Dit is iets waar ik me best wel om schaam, maar wil toch even ervaringen delen ofzo. Ik heb op internet gezocht en de verhalen komen niet echt overeen met wat ik doe. Al jaaaaaaren krab ik mijn hoofdhuid kapot waardoor die constant aan het bloeden is en daarna komen er korstjes op, die krab ik er meteen weer af en ik eet die korstjes op . Ik schaam me zo erg dat ik niet eens naar de kapper durf, het is ook best pijnlijk, maar het lijkt erop dat ik die "pijn" juist leuk vind. Heeft er iemand ervaringen mee? En wat is de oorzaak ervan? en natuurlijk: Wat heb je eraan gedaan?
Wel knap dat je zo open durft te zijn. Ik betrap een vriendin er ook weleens op dat ze weleens op haar hoofdhuid krabt en dan net alsof ze 'iets' in haar mond stopt. Maar ik zeg er niks van en ze denkt denk ik ook dat niemand het door heeft. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat je er mee kan. Doe je het ook met anderen erbij? Want ik zou zeggen: als je alleen thuis bent, kun je misschien handschoenen aandoen of zo? Of een muts op? Ik noem wel even iets geks maar daardoor kun je er niet bij.
ik doe het alleen thuis bij mijn vriend, ergens anders niet. mijn vriend zegt altijd:"stop met krabben", maar ik doe dat meer onbewust.
Ant-krab handschoenen dragen is wel een goede optie. Misschien leer je dan de gewoonte te doorbreken.
Ik zat nog te denken: of je smeert van dat vieze spul van tegen nagels bijten op je vingertoppen. Dat smaakt heel vies. Dat is een potje met een soort sponsje erin waar je je vingertoppen in doopt, verkrijgbaar bij de drogist. Als je dan een korstje in je mond wil stoppen dan proef je dat vieze spul.
Maar het is niet zo dat je krabt omdat je jeuk hebt? Het is meer een gewoonte dus? Ik zou dan thuis handschoenen gaan dragen! Dan kun je gewoon niet meer goed krabben.
ik doe het ook wel eens ( behalven het op eten ) ik merk dat ik het doe als ik gestresst ben. weet het natuurlijk niet maar sta je onder stress waardoor je die neigingen hebt ? xx
oo heb je echt last van vreselijk jeuk, laat het even na kijken je kan namelijk last hebben van extreem droge huid en daar krijg je dan iets voor ( een soort champoo ) en was je haar niet vaak ( niet elke dag dus ) deze tip kreeg ik me van de kapper,, in het begin heb je echt bagger vet haar de tweede of derde dag maar na verloop van tijd went je hoofdhuid eraan en heb je pas bij dag 3 zoiest van mm moet het even wassen
Roos? Psoriases (of hoe je het ook maar schrijft?). Mijn zwager heeft dat alleen maar op zn hoofdhuid! Heeft er wel een speciaal middeltje voor geloof ik..Maar hij vind het vreselijk naar de kapper te gaan!
ik doe het ook, behalve het opeten ervan en tot bloedens toe het is in een keer begonnen ik heb een aantal keren mijn haren gevlochten gehad en sindsdien heb ik last van schilfers. en toen ben ik begonnen met krabben. merk wel dat wanneer ik stress heb en onrustig ben het vaker doe! De laatste tijd word het wat minder "afkloppen" Ik moet nu ook nodig naar de kapper, maar ga maar niet heen voordat die ook denkt van wat is dit. En heb nog steeds geen oplossing ervoor
zou toch eens naar je ha gaan voor een verwijzing naar een dermatoloog. dan weet je in elk geval of het niet iets medich is. dapper dat je dat zo verteld!
Mensen, ik denk dat TS geen huidziekte heeft maar dat het meer psychisch is zeg maar, dat ze de tik heeft om aan haar hoofdhuid te krabben, zonder dat er iets zit of zo. Ze krabt eraan, het gaat open, de korsten haalt ze eruit en eet het op. Dus sommigen begonnen al over psoriasis en over een dermatoloog, maar ik denk dat dat niet de oplossing gaat zijn. Het is de vraag hoe ze er af komt, van die gewoonte om dat te doen. Maar dat moet TS zelf maar beantwoorden.
Ik heb dat ook een tijdje gedaan. Ik heb met momenten een hele droge hoofdhuid. Vermits ik altijd heel tevreden was van Dove shampoo, die maar geprobeerd. Maar de schilfers werden zo groot, dat ik ze met een kam uit m'n haar moest kammen... Maar daardoor kreeg ik ook korsten, want door de jeuk durfde ik ook al eens met m'n kam krabben. Die korsten zijn daarna irritant, dus die moesten ook weg bij mij. Toen heb ik head & shoulders shampoo gehaald voor de hoofdhuid te kalmeren. Maar omdat die korstjes soms open lagen, pikte dat gigantisch! Dus de dag dat ik m'n haren moest wassen, krabde ik niet meer. Met als gevolg dat die wondjes zich beetje bij beetje herstelden en ik niet meer krab sinds toen. Het is bij mij toch al een jaar of 3-4 geleden dat ik nog gekrabd heb. Als ik nu zie dat ik een droge hoofdhuid aan't krijgen ben, was ik dadelijk een paar beurten met head & shoulders en ik ben er vanaf zonder dat ik opnieuw begin te krabben. Succes! edit: ik at die korsten ook wel niet op hoor! ieuw!
Dit is ook mijn verhaal, ik doe dit al jaren. Mijn hele foofdhuis is stuk, ik kam altijd met een luizenkam de "vlokken" eruit, dan ziet het er nog een beetje uit. Soms doe ik het ook als ik het niet door heb. Op mijn werk heb ik onopvallend een spiegel staan zodat ik kan zien of ik weer even moet kammen. Ik vind het zelf erg vervelend, maar het ontspant me ook enorm... Oh ja, ik eet het ook op. Wat bij mij een beetje helpt is nagellak opdoen.
Jeetje.. wat ongelovelijk.. ik heb iets wat er op lijkt! Krab je de huid onder je haar kapot? Ik krab altijd in m'n gezicht.. echt vreselijk is dat. Als ik ook maar een inimienie puistje heb dan is het een dag later een vreselijke korst.. Mijn vriend zegt ook altijd: "niet pulken!!" Ik heb de laatste tijd ontdekt dat het bij mij ook met stress te maken heeft.. ik doe het veel meer in de dagen vlak voor m'n NOD.. maar écht niet bewust.. het gaat gewoon vanzelf! Heb al veel gebrobeerd.. tot een beloning (leuk kado van m'n vriend) aan toe als ik een week niet had gepulkt.. Even is het dan wat minder, maar het komt ook gewoon weer terug.. Het is ook echt heel lelijk al die rode en lelijke plekken en korsten op m'n gezicht Zoek maar eens op "Dermatillomanie" via google..dan vind je meer mensen die er last van hebben..
Herken je verhaal gedeeltelijk... In de zomer krijg ik altijd last van eczeem op mijn hoofdhuid die ik 'snachts in mijn slaap openkrab (door het broeien gaat het jeuken!). Alleen kan ik overdag niet van die korstjes afblijven, vind het heeeerlijk om ze open te krabben (ook de korstjes op andere plaatjes hoor). Als ik overstap op een andere shampoo (liefst een voor een droge hoofdhuid bv head en shoulders) of een speciale voor een eczeemhoofdhuid (naam???) gaat in ieder geval de huid weer een beetje genezen. voor het psychische gedeelte heb ik helaas niets! Denk dat je daarvoor het beste kan kijken wat voor jezelf zou kunnen werken (doe je het onbewust; geef je vriend een plantenspuit, dan wordt je er bewuster van als hij je nat spuit ) maar als je al wat geprobeerd hebt... misschien toch via huisarts of Riagg ofzo hulp zoeken!
Toch nog dames die het herkennen, ik denk ook dat het bij mij iets psychisch is, want ik heb totaal geen jeuk. Ik doe het als ik stress heb en als ik ontspannen ben, en wat doet het toch zo een deugd om die korstjes eraf te krabben!
ik krab vaak als ik me verveel of ik ben idd ontspannen. Vind het vervelend die korsten maar eet het niet op
ooo wat een herkenning! Ik krab ook vaak op mn hoofd...heb eens een korstje gehad na het stoten van mn hoofd...toen begon het gepulk aan het korstje...en nu is het een soort tik.... Eet niet de korstjes op maar dat krabben herken ik dus wel! Het jeukt ook helemaal niet hoor! Is gewoon een tik! x