Mijn dochtertje gaf ik pas een doekje aan haar speen toen ze 1 1/2 was zo was ze hem minder snel kwijt. Nu heb ik er bij mijn zoontje van 11 weken een doekje van lodger aangedaan. Maar nu hij in zijn bedje ligt met speen vind ik het toch een beetje eng. Straks ligt het voor zijn neusje. Ik vraag me af vanaf welke leeftijd jullie een doekje aan de speen deden ?
Gelijk, vanaf de geboorte! Zodat ook wij hem makkelijk kunnen vinden!! Hihi, gaat goed hoor. Zo groot en dik is het niet.
Heb het geprobeerd , maar Daan trekt er dan te gemakkelijk zijn speen er uit. Voor hem is het beste zonder en gewoon zijn knuffel en tut in zijn handjes bv als ie gaat slapen. in geal dat ie zijn speen kwijt is hebben we er genoeg achter de hand als we hem niet kunnen vinden
Hij zit er bij Amber aan sinds ze een maand of 3 was denk ik. En nu pakt ze hem al zelf en als ze de speen gaat vinden gaat hij zo haar mond in, erg makkelijk al!
Wij hebben er eentje vanaf 7 maanden eigenlijk maar meer omdat ik er toen achter kwam dat Thomas er super goed mee sliep.
Hier bij beide kindjes vanaf ongeveer een maand of 2 dacht ik. Beide pakken ze zelf hun speen als ze m kwijt zijn. Ik hoef er maar zelden uit om een speen te zoeken...hooguit bij de oudste als hij erop is gaan liggen. Tja hij ligt in een groot bed en dan is zijn bed ook wel groot voor hem om te gaan zoeken...
Hier vanaf 4 maanden gedaan, eerder lag hij ingebakerd. Het was geen succes. Hij vond het doekje geweldig om mee te wapperen, maar dan was de speen er meteen uit. Hier het doekje en de speen apart.
Wij hebben spuugdoekjes van de IKEA, daar zit een lusje aan. Dat lusje gaat om de speen en daarmee zit het doekje echt vast aan de speen. Echt heeeeeeeeel erg handig! Voordeel is ook dat het doekje geregeld verwisseld kan worden (die dingen zitten in een pak van tien). Verder vindt ze het zo fijn dat ze op het kdv niet taalt naar de knuffel die we meegeven. Ik kwam er laatst achter dat ze die niet eens meer geven, omdat ze die steeds uit bed gooit. Ze heeft gewoon genoeg aan haar doekje met speen. Wanneer we ermee begonnen zijn, weet ik niet meer. In ieder geval voor ze drie maanden was, want toen ze voor het eerst naar het kdv ging, had ze het al. Ik weet nog wel dat ik me afvroeg waarom we er niet eerder op gekomen waren...
Die doekjes van de Ikea zijn er idd ideaal voor. Wij kochten eerst van die dure spenen doekjes bij de prenatal maar deze zijn veel makkelijker en goedkoper!!
Wij hebben er bij onze zoon een veiligheidsspeld aangedaan. Leek me in het begin best eng maar kan echt niks mee gebeuren. Onze dochter heeft een ander soort speen met een veel kleiner 'oogje'. Hier zit het doekje heel strak in. Blijft dus prima zitten, ook zonder speld. Gr. Dolfijn
Ik heb vanaf de geboorte een doekje eraan gehad, met dank aan de kraamverpleegkundige. Zij gebruikte hiervoor zo'n klein hydrofieldoekje. Wat eruit stak, vouwde ze onder de speen zodat de speen er minder snel uitviel. Tegenwoordig gebruik ik van Lodger zo'n doekje.