Ohh ik word er zo ontzettend moedeloos van! Bij alles wat ik eet of drink, al is het maar thee of aanmaak limonade krijg ik het al zuur... Vind het verschrikkelijk, vooral 's nachts want dan kan ik er niet van slapen. Iemand een tip wat je wel normaal kan drinken zonder dat je het er zuur van krijgt?
Melk misschien of karnemelk, yogho? Heb altijd het idee dat ik het hiermee wel een beetje kan "bezweren"
het enige wat helpt is bevallen haha over een paar weken. Ik probeerde altijd malox maar aangezien dat droge trope i kwam de helft er ook weer uit. Ik was blij dat ik bevallen wat en geen maagzuur meer had
Het maakt bij niets uit wat ik eet of drink ik blijf het ook zuur houden. Ik neem regelmatig Antagel in en dan gaat het weer een tijdje goed. vooral 's nacht is het tot het misselijke aan toe. Dus ja ik kan je alleen de tip Antagel meegeven (bij de apotheek verkrijgbaar). Sorry dat ik je niet verder kan helpen
Rust blijkt bij mij het beste te helpen. Sinds ik niet meer hoef te werken en het voor mijn /onze gezondheid rustig aan moet doen heb ik een stuk minder last van maagzuur. En minder snoepen, minder vet eten (helaas minder koekjes en chocolade net nu de chocoladeletters in de aanbieding zijn) en minder in 1x eten. Melk drinken en als je ligt je hoofd goed omhoog leggen met kussens. En buikademhaling, helpt ook!
ik heb al maagzuur vanaf het moment dat ik zwanger ben, ik neem rennies in, die mag je gebruiken volgens mij tijdens de zwangerschap.
probeer anders eens rennie. die gebruik ik ook, heb ook erg veel last van maagzuur maar met rennie heb ik weinig last en kan geen kwaad tijdens de zwangerschap. suc6
bij de 1e had ik al heel vroeg last ervan en niets hielp! op 3 kussens slapen verminderde het wel een beetje, en ik merkte ook dat ik van chocola nog meer last kreeg! je hebt ook rennie vloeibaar en een ander merk, kan je gewoon gebruiken en is te koop bij de drogist, misschien werken die wel goed bij jou?.
heb er ook enorm veel last van en bij mij helpt gaviscon een vanillepudding. heb het soms zelfs zo erg dat ik er moet bij overgeven maarja het is maar tijdelijk denk ik bij mezelf
Ik eet geen kruiden en vet eten meer. Wat ook kan helpen tegen zuurbranden 's nachts is 2 uur voor je gaat slapen niet meer eten en alleen wat water te drinken... Bij mij helpt het niet echt, maar wie weet werkt het voor jou wel. Ik heb overal rennies liggen dat helpt vaak om in slaap te komen... Flientje
Melk werkt heel goed: warm of koud (ik neem zelf graag warme melk met anijsblokjes erin, voor ik ga slapen). Wat je vooral niet moet nemen is vruchtensap of fruit op nuchtere maag. Fruit is doorgaans erg zuur en prikkelt je maag. Ik denk dat dit ook geldt voor aanmaaklimonade.