, het is eigenlijk een kado voor hun zelf. Stoeltjes worden gemonteerd op hun fietsen en niet op die van ons. Er zei ook iemand ( weet zo niet meer uit hun hoofd ) of we ze niet samen een keer naar opa en oma kunnen brengen ipv alleen. Ze gaan nooit alleen ergens heen. Ze gaan altijd samen maar ik bedoelde dat so eigenlijk nooit samen oppassen op de meiden. Het is of opa of oma. De ander heeft vaak iets anders of moet werken. Dus fietsen samen met de meiden is een leuk idee maar dit zal dan echt al in het weekend moeten zijn. En vind het ook wel leuk als ons gezin een keer samen is. ( ik heb vaak maar 1 weekend vrij in de maand en dan heeft mijn vriend ook vrij ) maar om ze dan naar so te brengen omdat hun kunnen fietsen zie ik ook niet echt zitten. En ik zou het idd een leuker idee hebben gevonden als de fietsstoeltjes voor onze fietsen zouden zijn ( ook al hebben we een fietskar waar we regelmatig mee fietsen ) ze kunnen hem zo uit het tuinhuisje pakken. Ze gebruiken hem ook wel eens om te gaan wandelen als ik de wandelwagen vergeten ben uit de auto te halen Dus even achter de fiets koppelen en tada! Ze kunnen fietsen. De optie om zelf de fietsstoeltjes voor mijn so te kopen vind ik niet zo'n strak plan. We hebben bewust de keuze gemaakt om geen fietsstoeltjes te kopen omdat we een fietskar een makkelijkere optie vonden toen ze nog niet goed konden zitten. Maar goed... De 1 vind het een fijn kado, ik niet. Haha... Ze zijn nou niet zo heel veel bij mijn so omdat ze bijna altijd bij ons komen om op te passen. En als we daar zijn, zijn we met z'n alle of 1 alleen met de meiden. Ik hoop dat ze nog iets kleins voor ze meenemen.
Ik heb nog niet alles gelezen hoor! Ons zoontje heeft geen idee wat hij van wie kreeg en wat het was op zijn tweede verjaardag! Het openmaken was leuk, maar verder boeide het hem weinig geloof ik! Ik ben van mening dat kindjes of vooral de ouders, blij moeten zijn met wat je krijgt! Ik heb ons zoontje nu ook uitgelegd en blijf dat voorlopig doen, dat sommige mensen een leuk en groot cadeau geven en andere mensen een klein cadeautje of een minder leuk cadeau of een nuttig cadeau! Dat de ene persoon nu eenmaal meer centjes heeft dan de ander en dat het gaat om het gebaar en dat ze aan hem denken op zijn verjaardag! In kindertaal dan dus natuurlijk! Mijn vader heeft laatst ook een kinderserviesje cadeau gegeven voor bij hun thuis en ons zoontje snapte dat perfect en vond het prima! Als je het er echt niet mee eens bent kun je misschien overleggen de fietsstoeltjes van marktplaats te kopen, ik heb er daar al 2 voor 25,00 gekocht in hele goede staat, en dan een ander cadeautje voorstellen om te geven. Dan zeg je gewoon dat je dit hebt gehoor van je vriend en dat je het een superleuk idee vindt, maar dat het zonde is om voor een jaar of 3 zulke dure uitgaven te doen!
Ben het met je eens TS, dit is geen cadeau voor de meisjes maar een praktisch gebruiksvoorwerp voor henzelf? Wat een vrekken je so, ik zou mij doodschamen!
Natuurlijk ben ik blij dat ze aan mijn kids denken. Tuurlijk snappen ze nog niet alles maar als ze bij mij in de winkel komen, gaan ze direct op bepaalde dingen af om mee te spelen. Ze snappen vrij veel. Kunnen puzzels maken, liedjes mee "zingen" spelen met bepaald speelgoed. Maar van een fietsstoeltje zullen ze natuurlijk niks snappen. Ze hebben echt alles voor ze over maar vind dit kado gewoon niet leuk voor een kind hun verjaardag. Maar daar zijn de meningen over verdeeld Het is gewoon ook mijn gevoel natuurlijk... Ik geef mijn peetkindjes in ieder geval niet iets wat ik weer mee terug naar huis neem ( of het is iets waar de ouders om vragen )
Ik had het er met mijn moeder over en die zegt... laat het maar rusten en zeg er maar niks van. Ik ga er ook niks van zeggen maar denk wel dat er raar gekeken wordt als ze fietsstoeltjes krijgen voor hun verjaardag en ik ze zelf niet eens op de fiets kan zetten omdat ze weer mee terug worden genomen. Kijk.... als ze zeggen ik koop dit voor ze en laat het thuis... prima... en als ze er dan een kleinigheidje bij kopen zou ik het wel leuk vinden.. maar niet met iets aankomen en vervolgens weer mee terug nemen. Vorig jaar met sinterklaas hebben ze bijvoorbeeld allebei een fietsbel gekregen Dit was voor op hun duwfietsje omdat ze dat misschien wel leuk zouden vinden.... ze zitten er nog steeds niet op.. haha
Vrekken??? Enig idee wat stoeltjes kosten???? Mijn dochter mag blij zijn als ze een cadeautje van zo'n 15 euro krijgt. Fietsstoeltje is zeker 50 euro zo niet duurder. Dus vrekkerig vind ik dit niet. Hooguit ondoordacht omdat het niet echt leuk voor de kids is als cadeau
Vind ik wel. Om iets voor henzelf te kopen en dan weer mee naar huis te nemen om zélf te gebruiken onder het mom van 'cadeau voor de kids' vind ik een verschrikkelijke knieperd mentaliteit.
Ik vind dit juist wel een kado voor de meisjes en niet voor hun zelf. Met die stoeltjes geven ze nl urenlang fietsplezier kado. Super toch voor die meiden.
Klopt helemaal Alleen het probleem is dat ze eigenlijk nooit lang daar zijn... haha.. so passen altijd bij ons op omdat ze dat fijner vinden voor de kinderen. Ze nemen ze wel eens mee naar hun maar dat is vaak maar voor een uurtje.