Ik ga op reis en neem mee...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Edith1987, 5 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Ik zoek tips!

Eind mei gaan wij een weekje naar Portugal, uiteraard met het vliegtuig. Onze dochter is dan ongeveer 7 maanden. Wat is volgens jullie onmisbaar om in de koffer te stoppen als je reist met een baby?

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Kleding x 18034034023049493493403. Slabbetjes, luiers, zwemluiers, zwemkleding, spenen x een miljoen, speelgoed, sudocreme, babyvoeding (dat hebben ze in het buitenland echt niet!), extra flessen, thermometer, tandenborstel+tandpasta, zetpillen, borsteltje voor haren, omslaghanddoeken, washandjes, 1700 hydrofieldoeken, ehm ehm ehm...

Draagdoek, buggy, speelgoed, shampoo, douchegel, body lotion, haargel, knuffeldoekje, beddengoed voor het ledikantje/campingbedje en wattenstaafjes.

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    In ieder geval genoeg voeding
    Luiers
    Speeltjes
    Extra setjes kleding
    Billendoekjes
    Dekentje
    Wij gingen toen ons meisje 5 maanden was naar Amerika. Je mag best veel voor een baby meenemen in je handbagage en dat moet je ook echt doen! Wij hadden voor zo'n drie dagen voeding, luiers en kleding bij voor het geval we ergens strandden (we moesten overstappen). Daarnaast mag je meestal ook een (kleine) koffer voor je baby inchecken.

4. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Als je dochtertje dan nog prakjes eet, moet je misschien daaraan denken.

Wij zijn op vakantie geweest met dochter van 8 maanden.
    Ik had een hakmolentje mee, dan kon ik vers fruit pureren voor haar.
    Maar, je kan natuurlijk evengoed op je bestemming Olvaritpotjes kopen.

Dooky voor de wandelwagen vind ik erg handig tegen de zon.

Zwembad, zonnehoedje, zonnecreme natuurlijk.

Wij hadden ook speciaal voor de vakantie een UV-zwempakje gekocht. Dat is een zwempakje uit één geheel, met mouwen en pijpjes. Dan moet je je minder zorgen maken om heel het lijfje ingesmeerd te krijgen.

Voor de rest had ik niet echt veel bijzondere spullen mee.

Luiers koop je best gewoon daar hoor!
    Wij waren in Tenerife, daar verkochten ze veel kleine pakjes luiers, met 15 stuks enzo. Als je echt naar een toeristische bestemming gaat, dan zul je zeker van die kleine pakjes kunnen kopen!

EDIT: Joycey, babyvoeding, zetpillen ed, dat kan je echt WEL in Portugal kopen hoor :)

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Geprakt/gepureerd avondeten voor baby's kun je daar vaak niet vinden hoor :) De flesvoeding (melk) is geen probleem, maar de potjes vaak wel. Tenzij je een staafmixer meeneemt en het ter plekke zelf maakt.

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Of gewoon een stukje groente geven om aan te sabbelen, meer is toch niet nodig ;)

Hier met 6 maanden naar amerika geweest. Tijdens de vlucht veel flesjes gegeven en verder dingen als luiers enzo gewoon daar gekocht. Genoeg mee voor tijdens de reis, maar vooral niet te veel. Speentjes kan je daar ook vinden, maar tijdens de reis ideaal. Niet te ingewikkeld denken, in portugal wonen ook kindjes :)

7. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Zonnenbrandcreme, hoedje/pet tegen zon, zwemluiers, parasolletje voor op de kinderwagen/buggy, neem wat potjes eten mee eten in buitenlamd is anders dan hier, zetpillen, termometer, sudo, veel kleertjes en luiers, evt iets leuks voor op strand te spelen? Op knuffeltje die ze evt mee neemt jou gsm nr op schrijven..

8. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik ben regelmatig met mijn dochter een paar dagen weg (en twee keer vakantie) en neem gewoon alles zo mee zoals ik dat thuis ook zou gebruiken. Ik tel dus kleding . luiers en voeding uit en neem dan iets extra's mee voor extra verschoon of hongerig moment. (ik heb dan vaak veel kleding niet aangehad, omdat ze dan bv spijkerbroek twee keer kan dragen) Ik denk dat ik op een vakantie naar het buitenland wel gok dat ik luiers daar kan kopen (en dan gewoon een paar in je luiertas doen). En dan de verzorgingsproducten die je thuis ook gebruikt, eventueel in reisverpakking in het klein.
    Nu hoef ik mijn dochtertje niet vaak om te kleden door luierongelukje of spugen, dus dat scheelt wel in je koffer. Heb 1 keer haar kleding moeten wassen omdat ze teveel gespuugd had ik een paar keer moest verschonen, maar een handwasje of in de machine als je die voor handen hebt, is ook zo gebeurd. Ik heb nog een aantal neutral-proefzakjes (heeeel handig om mee op reis te nemen voor een noodwasje!). En natuurlijk in warm land goede zonbescherming!!!

9. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.028
    3.285
    113
    Zo min mogelijk...
    Wat kleertjes, paar luiers voor de eerste dagen, zwembroekje en zonnebrandcreme. Verder een draagdoek/zak en je bent klaar.
    Overal waar kinderen wonen verkopen ze luiers/potjes/voeding etc, zonde om daarmee te gaan slepen.

10. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    campingbed hoef je niet mee nemen sommige hotels hebbend dat al even navragen bij de reisorganisatie

11. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    De meeste hotels hebben wel een campingbed.
    Potjes hebben ze echt wel in Portugal. Toen onze dochter 7 maanden was zijn we naar Griekenland geweest op een klein eilandje en zelfs daar hebben ze potjes. Ze hadden ook Nutrilon 2 (wij gebruikten die toen), dus zelfs dat zou je daar kunnen kopen. Maar dit hadden wij wel ruim mee genomen voor de gehele vakantie.

Luiers, luierdoekjes en ander eten hadden wij alleen voor de eerste paar dagen bij ons. Verder alles daargekocht. Wij hadden een rasp meegenomen, zodat we een appeltje etc konden raspen.
    Ella's kitchen, verkopen ze bij biologische supermarkts als Marqt, zit in plastic verpakkingen. Dus niet in glazen potjes en dat scheelt weer gewicht in de koffer.

Verder genoeg kleren, hydrofielen, handwasmiddel. Medicijnen en pijnstillers zou ik altijd wel zelf meenemen. Mijn ervaring met Zuid Europese landen is dat ze het niet zo nauw nemen met een flinke dosis pijnstillers.
    Zwemspullen.
    Draagdoek, draagzak.
    Wij hadden ook een opblaasbaar matje bij ons wat de box een beetje verving in het appartement.

Deel Deze Pagina