16 maanden en heel rustig aan doen met ontwikkeling, nog meer latertjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door teigetje1, 7 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze man is nu 16 maanden en is een vrolijke dreumes.

Nu weet ik dat ik niet naar andere leeftijdsgenootjes moet kijken en dat doe ik ook niet, ik vind dat hij het prima doet en voor alles de tijd neemt. Maar ik ben benieuwd of er nog meer van dreumesjes zijn die graag de tijd nemen en er geen zin in hebben om zich snel te ontwikkelen.

Zo kan onze man dit allemaal.
    - kruipen
    - klimmen (dat kan hij dan wel weer als de beste)
    - alleen nog maar gr, br,arg krg geluidjes maken en daar ook complete verhalen mee vertellen.
    - sinds kort gillen (samen met zijn zus)
    - overal tegen staan
    - zwaaien.
    Lopen, dat zit nog niet in zijn planning ;), daar is ie volgens mij te lui voor.

Ik vraag me dit af omdat zijn zus echt een snelle was qua ontwikkeling en onze man dus duidelijk niet. Ik maak me verder geen zorgen, het komt allemaal wel als hij een keer wil, maar ik wil kijken of ik niet de enige ben met een zogenoemde luilak :D.

2. Col82

Col82 Actief lid

22 aug 2008
    198
    0
    0
    Amersfoort
    Ons zoontje ging kruipen met ruim 12 maanden en lopen met 21 maanden. Hij liep toen wel vrij snel al heel goed, ook buiten en achteruit lopen bijvoorbeeld. Is nu volop aan het kletsen. Ik begrijp van sommige mensen dat hij daar weer wat sneller mee is. Ach, het is gewoon een heerlijk ventje :).

3. Mayon

Mayon Niet meer actief

hier optrekken en kruipen rond het jaar, los staan met 17 maanden en lopen met 18 maaanden. Wel praat ze erg goed. Het is zo verschillend.. Klimmen begint ze nu af en toe mee, wel op haar eigen stoeltje nooit op de tafel of wat ook. Heerlijk ;)

maar op dat moment maak je je er best druk om he. Komt vast goed!

4. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Mijn zoontje is nog een stuk jonger, maar heeft ook geen haast. En omdat het de eerste is ben ik dan wel eens onzeker. Kindjes van vriendinnen kunnen echt al veel meer.
    Hij is 8 maanden en kan van buik naar rug rollen en 5 sec. los zitten. Met zijn handjes is ie wel aardig handig en hij roept de hele dag bababa. Maar wat ik zeg een paar vriendinnen hun kindjes zijn even oud en die tijgeren, zitten los, trekken zich op, etc. Niels vind de wereld vanaf zijn rug hartstikke mooi en prima zo.

Deel Deze Pagina